• Liddi

Vi som hade BF feb-09 del 5

Usch Lex kommer säkert bli revisor eller något då eftersom han gillar siffror så mycket Han kan inte räkna och han vet inte vad siffrorna och bokstäverna heter utan han verkar mest gilla utseendet på dem... Idag har vi varit på Maxi igen och studerat den fantastiska mejeriskylten  

Alexander 090210
  • Liddi

Idag har vi varit på begravning (min morbror) Lex blev genast förtjust i tavlorna med psalmnumren så han och min bror roade sig med att greja med alla siffror som låg brevid i en låda innan begravningen började. Förväntade mig en katastrof men alla tyckte att han skötte sig bra. Han patar ju väldigt högt så jag hyschade lite åt honom då och då, men då blev ju HAN tvungen att hyscha (högljutt) åt prästen när hon talade Jag är mest glad att han gick med på att stanna i bänkraden och inte skulle springa omkring..

Alexander 090210
  • Liddi
    HjärtatAlicia skrev 2011-04-11 17:22:14 följande:
    Hej tjejer!
    Har en överenergisk dotter som är född 25 februari 2009, på bf dagen ;)
    Ville ha 2 år mellan barnen, men vi separerade när dottern var 10 månader, men hittade tillbaka till varandra igen efter ca 3-4 månader och bor tillsammans igen :)
    Började syskonverkstaden i höstas.. och efter 4 månader fick jag ett plus. Fick bf den 15 oktober och skulle ha varit i vecka 14 nu, men började blöda förra fredagen och åkte in till gyn på måndagen, när jag precis gått in i vecka 13. VUL visade att bebis dog redan vecka 6-8 och jag åkte in och ut på gyn 3 dagar förra veckan. Ska dit igen på torsdag för att se om allt kommit ut eller om jag måste skrapas.
    Vi mår jättedåligt av detta, och mitt i allt så begravde vi min brorson (4 år) i fredags..
    Det skulle bli 2,5 år mellan dottern och syskon.. men så blir det inte :(
    Kommer vänta 2-4 mens(ar) innan vi kör igång igen.. så kroppen hinner vila, och själen läka..

Har gått ur alla andra trådar som jag var med i, eftersom alla där har kvar sina bebisar i magarna och ska föda i oktober, så kände jag att jag ville ha lite folk utanför familj/vänner att prata med..
    Beklagar missfallet OCH förlusten av din brorson...så fruktansvärt Håller tummarna för dig när du väl bestämmer dig för att du orkar försöka igen. Vad heter din flicka? Jag har en Alexander född 10 februari. 
    Alexander 090210
  • Liddi
    Minnie7 skrev 2011-04-11 15:37:20 följande:
    Han vägde 4690 g. Ja, det var drygt att gå över så länge kan jag lova!!!
    Grattis till den stora killen Har han något namn än? 
    Alexander 090210
  • Liddi
    HjärtatAlicia skrev 2011-04-11 20:25:47 följande:
    Tack!
    Min flicka heter Alicia :)
    Jättefint namn Går hon på dagis eller är du fortfarande hemma? Lex började på dagis i augusti och trivs jättebra där...tycker han lär sig nya saker varje dag  
    Alexander 090210
  • Liddi
    HjärtatAlicia skrev 2011-04-11 20:55:56 följande:
    Alicia började också på dagis i augusti och trivs som fisken i vattnet :) Jag har studerat sen hon låg i magen och har bara varit helt mammaledig över sommaren 09, sen har jag studerat.. eller nej.. jag tog en paus 1 vecka innan hon föddes och fortsatte plugga 2 veckor efter :D
    Hon har utvecklats enormt mycket bara dom senaste månaderna och talet börjar arta sig :)
    Just nu är hon dock inte så rolig om dagarna eftersom hon är hemskt trotsig och ska bestämma allt själv ;) Haha. Men det är sånt som hör till :) Har din pojke börjat trotsa?
    Oj det var starkt att orka till en vecka före bf Jag skulle sluta jobba 20 dagar innan hade jag tänkt men fick köra från jobbet direkt till sjukhuset med värkar v33+1...han föddes dagen efter. Lex pratar inte så mycket utan visar mest vad han vill men senste veckan tycker jag att talet börjat bubbla fram odentligt Ja han har nog börjat bli lite trotsig åxå och ska helt plötsligt INTE ha de byxorna och sprattlar som en galning och så kan det bli små vredesutbrott för att man inte har tid att stå bredvid och titta när han leker utan måste laga mat åxå  
    Alexander 090210
  • Liddi

Har ingen aning om hur lång Lex är men han kan ha 86 på både byxor och tröjor men nu köper jag 92. Fick nåt hjärnsläpp en dag och råkade köpa 98 på ett par byxor och kom inte på förrän jag kom hem att det var ju 92 jag skulle ha...han kommer ju inte kunna ha dem på ett bra tag  

Alexander 090210
  • Liddi

Lex fötter är korta men breda precis som mina Skorna han haft i vinter är i stl 21 men jag har köpt 23 på vårdojorna...tänkte att han skulle kunna ha dem i höst igen och så har han fått tunnare skor och sandaler i stl 22 till i sommar. Provade sånna där tygskor med lite skaft på honom men de var så smala att jag var tvungen att ta till stl 24 för att få i foten och då var de gigantiska på längden Har själv samma problem med sånna..måste köpa stl 37 fast jag skulle kunna ha 35.

Alexander 090210
  • Liddi
    HjärtatAlicia skrev 2011-04-20 15:41:45 följande:
    Hur går det för era 2-åringar med potta/toalett/vara utan blöja?
    Pottan stoppar han leksaker i och toasittsen är han rädd för....och han kissar på golvet så fort blöjan åker av
    Alexander 090210
  • Liddi
    aihpoz skrev 2011-04-24 16:17:17 följande:
    I fredags kl 12.51 föddes Elias,några dagar före bf så det var skönt.Allt gick bra och han har ingen spalt som storebror hade.
    Grattis  
    Alexander 090210
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5