*Snackis 10*
Här snackar vi vidare ![]()
Här snackar vi vidare ![]()
Idag har jag tillbringat halva dagen på östras akut med båda barnen inte skoj. Det var Oliver som var patienten, han har inte bajsat sen i söndags så nu var det dags, stackarn vilken pärs för honom, han ville verkligen inte bajsa eller ha en slang i rumpan, till slut lyckades vi få in lite lavemang och sen har han bajsat i ett hela dagen. fick gå med blöja efter två nerbajsade byxor. Stackarn.
Sen fick han en transformers robot som plåster på såren, då blev han glad...sen somnade han vid matbordet halv fem idag, tog ett jättesött kort.
Stackars Oliver. Vi hade lite liknande problem idag fast vi slapp åka till doktorn. Efter förra veckans magsjuka så hände något med Axels mage och sen i tisdags har han med jämna mellanrum velat bajsa men det har inte gått. Idag hade han varit så rädd för att bajsa för det gjorde visst ont, men när jag kom hem från jobbet hade han äntligen bajsat och han var så nöjd.
Idag när U hämtade på dagis var en fröken lite bekymrad för Axel har börjat bli helt hysterisk när han ska vara i större grupper, han gillar inte samlingen och idag när de skulle äta så klarade han inte av att sitta på en mittenplats men tillslut fick de honom att sitta på en kant. När vi går på rytmiken är han helt frånvarande och vägrar att delta och ibland klagar han på att det är för många barn som han inte känner. Hoppas att det snart går över för man blir ju lite bekymrad.
Stina: vet hur det är..det hände A för ett år sedan fast värre...lavemanget tog inte så vi fick ju ligga kvar en natt...sedan dess vägrar hon att göra nåt som innebär att det skall petas in något i baken...som tex suppar eller febertagning där. Dessutom äter hon ju movicol varje eller varannan dag då hon väldigt lätt blir hård i magen.
Nu har dom dock testat henne för glutenallergi samt tagit nåt prov på ämnesomsättningen...men det var förra veckan och än har vi inte hört något...
Gravid. jobbigt med Axel...hoppas verkligen att det är en fas som går över...förstår att ni blir oroliga.
Här går tiden annars alldeles för fort...de där 15 timmarna på dagis är ju jätte korta....idag hann jag bara till ICA maxi, amma och äta lunch innan det var dags att hämta igen...
Tack Gravid & LMH för tipsen, alltid bra att ha lite olika alternativ, för det är nog inget ku latt gå runt på Skansen om det regnar....
Usch, då det lät inget vidare Stina. Det är de lägena belöningar är finfint.
Gravid - Stackarn, förhoppningsvis är det säkert en fas i utvecklngen som är övergående, men jag förstår ändå att ni är oroliga.
Alida har börjat bli "rädd " för vissa saker t.ex har hon ett mjukisdjur föreställande en höst vars ögon hon tycker är läskiga, så C har satt på ett par solbrillor på den.
Häromdagen när jag råkat skära mig i fingret ville hon idag prompt att jag skulle ha plåster trots att det inte behövs idag.
Heeso- Tycker ochså tiden rinner iväg, så brukar tisdagarna se ut här, lämna Alida, iväg och handla, hem packa upp äta lunch, ge Knut lunch och sedan hämta Alida igen.....
Annars rullar allt på här, förskola för Alida tis,ons,tors. Är ar ständigt trött , men får nog skylla mig lite själv då jag inte lägger mig i tid om kvällarna,samtidigt är det skönt med lite egentid när barnen väl sover.
Till råga på allt så har C jättemycket att göra på sitt jobb nu så ibland kommer han hem sent eller så kommer han hem i tid men får fixa lite jobb på hemmaplan, vilket gör attj ag är ensam rätt mycket med barnen just nu.
Nog klagat, nästa vecka är det ju kortvecka då jobbar han halvdag onsdag och tagit ledigt på fredagen....
