• gravid74

*Snackis 10*

Här snackar vi vidare

~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • Svar på tråden *Snackis 10*
  • gravid74

Barbella: Härligt med nytt kök. Bra att ni kan pussla med tiderna.

Har varit på kurs i tre dagar, den har handlat om matematik och hur vi ska få elever med bättre mattekunskaper. Sverige ligger ju kanske dåligt till om man ser på resten av världen. Den har varit väldigt intressant och givande. Att  sen kunna gå och äta lunch på stan har ju inte varit helt fel. Jag är inte direkt bortskämd med det som får äta bamba-mat varje dag.

Jag är ensam hemma sen i söndags kväll så jag lever singellivets glada dagar Idag var jag och en kompis på restaurang och imorgon ska jag nog luncha med mina föräldrar. U och barnen kommer hem först på söndag. De är nere i Skåne. Barnen hade saknat mig extremt mycket den första dagen men idag hade de visst haf det jättebra.

Solaris: Hoppas att vi syns på lördag för vi ska också dit. Ska bli nice

• LMH33

Solaris och Gravid - hoppas ni får kul på lördag.

Imorgon var det femton år sedan S och jag träffades första gången. Det ska vi fira med lite kex och ost och vin när barnen somnat. Ska bli mysigt. Och i lördags var vi ute på klubb faktiskt. Riktigt skoj. Jag har slutat amma också nu så Lukas kunde sova över hos mormor och morfar tillsammans med Simon. Det känder riktigt konstigt. Jag har ju inte varit ifrån honom mer än kanske sex timmar i sträck förut. Men det hade gått bra. Simon hade delat rum med morfar och tyckte inte att han hade snarkat så farligt.

Barbella - spännande med renovering. Vårt badrum tog löjligt lång tid eftersom vi fick vänta på fönstret alldeles för länge. hoppas allt flyter på hos er.

• gravid74

Lmh: Grattis till 15 år. Jag och maken firar 10 år i december. Funderar på om vi ska hitta på något kul då. Blir nog ett restaurangbesök i allafall.

• Solaris

Va härligt med nytt kök, Barbella! skönt med en ledig dag i veckan tillsammans med barnen, det är verkligen guld värt, jag är ledig varje fredag och var tredje torsdag och det är underbart!

Gravid- Hoppas vi ses i vimlet på lördag! Håller med ang, bambamaten , vi hade studiedag idag och åt lunch på Amhults krog riktigt lyxigt att kunna äta ostört utan barn....

LMH- Grattis till 15-årsdagen, mysigt med lite goda ostar och vin, jag och C firade 12 år som par i maj.
    Härligt med lite tumanhandtd ochså.

Ikväll lade jag bägge barnen själv då C är iväg på en kortsre jobbresa, han kommer hem imorgon eftermiddag redan. Från att ha varit väldigt glad i mat har Alida blvit otroligt liten i maten, eller så lägger jag upp för mkt. mat på tallriken, hursomhelst så äter hon små musportioner, vart har min matglada dotter tagit vägen???
    Hur är det för er andra? är era 4-åringar ochså småkinkiga med mat? tänkte om det beror lite på åldern...

Ute blåser det så man tror att taket ska blåsa av

Alida 060928 & Knut 090321
  • gravid74

Solaris: Det går i perioder med Axel och hans ätande. Vissa dagar äter han väldigt lite men han brukar ta igen den en annan dag.

Imorgon kommer mina killar hem igen. Jag saknar dom väldigt men å andra sidan är det underbart att få vara helt ensam hemma. Men jag inser hur bra man har det som har familj för jag skulle verkligen inte vilja ha det så här jämt.

• UllenK

Hallå där tjejer.

På lördag flyttar vi hem Äntligen är vi på banan igen och jag kan börja skriva här mer igen. Känns helt sjuk att 13 veckor senare har vi nästan ett nytt hus. Och ALDRIG mer ska vi renovera, nu har vi lev m detta i 3år till och från och nu är det äntligen slut.

Barbella, vad blir det för kök? Skönt att kunna pussla ihop det och korta ner dagarna, jag kommer jobba 75% sen och hämtar barnen 14.30 som innan Axel, känns helt super att vi fortfarande har råd och att det inte behövs två heltiden.

