*Snackis 10*
Här snackar vi vidare ![]()
Här snackar vi vidare ![]()
Hej där.
Även här rullar det på i turbo, man hinner in och läsa men att skriva är bara att glömma. Men nu är töserna iväg m farmor och handlar och liten sover så då passar jag på. Första veckan m barnen hemma på heltid, men från och med nästa vecka är det simskolan varje vardag så då har vi ju nått att göra
För just sysselsättning till de stora är mitt gissel, de tröttnar så fort på en grej och vill hela tiden hitta på nya roliga saker. Nina fyllde 6år igår så då blev det fotboll och mål så nu har de det som en ny grej, men när den inte är rolig längre.....
Axel fortsätter att vara det A barn som han varit hela tiden, sover 22-07 eller ungefär så varje natt, vaknar vi innan kl 5 är det chock för mig. Han äter mest ersättning numera, amningen funker men är inten "stuns" i det och han vill äta oftare så jag ammar två tre gånger om dan och mest för att tömma brösten. Men som de flesta vet av er så har inte ammningen varit någon stor grej för mig.
Imorgon är det 3mån kontroll och sprutor
Ska bli kul att se hur stor han är nu, för jag tycker själv han har vuxit så mycket det sista.
Kul m alla småsemestrar alla hittar på, här är det 2 veckor kvar innan M börjar sin och inte ens då har vi något planerat, hoppas ju fortfrande på ALV men vi får se.
Nu ska vi till farmor och leka en stund ![]()
Ullen - Vilken sovbebis du fått
Jag med faktiskt, nu sover lukas nästan alltid 6-7-timmarspass och sedan käkar han lite och sover ett par timmar till. Passar fin fint så här på semestern.
Nu har S ledigt i fyra veckor och vi ska väl ta oss till Sthlm så småningom och sedan vidare därifrån till Dalarna, men än så länge njuter vi mest bara av att vara hemma och ta dagen som den kommer.
Dock var jag på Ikea idag med bebis och treåring utan S och det gick väl sådär. Lekrummet var fullt så vi fick börja med en halvtimmeslång väntan. Och det innebar att tajmingen blev lite skev så bebisen sov inte när jag skulle ha min shoppingtid och var ganska missnöjd när det var dags för försenad lunch. Men nåja, det är så man får veta att man lever ;)
Imorgon har vi inga planer och S är som sagt ledig nu. Härligt!
Nu är pappa på besök synd att det regnar deras första dag här....men ganska skönt med lite regn.
Sen på fredag bär det av mot småland och Gränna, där ska vi njuta en eller två veckor beroende på vädret.
Vill inte börja jobba igen!!!! 16 aug närmar sig med stormsteg. Men inskolningen av Isabella gick jättebra så hoppas att det går bra även i aug.
Glad sommar på er!!!!!!!
Vi ä nyss hemkomna från två veckor i Skåne hos svärföräldrarna. Axel har stormtrivts. Han har varit med farfar och märkt bidrottningar och slungat honung. Det har varit populärt. Jag och U har varit på två egna dagsutflykter. En dag tog vi båten till sassnitz och cyklade runt på Rügen. Härliga bad blev det och cykelväskorna var fulla av diverse drycker nä vi åkte hem. En annan dag var vi i Malmö. Barnen hade det jättebra hos farmor och farfar och vi njöt av att vara barnfria.
Anton går fortfarande inte men han tog 6 steg i rad i måndags men sen dess har det inte blivit några fler, men han är på gång. Han är tyvärr extremt mammig så jag blir helt matt, han kan ha jättekul med något men så fort han får syn på mig börjar han gnälla och gråta och vill bara sitta i mitt knä med tummen i mun och sin hand innanför min BH. Han är mycket mer gnällig när jag är hemma.
Nu ska jag gå och handla för det är helt tomt i kylskåpet.
Gravid: samma jobbiga mammighet här oxå...helst vill hon bli buren.... alltid. är jätteglad och pigg på allt när jag är borta sen så fort jag visar mig så är det mamma mammma och mamma som gäller, ingen får röra vid henne, hon slår alla som kommer i närheten. Samtidigt är oliver inne i värsta trotsperioden, han säger att han ska döda oss, slå oss ja allt. och han hittar på de mest omöjliga saker hela tiden och blir hysterisk när det sedan inte går.
Han kanske vill ställa sitt flygplan på en hylla som är för smal, gå in i en butik som är stängd o.s.v.
Sen lyssnar han ALDRIG, han har blivit döv, ja förutom när det gäller en resa till badhuset eller universeum då hör han att vi talar om det från andra sidan stan.
Sen så börjar han storgråta så fort vi säger till honom, om han tex sitter och häller ut vatten på golvet och man säger: -Oliver vad gör du? Så där får man väl inte göra!
Då rusar han gråtandes in på sitt rum som om man slagit honom.
Hoppas denna perioden går över snart.
Varit en vecka i småland och var iväg på en turridning på islandshäst med grannen, har inte suttit på en häst på 10 år och det var underbart!!!!!
Tänkte se vad en turridning kostar här hemma, någon som vill hänga med????
Jag vill gärna rida Islandshäst.
Stina: Vad jobbigt med Oliver, hoppas det går över snart.
