• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Mamma och Mor

Fick äntligen tag i den multifärgade vinteroverallen från Kappahl (Kax) efter att ha letat i ett antal butiker. Hans storlek har varit slut vart jag än letat så jag blev riktigt glad när jag ringde en butik i närheten och frågade. De var snälla nog att hänga undan en, så nu är vinterytterkläderna för kommande säsong klar :)

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • AochJsMamma

Mamma och Mor: oj redan! Vilken stl o vilken stad? Kan inte bestämma mig om jag ska köpa deneller ej..

• Mamma och Mor
    AochJsMamma skrev 2012-08-13 00:25:20 följande:
    Mamma och Mor: oj redan! Vilken stl o vilken stad? Kan inte bestämma mig om jag ska köpa deneller ej..

Jag har varit på resa i norra Sverige och där var den slut i rätt storlek i Luleå och Piteå. Inte heller via nätet finns den att köpa pga slut i flertalet storlekar. I Örebro fanns några enstaka kvar som jag fått lägga undan för att prova på sonen.
    ~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • star67

ingen mer rabatt från lindex som gäller på dam?? jag har 2 st 50 kr vill använda innan de går ut!! om någon har något som gäller på dam jag ger en 50 kr mot en kod på dam..

• lottizm

Behöver lite hjälp,har bott i Spanien i tio år så detta blir min första vinter i Sverige med barn.
    Stora sonen fyller 6 nu och börjar förskoleklass. Tänker på vinterjacka och termobyxor, är Kaxs värt att satsa på? Har haft Kaxs skaljacka under vår/sommar och den har hållt riktigt bra. Det är ju 25% rabatt på ett köp i helgen också.

• New mum

Behöver hjälp.. Tänkte köpa kax overaller till barnen iår. Killen är 41/2 år och har storlek 110/116 i kläder.. Han är ca 108cm lång.. Vågar jag ta storlek 116? Större eller mindre?

Tjejen är 3 år och har 98/104 i kläder.. Hon är ca 98 lång.. Vågar jag köpa 110? Båda barnen är på semester hos morföräldrarna och dem kan ej prova overallerna.. :(

Snabb hjälp tack

• Pillertrillan

Min flicka 5,5 år, 109 cm provade Kaxoverallen i strl 116 och hon kunde absolut inte ha mindre, funderade på om den var tillräckligt tilltagen, fast jag hade ändå tagit den för nästa hade hon druknat i. Så jag tror du tänker rätt storlek! Den lilla har jag svårare att bedöma.

• New mum

nu har jag köpt kax overallerna...tycker att 116 är lika stor som en 110(ica maxi overall). Det skiljer mycket lite.

Sen upptäckte jag att det var inte slitstarkt tyg på knäna och baken. Tycker det verkar märkligt. Lindex fix overaller har ju extra tyg på dem delarna. Känns som jag kanske ska lämna tillbaka dem och köpa Fix istället?

sonen hade fix förra året och den är sliten om knäna, så den här kommer ju absolut inte hålla. Vad säger ni? 

• li123

Min dotter är 104 cm lång och hon kunde inte ha strl 116, då kan hon inte röra sig. Jag köpte 110 på overallen.. skulle den bli för liten har jag ett tvådelat sett i stl 116.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11