• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • star67

det är vanliga skor som de skulle ha nu sport sko pax. han är 18 månader gammal.

• Enensammamma
    star67 skrev 2010-08-14 19:02:44 följande:
    Ni har diskoterat mycket om skor stl men jag har glömt vad ni tyckte.
    hur många cm ska Skons innerlängd  vara störe än barnet Fotlängd ???hans fot längd är 13 cm nu. 

hittade ett par i stl 22 på copp på halva pris men jag Mät barnet fot med deras mättare och det var 200 mm och skorna var 210 - 213 mm skulle de vara bra tror ni eller är de för små??
    1,5-2 cm längre när skon tas i bruk
  • Fredriks Mamma

Enligt kavat, så bör det var 1 cm extra.

När de är 2 år växer fötterna mer, så då kan man ha 2 cm. Har jag läst.

På små fötter är 2 cm mkt, så det kan ju bli svårt att gå i. Så det är inte alltid bra med "ekonomiköp".

Är de "bra" vinterskor används inga raggskockor heller, så jag skulle nog nöja mej med 1 cm extra.

Men du får tänka på att det är ett tag tills vinterskorna tas fram...

• star67

jo jag vill inte ta mer än 2 cm störe det är inte så länge sedan han har börjat gå blir svårt för honom att gå i dem ska kolla på skopunkten om det inte finns så tar jag de då de är lite mer än 1 cm störe än hans fötter.

• Fredriks Mamma

Min son hade 13 cm lång fot i höstas när jag köpte vinterskor, jag köpte strl 23/142mm (kavat), de hade han hela vintern fram till våren. Nu är hans fot 14,2 cm.

Så, de växer inte sååååå fort! =)

Pax är lite smalare än kavat.
    TIPS! Kavat kan du passa på när Ellos har 25-50% rabatt på valfri vara!

• myHappiness

HEJ!
    Vågar man hoppa in här med en fråga?

Är det någon som jämfört fix overallen med den från KappAhl?

Tycker att den från KappAhl är mycket snyggare, men den har bara 5000 i vattenpelare.
    Är det någon som fått bekräftat från Lindex att det verkligen är 10000 på deras overall?

Tack på förhand!

• ängeln83

Åh nu får jag spelet snart.
    Skulle beställa Fix overallen med 30% koden, priset ändras men när jag kommer till sista steget så är den endast 10% rabatten som är inräknadSkrikandes

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Tvillingmamma2007

Shoppat mera...fix overall svart 699 -30%, barnjeans 249 -30%, barnjeans 249 -25% och så 10% på det + 19 kr = 784,50 najs

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11