*Snackis 10*
Här snackar vi vidare ![]()
Här snackar vi vidare ![]()
Vad fin han är Ullen!
Här har jag första dagen hemma utan man. Han har börjat jobba idag.
I morse var vi på Sahlgrenska på hörseltest för Max. Han reagerade ju inte på det sifistikerade testet med den lilla pinglan på BVCs hörseltest. Precis som vi trodde, han är helt hörande
Det är dock skönt att det kollas upp ordentligt.
När vi kom hem märkte jag att han var helt skållhet, 40 graders feber. Så det blir till att stanna hemma idag, jag som hade en planerad tripp till lekplatsen. Men vi får mysa hemma och få lite sol på oss på balkongen (jag och Liam i alla fall).
På tal om inställda flyg, en väninnas pappa är fast i Kina. Känns inte så kul... De som är "fast" på hemmafronten har tur.
Barbella - Skönt att få kvitto på hörseln. Hoppas nu febern går över snart.
Här går dagarna i racerfart. Nu har jag varit uppe sedan 7.30 och tycker inte jag hunnit någonting. Det är tur man har ett dagis som inte är så rabiata med 15-timmarsregler och dylikt. Trots att det gått nästan en månad sedan snittet känns det som ett ganska stort projekt att hämta Simon med stora barnvagnen på bussen. Har gjort det en gång men skulle helst inte vilja göra det varje dag, än.
Ska se om jag kan få till ett foto på Lukas också.
Funkar inte att lägga till bilder just nu - ja ja. Nån annan gång. Dags att mata igen
Å, en sådan liten goding, Ullen, man blir ju sugen på en trea
Skönt att det inte är petnoga med 15-timmarregeln på Simons förskola, LMH, har för mig att det är privat eller hur var det? då brukar de ofta vara lite generösare med tider och så.
På ALidas förskola är de heller inte så jättenoga trots att jag kommit 10 min. sentett par ggr nu.
Bra att få kollat upp Max hörsel Barbella och att han hör.
Här har är vi spenderat dagarna mer utomhus än inomhus. KÖpte ju en sandlåda i höstas och den har barnen så kul med.
Var och hälsade på jobbet i fredags och trodde att jag skrivit attj ag skulle vara föräldraledig t. sept. men det visade sig att jag angett första arb.dag 1 augusti, men jag har skjutit lite på jobbstarten så det blir den 23/8 istället.
Inatt vaknade vi av att Axel hade en jättekonstig hosta och han andades tungt, misstänker att det kanske var ett lättare kruppanfall. Jag sov resten av natten i hans säng och han tar sån plats så jag fick knappt plats. Han fick vara hemma från dagis idag.
Vi var dock hos tandläkaren med Anton. Vi fick godkänt
Hon berättade om en 1-åring som var där förra veckan som haft synliga hål i alla sina tänder. Usch vad hemskt att vissa föräldrar bara öser in socker i sina barn. Cola i nappflaskan än väl inte helt ovanligt tyvärr i vårt tandläkarområde.
Lina: Jag jobbar 64 % onsdag-fredag. Så imorgon är jag också ledig
Imorgon ska vi till kirurgen på Östra med Anton för på förra läkarbesöket hittade hon inte hans ena testikel, men eftersom den funnits där innan är jag inte orolig.
Doktorn hittade testikeln och han sa dessutom att han var välbyggd
Axel sa en rolig sak innan vi åkte dit. Jag berättade att Anton skulle till doktorn för att se om han hade båda testiklarna i pungen, för att förklara vad pungen var så sa jag påsen under snoppen. Efter en stund sa han. Vad har tjejer i sin kisspåse?
Axel är väldigt förkyld och trött idag så han somnade på spårvagnen hem och precis när vi skulle äta somnade han i soffan och sover där fortfarande så jag vet inte om jag bara ska lägga honom i sängen för natten eller om jag ska försöka få liv i honom och ge honom lite mat.
Gravid: Hahaaa..gullig kommentar av Axel!
Skönt att de hittade Antons testikel. Kevin hade också en "vandrande" testikel de första åren, men nu verkar den ha hittat sin plats
.
Måste bara säga det... det känns så mysigt att höra om hur ni pratar om era bebisar! 
Här var det dött! Härligt väder idag, trist bara att jag fick ägna förmiddagen åt att sitta med Anton på Jourcentralen. Igår när jag kom hem från jobbet hade han hög feber och var väldigt påverkad av den och somnade hela tiden. Inatt har han rosslat och andats häftigt så jag åkte dit för att han skulle få inhalera lite men så visade det sig att han hade både lunginflammation och öroninflammation den lille stackaren. Nu har vi precis sovit middag han och jag så nu är han riktigt pigg ![]()
Stackars Anton! Hoppas han snart blir bättre.
Här har vi åkt på magsjuka, mindre kul. Så datortiden är inte så högt prioriterad.