• Liddi

Vi som hade BF feb-09 del 5

Vi har en större vagn när vi går här hemma och en Acta gaco Mirage som ligger i bagaget för när man åker iväg, han sover ofta i den när man är länge inne i stan och så. Jag är tvungen att ha honom i vagn när vi ska någonstans..till affären eller så för annars springer han som om det gällde livet och så blir han jättearg när man försöker hindra honom. Napp har han aldrig använt och han började sent med snuttefilt och mjukiskanin att sova med. 

Alexander 090210
  • Liddi
    HjärtatAlicia skrev 2011-05-03 22:06:20 följande:
    Idag var vi på hjärtultraljud med Alicia, eftersom hon opererade hjärtat när hon var 6 månader..
    Nu visade ultraljudet att hon troligtvis har hjärtsvikt på gång igen och att där är ett läckage som blivit större :/ Blir det inte bättre, eller värre tills vi ska dit igen om 2 månader så blir det troligtvis en ny operation :(
    Stackars liten Min brors bonusflicka blev åxå opererad som bebis...direkt efter förlossningen. 
    Alexander 090210
  • Liddi
    Nainen85 skrev 2011-05-09 00:06:56 följande:
    Tycker era barn om när ni läser böcker för dom? Benjamin tycker inte alls om det. Det har han aldrig gjort. Och jag kämpar med att få en mysig sagostund.
    Han bläddrar hellre själv och låtsas läsa.
    Från han var nyfödd till 9 månader läste vi för honom varje dag/kväll, efter det har han inte låtit mig eller pappa läsa.

Någon mer som har en likadan skitunge? :-P
    Lex har inte ro att lyssna...han vill bläddra snabbt och kommentera bilderna men man hinner aldrig läsa klart det som står. Däremot kommer han gärna med boken och vill sitta i knät och titta tillsammans.
    Alexander 090210
  • Liddi
    Catasita81 skrev 2011-05-17 19:31:47 följande:
    Måste bara få berätta...
    Eftersom det är en hemlighet för hela familjen, (utom samon då! :) )

Jag har under två veckors tid haft "semester" och läst intensivkurs till körkortet,
    i måndags klarade jag teorin, och på TORSDAG ska jag köra upp!!
    Är sjukt nervös!!! Skrattande

Ingen vet någonting, och ska bli en överraskning för alla ---
    bara, bara, bara jag klarar det!!
    Håller tummar och tår imorgon Jag gjorde åxå intensiv och klarade mig på första försöket....fattar dock inte hur jag kunde få godkännt för jag kör som en kratta  

Håller även tummarna för att det dyker upp lite bebisar för er som ledsnat på väntandet nu  
    Alexander 090210
  • Liddi
    Catasita81 skrev 2011-05-19 13:56:24 följande:
    Tihuuuu!!! Jag klarade det!!!! Cool
    Grattis!!! Visst är det SKÖNT när det är över? 
    Alexander 090210
  • Liddi
    Catasita81 skrev 2011-05-19 14:37:51 följande:
    Tack!! Underbart vågar jag sträcka mig till!! Skrattande
    Min prövotid har precis gått ut och det är åxå skönt. Min bror blev tagen av polisen presis innan hans gick ut och då hade han råkat köra hem liiite för tidigt från en fest, han trodde verkligen att det var lugnt men det gav pyttelite utslag. Det var tom så att polisen sa att det var förjävligt men de var ju tvungna att ta kortet  
    Alexander 090210
  • Liddi
    Catasita81 skrev 2011-05-19 14:53:22 följande:
    Usch ja, det är ju verkligen en fasa! Rynkar på näsan
    Just nu är allt bara dimmigt och roligt! Skrattande
    Haha jag vet jag gick runt och bara skrattade i säkert en vecka när jag hade klarat det Jag var sååå säker på att jag hade kuggat...
    Alexander 090210
  • Liddi

Grattis till alla nya bebisar

Alexander 090210
  • Liddi

Lex är 95cm och väger runt 13,5 kg...en riktig flaggstång Man börjar förstå mer och mer vad han säger nu och han härmar mycket ord så nu är det dax för mig att sluta svära

En del dagar sover han inte på dagen men andra sover han 2 timmar och oavsett vilket lägger han sig 19.20 och är vi lediga väcker jag honom 9. 

Han har börjat intressera sig för pottan nu och blir jättestolt när det kommit kiss och ska tömma själv i toan, här om dagen kom det bajs åxå och då visste han inte om han skulle bli glad eller förtvivlad innan han märkte att jag tyckte han var duktig Problemet är att han inte säger till än så det fungerar bara så länge han är naken, har han kläder på sig tror han att han har blöja och märker knappt när han kissar på sig.

Lex pratar jättemycket i sin leksaksmobil och härmar mig och sambon när vi pratar i våra telefoner och så har han börjat leka att han är katt och kryper runt och jamar  

Alexander 090210
  • Liddi
    LillaLoppanT skrev 2011-07-18 22:47:46 följande:
    Svurit har Lukas tyvöärr gjort länge? För ett tag sedan så råkade han riva ner en grej på Ikea, vilket resulterade att han åkte vagn genom halva Ikea samtidigt som han upprepade. JÄVLAR, jävlar, jävlar....

I det läget borde man kanske som förälder säga till honom att det inte är så bra att säga så. Men varken jag eller min sambo fick fram ett ord, då vi gick dubbelvikta av skratt .-D
    Haha ja jag skrattade ganska gott bara av att läsa det Jag tänker inte ens på att jag svär,det kommer fram lika självklat som vanliga ord...det är inte förrän nåt litet barn som råkar vara i närheten tittar på en med stora ögon och säger SÅ får man inte säga!! som jag fattar att jag faktiskt sagt nåt fult...då få man ju lite dåligt samvete och fösöker förklara att Nej du har rätt vad duktig du är  
    Alexander 090210
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5