Heeso: vi hade samma problem redan för ett år sedan och då testade de oliver samma test som ni väntar svar på, men båda var negativa. sen dess har han gått på movicol en påse om dagen. men nu ska vi köra två påsar en vecka och sen gå tillbaka till en påse igen, de säger att de växer ifrån det...men det är ju så synd om dem medan de har problemet.
Det är ju så svårt att få dem att förstå att det är bra att bajsa även om det gör ont ibland...annars blir det ju bara värre.
Nu frågar oliver mig varje gång om bajsen är mjuk, -Ja, svarar jag. -Va bra säger han då och så går vi till toaletten. Fast han litar inte riktigt på mig för varje gång det är mjuk bajs ser han förvånat upp och utbrister -Den var mjuk! Sötnosen.
Solaris: visst är det jobbigt när man är mycket själv och jättesvårt att gå och lägga sig i tid...det är ju så lugnt och skönt när de somnat för kvällen. Olvier är oxå rädd för vissa saker nu, ibland måste jag ta ut vissa leksaker och mjukisdjur för att han ska kunna sova, de är läskiga och ofta är det ögonen som stör honom.
När börjar du jobba igen?
Nu har vi fått dagisplats till Isabella 31/8 vilket betyder att vi totalt får vänta 7,5 månad på en plats...suck. Och inte på samma dagis som Oliver så det blir ett evigt rännande på morgonen och eftermiddagen framöver. Men står i kö till Olviers dagis bara 15st före mig i kön....suck.
Nu var det längesen jag kikade in. Vi kom hem igår från en fantastisk semestervecka i Turkiet. Sol och bad, god mat och vin för hela slanten
Kan verkligen rekommendera Side för er som vill ha restips. Vi valde ett barnvänligt, familjeanpassat hotell med massa aktiviteter för barn bara för att garantera att vi skulle få slappa också - valde bort alla äventyr den här gången. Och det kunde inte ha blivit bättre. Både Allan och Lova hade jättekul. Det är så roligt att se hur barnen utvecklas och växer genom att få byta miljö. I början var Allan försiktig och ville inte vara med på några aktiviteter, satt i mitt knä och kollade in minidiscot. Ett par dar senare sprang han bara iväg själv med "sina tjejer" för att kolla in showen och minidiscot och vi kunde lugnt sitta kvar och njuta av vår mat
Det känns lite tufft att komma tillbaka till vardagen. 1000 saker att göra på jobbet och lika många saker att göra när man är ledig. Imorgon åker vi till Växjö över dan på släktkalas och sen blir det 40-årsfest i Borås på kvällen. På torsdag ska vi ha släktkalas för J som fyllt 40, vet inte när man ska hinna städa och fixa mat till det men det ordnar väl sig på ngt sätt. Tur att det snart är sommar och ny semester
Daggkåpa: Jag var i Alcudia när jag var barn - helt ok. Vi funderade på Mallorca när vi bokade nu men valde bort det eftersom jag varit där och det dessutom brukar vara lite kallare i april/maj än i Turkiet.
Gravid: Känner lite igen det du beskriver med Axel. Det känns som om det händer mkt i utvecklingen just nu. Sen påsk har Allan haft oerhörd separationsångest när jag lämnar på dagis och varit jätteledsen. Han har vägrat gå på dansen som var det roligaste han visste innan. Han sover i våra sängar sen ett tag tillbaka och ligger verkligen och kramar och håller om mig när han ska somna.
stina: Usch vad jobbigt det låter med Olivers bajsproblem. hoppas att ni får ngn ordning på det snart.
Ha en trevlig helg allihop. Nu ska jag gå upp och trängas med min son i sängen ![]()
Soda: Välkommen hem låter helt underbart. Då är det förhoppningsvis något som ingår i deras ålder kanske. Hoppas att det snart går över.