Gravid: Skönt att ändå fått plats även om det är lyxigt att ha nån hemma, tror jag )

Nope, nu ska jag på och bona golven igen, hör av mig mer när vi kommit hem

• Barbella

Ullen - Vi har beställt vårt kök från Kvik. Det blir vita luckor i högglans utan handtag. Överskåpen har "push-open" och de nedre skåpen har en skåra i överkant som man öppnar med. Svarta vitvaror och svart/mörkgrå-bänkskiva. Stilrent, precis som jag alltid velat ha det!
    Vad blev det för kök för er? Skönt att det är över nu med renoveringen för er del! 3 år är sjukt länge att leva i ett "ofärdigt" hus. Vi hoppas på att vara helt klara om ett år.

Gravid - Visst är det skönt när man får tid för sig själv men man är så glad över att man har sin familj och inte har det så "ensamt" jämt.

LMH - 15 år är grymt. Grattis!

• LMH33

Solaris - Simon är helt hopplöst petig med maten, men det har han ju varit hela tiden så det är säkert inte åldersberoende.

Ullen - Grattis till färdigställandet. Måste kännas grymt skönt när det nu äntligen är klart.

Barbella - Låter som ett urläckert kök.

Jag vill också ha nytt kök, men vi har nått vårt lånetak just nu och har inte riktigt tillräckligt med pengar för ett nytt kök eftersom vi fixat ett badrum i år och dessutom bytt taket då hela resten av radhuslängan ville göra det. Svårt att stå utanför. Så nu får vi börja spara ihop till köket. Kan ju ta några år... Tur att det är helt ok. Lite slitna luckor men diskmaskin och kyl/frys har redan hunnit gå sönder och bytas ut sedan vi flyttade in så de är nya i alla fall. Vi kanske orkar/hinner med en uppfräschning någon gång nästa år.

Tack för 15-årsgrattisen. Det blev en riktigt trevlig kväll. Idag har vi dock bråkat så det räcker och blir över. Men så är det ju - det går upp och ner...

• Trollsan

Tittar in lite grann.
    Har som ni märker inte varit här något direkt, har helt enkelt inte hunnit med. Sedan ser man ju en del av er på fb med :)
    Hos oss har det inte hänt mycket, ingen utbyggnad och ingen uppfräschning av något. Börjar kännas som man bor i ett ruckel nu för tiden. Har ingen fungerande uppvärmning i huset utan den portabla ac får fungerar även som värmefläkt.
    Saker är fortfarande långt från bra här hemma. Men jag försöker göra det bästa av situationen.

I helgen blev Kristoffer jättedålig och kräktes och idag är det Tobias tur :( Det jobbigaste är just nu denna 4 års trots, funderar verkligen på hur man skall överleva den, bråk om precis allt, han kan inte göra något mer än gapa, skrika och slåss :( Lyssnar inte det minsta på vad man säger och frustrationen är hemsk.

Pratar jag i telefonen med någon han inte får prata med, så skriker och och slår mig och jag får knuffa undan honom och värja mig. Han är verkligen fruktansvärd just nu.
    Men som tur är han man ju den lilla goa killen som kompenserar upp en del, Kristoffer är alltid glad, så länge man inte säger nej till honom :)

Härligt att se att det är flera som har möjlighet att gå ned i tid och vara hemma med barnen. Själv skall jag börja jobba 25% i januari - 12 juni och sedan går jag på helledighet igen och börjar jobba 50% i slutet av augusti. Känns jättebra :)

• stina73

Känner igen mig trollsan, vi försöker verkligen få Oliver att respektera våra telefonsamtal men det går dåligt.
    Känns som jag bara är grinig på Oliver hela tiden numera, men det är bara konflikter och bråk om allt. Sen är han även i en period just nu då han är rädd för allt, ska sova med alla lampor tända och helst mellan oss och då vill man ju inte tvinga honom att sova själv heller, vet ju att det antagligen bara är en period, så nu har vi haft "barnsäng" i tre veckor....suck. Han vågar ingenting själv längre, vet inte hur mycket jag ska pusha honom, på dagis är det ju inget av detta alls.
    Fast värst är ju att jag alltid skäller på honom, han bara gnäller hela tiden om allt och sen släpar han fötterna efter sig vart vi en ska så vi får alltid vänta vilket driver Isabella till vansinne då hon hatar att vänta, vilket gör mig irriterad eftersom jag inte klarar av två gnälliga barn....
    ja nu har jag fått gnälla lite...

*~*Oliver 060920 & Isabella 090513*~*
Svar på tråden *Snackis 10*