När vi varit i Skåne i två veckor hade Axel snappat upp den skånska satsmelodin men som tur var lät han bli de skorrande r:en. Ganska charmigt ![]()
Hej Flickor.
Här händer det saker hela tiden, eller nja. Det är väl mer så att man har händerna fulla numera och hinner in och läsa sen är det något som händer, toabesök, matningar, bråk eller något annat trevligt m barnen
Idag åker vi mot ALV och sen även high chaparall senare i veckan, det blev tillslut en familjetripp. Både jag o M behöver komma bort från huset nu och ladda lite, för om veckor börjar vi riva kök och snickare kommer i början på september. Så nu blir det att flytta och kommer inte att ha tillgång till varken internet eller telefon om jag inte knallar hit upp till huset. Men det kommer funka det med.
Axel blir 4mån på torsdag och jag tycker tiden går äckligt fort, jag sörjer att det går så fort. Han är ju mitt sista lilla gryn och man vill ju ha denna gosiga tiden för alltid. När han tittar på mig och bara skiner som en sol, när man vet att man är den viktigaste människan i hans liv. Ego men så härligt.
Nina börjar bli stora damen, nu är det coola kläder som gäller, gud bevare mig om jag tar fram en puttinuttklänning.
Elsa är Emil personifierad, vi måste hela tiden ha koll på henne för annars händer det olyckor hela tiden, hon är spontan och rolig, glad och lycklig, men så mycket hyss. Men men, vad ska man göra. Hon är ju så skön.
Annars rullar allt på.
Hoppas ni alla har haft en bra sommar fram tills nu och så hoppas vi även på att fortsättning blir bra.
Härligt med lite ny läsning i tråden och höra att flera av er har det mysigt i sommar.
Känner igen det där med mammigheten, gravid & Stina... Knut blir nästan helt ifrån sig om det är C som nattar honom, och får han dessutom syn på mig blir det ännu värre, speciellt när han är ledsen och ska bl itröstad då är det bara jag som "duger".
Hoppas Olivers period går över fort nu, Stina, låter himlans kämpigt.
Härligt med lite tumanhand-tid Gravid, kan tänka mig att Axel gillade att hjälpa till med biodlingen
Skönt med en semstertripp, Ullen, kommer garanerat bli uppskattat av barnen, kul med renoveringsprojekten ochså.
Vi har precis kommit in i semester"flowet" då C jobbade sin sista dag på 6 veckor fredags. Först semester i 4 v. sedan skola in Knut på förskolan....
Känns himla skönt att inte ha allt ansvar om barnen om dagarna, och kunna hinna med lite fixande på huset och tomten.
Sedan ska vi få en tumanhand-dag, ska till Ullared och "bunkra upp" inför hösten/vintern.
Knuts ätande har lossnat rejält nu och han blir riktigt otålig om han inte får sin välling tillräckligt snabbt, sedan gillar han välkryddad mat , vilket en annan tycker är bra då vi gärna använder mkt. kryddor av olika slag i matlagningen.
Alida har plötsligt blivit så "stor" , och resonerar ofta väldigt "förnuftigt" om saker och ting, inte lika mkt. trots heller numera. Är dock väldigt bestämd gällande vad hon ska ha på sig, gud nåde om det är nåt som inte går i rosa
Hoppas alla har/haft en skön somma hittills och att det fortsätter i samma anda.
I morse kom vi hem från Legoland. Vi var två dagar där och det var faktiskt riktigt bra, mycket folk, men det flöt ändå bra. Barnen hade kul och vi med. En tur till Stockholm med Junibacken och Skansen har vi också hunnit med. Vi har åkt tåg och båt, allt enlig Elinas önskan, båt var bra, tåg en mardröm för H och mig. 5 h var för länge med två så små barn! Nu tvättar och packar vi om och imorgon åker vi till Småland och sen Blekinge för familjebesök. Hoppas på lite barnledigt nån kväll iaf.
Julian har lämnat sin napp till Lisebergskaninerna, så nu har vi inga nappbarn längre. Blöjan går det sådär med. Några spontanbesök har det varit men mest måste man påminna. Det är svårt när man inte är hemma tycker jag, så vi lägger väl ner ett tag.
stina: Det låter som om du kan behöva komma till jobbet lite. Ni kanske behöver lite distans allihop. Men tanken på jobbstart är ju för det mesta förknippat med lite panikkänslor. Hoppas du inte blir utarbetad nu igen bara. Jag rider också gärna. Har varit och ridit här nån gång men jag kommer inte ihåg vad det kostade. Egentligen är det lite trist med turridning, skulle hellre hyra och rida på egen hand om det går, kan var lurigt att hitta rätt bara!
gravid: Vad härligt ni haft det! Rügen lät ju mysigt.
solaris: Ha en fortsatt skön semester då! Jobbstart för dig med snart ju.
Kollat runt lite och vad gäller turridning på islandshäst så verkar det som om an får räkna med ca 500kr då är det 2h inklusive fika eller grillning. Kan säga att det är billigare i småland
TinaLisa: håller med om att turridning kan vara lite tråkigt ibland samtidigt så tycker jag att det känns tryggt nu när det var så länge sedan man red.
Vad säger ni om att boka en lördag eller söndag efter nästa lön. Jag måste anpassa mig efter R's schema eftersom han jobbar vissa helger.