Idag har vi firat 6-årigbröllopsdag. Vi skulle egentligen lämnat bort Axel till mina föräldrar men de var sjuka så han fick stanna hemma. Jag gjorde en god middag så vi hade en trevlig kväll och båda barnen somnade ganska tidigt. Nu ska vi också gå och lägga oss. God natt alla goa mammor.
kikar in.
Eftersom jag sprang på Solaris idag i Stenungsund kom mit gnagande dåliga samvete ikapp mig, jag hinner in men hinner sällan skriva. Men nu tittar barnen på film o Axel sover.
Här är allt som vanligt, eller ja ja, vanligt och vanligt. Rutinerna börjar så smått att komma på plats och vi börjar vänja oss vid Axel. En omsällning inte bara för mig utan även för barnen, är nog mest M som inte har märkt av nån förändring
Men jag visste ju det sen innan och tar det hela med ro än så länge
Dop är bokat, men skall som m Elsa ha en liten tillställning och inget stort tjohej. Semesterplaner planeras men vi vill vara lite spontana och hoppas på en läng VARM sommar
Axels öga är bra, efter mycket om moch men så har nog det trånga blivit bättre och han har inte haft klet på länge nu. Växer gör han, väger 4320g nu och är 55 lång. Jag ger han ersättning ett par gånger om dan för helt enkelt räcker inte tiden till, min lillle kille vill gärna amma mycket och länge och det hinner inte jag på eftermiddagarna. Men han överlever nog det med. Därimot spyr han mer än de andra, kaskad de sista dagarna och funderar på om det kan vara så att han tarvar mer nu och ökat på det och magmunnen inte hänger med riktigt. Men så länge han kissar så är jag inte orolig.
Elsa har peppar peppar inte haft blöja på natten sen i torsdags och det funkar än så länge. Hon kände själv att det var dax och nu hoppas vi att det funkar
Tråkigt med era små som har det jobbigt med magarna har som tur var aldrig haft det bekymmret. Men jag har vänner vars barn haft det och de lutade med vällingen och då slutatde allt bekymmer, är kasnke värt ett försök????
Väldigt ego just nu men hoppas kunna skriva oftare ju äldre lillskrutten blir ![]()
KOlla in träfftråden!
www.familjeliv.se/Forum-11-265/m51106680.html
Har haft en tuff jobbvecka med endast en jobbdag
. Perfekt att jobba onsdag -fredag en sån här vecka . Dessutom kommer mina elever att praoa under under två av mina jobbdagar nästa vecka så då får jag det förhoppningsvis ganska lugnt, fast jag får åka runt och besöka dom.
Hemma har vi fått ett litet trotsmonster. Axel kan få såna hemska utbrott. Igår var allt fel hela eftermiddagen. Först sa jag att vi skulle laga makaronipudding. Det vill jag inte ha idag sa han då. Okej sa jag , då kan vi göra fiskgratäng för jag hade ingredienser till det. Det blir gott sa han då. Men efter en timme kom han på att han ville ha makaronipudding i allafalll och fick ett sånt utbrott över att jag hade gjort fiskgratäng och han tyckte att vi skulle kasta den på soptippen. Sen följde utbrotten det ena efter det andra. Vi var ganska glada när han gick och la sig vid sju. Han var så himla trött men det ville han ju inte erkänna så klart.
Anton är i allafall en solstråle för det mesta, fast just nu är han lite kinkig men jag tror att det beror på att han håller på att få en kindtand, han är helt svullen i tandköttet stackaren.
Ullen: Skönt att Axels öga är bra nu. Ja med den kalla vintern borde vi få en varm och fin sommar kan man tycka. 
Solaris: Hade varit roligt att se hur ni bor men Axel är på dagis den dagen så det blir lite ont om tid för mig, dessutom vet jag faktiskt inte om jag vågar åka så långt med Anton. Han gillar inte att sitta själv därbak utan i värsta fall skulle han illvråla hela vägen.