*Snackis 10*
Här snackar vi vidare ![]()
Här snackar vi vidare ![]()
Axel är ute och leker med grannpojken och Anton kryper omkring och är nöjd så jag passar på att titta in här. U är iväg på restaurang med en kompis.
Igår kom vi hem från Skåne efter 4 dagar där. Axel har hjälpt farfar att bygga ett trädäck. Han var ganska lynnig emellanåt så ibland ville han aldrig åka dit mer och i andra stunden skulle vi stanna där för alltid
En dag fick han ett sånt fruktansvärt utbrott bara för att han inte fick ett ägg till lunch. Strax därefter fattade vi att han var jättetrött för han la huvudet på bordet och somnade och sov sen i 3,5 timme och då väckte jag honom. Trodde att han var sjuk för han brukar aldrig somna så där och inte så sova så länge men när han vaknade var han pigg och glad men somnade såklart inte förrän 22.30 den kvällen.
igår var det gårdfest på Axels förskola. Jag var med i ett lotteri och idag när U hämtade Axel hade jag vunnit en pizza på vår närmaste pizzeria
Anton har i helgen stått själv för första gången. Han gillar även att traska runt när jag håller honom i händerna. Trodde förra sommaren att han skulle gå tidigt för han vände sig och satt så extremt tidigt men så blev det inte. Nu är frågan om han går före Axel som gick vid 15 månader. Anton blir 14 månader på måndag.
Barbella: Härligt med lite större och skönt att slippa trappor
Stina: Grattis till förskoleplatsen
Jag har varken läst eller skrivit på länge, har haft det tufft den här våren. Jag har drabbats av el- och strålningsöverkänslighet. Det är en chockerande upplevelse att plötsligt inte kunna gå på stan utan att drabbas av yrsel på grund av mobilmaster, för att inte tala om hämtningen på dagis där det känns som om hjärtat skenar av deras larm som strålar lika starkt som en mobiltelefon. Imorgon ska dagis till Borås djurpark, men det blir Tomas som får följa med
Liseberg är bara att glömma. Samma sak med lekparker. Sist jag var på havet kändes det som om ögonen skulle tryckas ut ur huvudet, troligtvis av 3G-masterna och ev radar - havet som normalt har varit avkoppling för mig. Tidigare var jag tveksam till att elöverkänslighet existerade, men nu vet jag.
Det positiva är att jag upptäckte vad jag blev dålig av. Jag har ju varit trött länge och undrade om jag höll på att bli utbränd redan när jag var föräldraledig förra hösten. I januari drabbades jag av yrsel och smärta i händerna och fötterna. Nu har jag fått en förklaring och mår mycket bättre än på länge. Vi har påbörjat elsanering av huset och tack och lov har vi ingen mobilmast precis i närheten så vi har ganska bra miljö. Även jobbmiljön är bra, förutom mobiltelefonerna, fast nu ska vi flytta eller jag ska byta jobb så jag vet inte hur det blir då. Det känns i alla fall bra att kunna använda hjärnan igen efter att den varit ganska dimmig under hösten. Jag vet ju inte om barnen är drabbade, för ett litet barn kan inte förklara yrsel eller tryck över ögonen eller huvudvärk. Får bara hoppas att barnen är tåligare än jag. Om jag inte hade upptäckt vad jag blev sjuk av så hade jag troligtvis legat hemma med diagnosen utbränd, kroniskt trötthetssyndrom eller fibromyalgi vid det här laget. Så det är fantastiskt att kunna jobba och orka med barnen mer. Och att kunna sova på nätterna, förutom när Doris skriker på välling då
Oj oj oj, inte konstigt att vi inte sett till dig här. Fy fasen vad jobbigt du måsta ha det. Måste erkänna att jag också tyckt det låtit som lite hokus pokus, men egentligen är det ju inte konstigt, Skönt ändå att ha fått en diagnos som verkar riktig så man vet vad man ska sträva efter. Finns det mediciner som hjälper eller är det bara "avhållsamhet" som gäller. Hoppas barnen inte lider av samma sak. Doris verkar ju vara som vanligt iaf
Sköna åldrar de är inne i nu våra ungar. de är inga småttingar längre. Så mycket de klara av. Tiden rusar...
Kul med nytt jobb, antar iaf att det var vad du ville. Trodde du gillade ditt gamla.
Hoppas ni hittar en energisnål semesterplats att vara på. Du kan behöva vila upp dig av flera anledningar,
Kram
söt presbild på tjejerna förresten
Vad roligt att se dig här igen Skojsan men vad tråkigt att du drabbats av elkänslighet. Det låter väldigt jobbigt.
Idag har hela familjen tagit en cykeltur. Det var premiär för Anton i cykelstolen. Till Axel har vi en påhängscykel vilket är jättebra. Han sitter på en halv cykel bakom U och trampar när han känner för det
Nu har jag bara 2 veckor kvar att jobba innan semestern. På onsdag ska jag med min klass på Liseberg. De har vunnit ett besök där med inträde och åkpass till alla, även mig ![]()
Vad roligt att du hittat hit igen Skojsan. Vad tråkigt att höra om din elkänslighet. Jag har en kollega som har det och haft det i många år. Om du vill ha tips, råd och stöd så kan du få hans nummer. Jag vet att han gärna pratar om det.
Idag är vi hemma då båda barnen blivit smittade av sin far. Liam fick feber igår och sov från kl 18 igår till kl 11:30 idag!!! Nu är han piggare. Max fick feber för några timmar sen så nu är det hans tur att ta en liten lur.
Helgen har varit rolig. Vi hade möhippa för min bästa väninna som ska gifta sig i juli. Det har varit ganska mycket med planeringen fram tills i lördags. Det är skönt att det är över och att allt klaffade och hon blev nöjd
Passar på och skriva lite innan Axel vaknar, han är förkyld och sover mycket idag, har lite lätt feber och supersnuvig, så nu har näsfridan inhandlats.
Annars är allt bra, barnen är som vanligt, tokstolliga och trostiga som få men ändå helt ljuvliga med jämna mellanrum
Axel har haft nått med sin mage de sista veckorna och jag har varit lite rädd att det var nått med mjölk men nu verkar det bli bättre och jag tror mer på kolsyra och lök känslig. Så jag har lagt av med min älskade Cola och skippar löken ett tag så får vi se. Imorgon är det 2mån kontroll också så då kan jag kolla med läkaren vad han tycker.
Våran planerade husbilsemester har skitit sig, husbilen vi skulle hyra har bara 4 bälten så alla kan inte åka med i så fall, och det var ju knappast ett alternativ, men vi lär väl inte vara sysslolösa iom att köksrenoveringen ska dra igång efter semesterna och tills dess ska vissa saker vara ute ur huset
Men hoppas att vi kan ta en tripp till ALV med barnen.
Idag är det dax för dopsamtal med prällen som verkar en anings snurrig, men det kommer nog gå bra. Och i veckan ska vi äntligen hämta lamellerna till sovrummet och de nya badrummsmöblerna.
Nope, nu hör jag nått, nojiga mamman måste kolla honom hela tiden för jag är livrädd att han inte ska få luft. Och nu bråkas det i ett annat rum dessutom
Kul att höra från dig Skojsan, men mindre roligt med elöverkänsligheten. Kan dock förstå att det är skönt att du fått klarhet till dina symtom.
Vi är precis hemkomna från sommarfest på Alidas förskola. trevligt och mysigt men jisses vilken livlig liten kille vi har, han var mer vild än tam och skulle"leka" med dom stora killarna....
Annars är allt som"vanligt" här... börjar jobba den 16 augusti och det ska bli riktigt kul, inte för att jag vantrivs att var föräldraeldig direkt, för det är görmysigt, men Knut är rätt kinkig med maten och äter inte det och inte det så det ska bli skönt på ett sätt att inte dagens huvudsyssla är att lirka i honom mat...
C kommer ha "sen" semester i år, hela augusti så det ska bli skönt med två veckor tillsammans innan jag börjar jobba igen. Dock har vi en helgtripp till huvudstaden inbokad,och det ska bli så himla kul!
Är lite sugen på en solresa i höst eller nästa vår, får se vad ekonomin tillåter, vill ju få färdigt källaren och det större badrummet där och det är ju inte heller gratis, direkt.
Trevligt med cyketur gravid, var kan man köpa en sån påhängscykel? verkar himlans käckt, måster jag säga
Barbella - Det var inte illa, härligt att han fick sovit sig frisk. när Alida har feber brukar hon ochså sova lääänge för att sedan vara i stort sett febefri.
Ullen - Hoppas det inte är någon allergi och att det är övergående på lille Axel. Trist med husbilsplanerna men ALV blir nog kul. Vi ska nog satsa på det nästa sommar.
Har precis kommit hem efter 6 timmar i regn på Liseberg med min klass. Vi hade vunnit både inträde och åkpass för att de städat i Göteborgs kommun (Bergsjön). Jag fick också ett pass så jag åkte mer än på länge. Vi hade väldigt trevligt, nu är det knappt en vecka kvar till avslutningen.
Axel och U var på Ryaverket i lördags för de hade öppet hus. Där hade Axel gått en poängpromenad och idag fick han en film på posten som han vunnit
Idag har vi ansökt förskoleplats till Anton, Vi har önskat 1 november för att hoppas få i januari.
solaris: Vi ska med en tur till Stockholm i sommar. Det är det enda vi planerat. Sen står vi på reservplats till en stuga på Guldholmen, men det kan man ju knappast hoppas på.
Barbella: Trist med sjuka barn. här har vi klarat oss märkligt länge nu. Kul med möhippa och sen bröllop. Vi var på ett i lördags. Det var kanon! Är rätt nyfiken på vart ni köpt, kul iaf att ni äntligen kan flytta till större och att ni fick sålt lägenheten.
gravid: Kul med åkpass, det blir ju inte så mycket åkt nuförtiden annars, mest farfars bil, lilla lots och annat, men det är kul att se barnen ha roligt. Hoppas ni får plats när ni vill ha den.
Ullen: Tråkigt när semesterplanerna går i stöpet, men ALV kommer garanterat bli uppskattat! Hoppas Axel blir bra snart, näsfrida är ju super. Så det är dags för köket nu. Vad kul. Vi byggde till vårt lite och bara det gjorde stor skillnad. Hoppas få komma på besök nån gång när allt är klart. Det kommer bli kanon.
Helgen som var så var vi på bröllop och i samband med det så tog vi in på Gothia Towers fredag-söndag. Mormor och morfar var här med barnen. Det var skönt med lite sovmornar och härlig frukost. Coop hotellpremie är min nya favvo. I sommar blir det tre nätter i Stockholm för hela familjen. Maxis poängcheckar kan slänga sig i väggen
Coop rockar!