• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Rocktroll
    Ruso skrev 2010-08-14 23:51:20 följande:
    men du... jag tyckte du skrev att hans fötter var 200 mm och skorna 210-213 mm?
    Det kan väl inte stämma om det är str 22...  blev lite förvirrad, du skriver också att foten är 13 cm...
    Det reagera jag också på Förvånad
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Ruso
    Fredriks Mamma skrev 2010-08-14 19:49:37 följande:
    Enligt kavat, så bör det var 1 cm extra.

När de är 2 år växer fötterna mer, så då kan man ha 2 cm. Har jag läst.

På små fötter är 2 cm mkt, så det kan ju bli svårt att gå i. Så det är inte alltid bra med "ekonomiköp".

Är de "bra" vinterskor används inga raggskockor heller, så jag skulle nog nöja mej med 1 cm extra.

Men du får tänka på att det är ett tag tills vinterskorna tas fram...
    1 cm tycker jag dock är lite i vinterskor...
    Jag har bra vinterskor till mina barn (Ecco, Kavat, Viking osv), men visst används ullstrumor när det är som kallas i alla fall?
    Har man bara 1cm större än foten kan bara foten växa 5 millimeter förrän skon är för litet... det är inte så mycket...
  • Ruso
    ängeln83 skrev 2010-08-14 21:19:34 följande:
    Åh nu får jag spelet snart.
    Skulle beställa Fix overallen med 30% koden, priset ändras men när jag kommer till sista steget så är den endast 10% rabatten som är inräknadSkrikandes
    Är du clubmedlem? Annars kan det vara orsaken, då koden enbart gäller för clubmedlemmer...
  • star67
    Ruso skrev 2010-08-14 23:51:20 följande:
    men du... jag tyckte du skrev att hans fötter var 200 mm och skorna 210-213 mm?
    Det kan väl inte stämma om det är str 22...  blev lite förvirrad, du skriver också att foten är 13 cm...
    jo deras mätare var så, det var med mm, men när jag kom hem jag mät hans fot och den var 13 cm. ska kolla imorgon igen.

men de brukar inte göra 70% på skorna??
  • maadicken

någon här mitt i natten?

om man beställer i shop online. går det bara att välja direkt betalning då? ser inget annat allternativ nu, men jag kanske är för trött...

♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • jannah
    maadicken skrev 2010-08-15 00:11:06 följande:
    någon här mitt i natten?

om man beställer i shop online. går det bara att välja direkt betalning då? ser inget annat allternativ nu, men jag kanske är för trött...
    Du kan välja mellan kortbetalning eller direktbetalning via din Internetbank. Man kan alltså inte få en faktura eller så...
    ¤ Othilia 080524 ¤ Bebis med BF 19/1 2011 ¤
  • Ruso
    star67 skrev 2010-08-15 00:08:12 följande:
    jo deras mätare var så, det var med mm, men när jag kom hem jag mät hans fot och den var 13 cm. ska kolla imorgon igen.

men de brukar inte göra 70% på skorna??
    Fast någon tokigt måste det vara, för 200 mm är ju 20 cm...
  • maadicken
    jannah skrev 2010-08-15 00:15:16 följande:
    Du kan välja mellan kortbetalning eller direktbetalning via din Internetbank. Man kan alltså inte få en faktura eller så...
    hmmm... jag som ville shoppa nu!  (fattig å jävlig ) men då får jag väl vänta tills det blir fredag då
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Tessou
    Ruso skrev 2010-08-14 23:40:50 följande:
    48/50 och 52/54 tror jag rätt så säkert att det var... Köpte nemligen de, men så lämnade jag tillbaka då sonen var något där emellabn, skulle typ haftr 50/52, men det fanns ju inte..
    Hmm.. då kan jag inte ha köpt största storleken. Då måste de jag har vara i 48/50 för de va väldigt små nu då jag provade..
    ELIAS 090326
  • AochJsMamma

Nu beställde jag en röd 98 till 90 cm Alexander. Blir den för stor får jag väl byta. Nu får jag banne mig sitta på fingrarna, INGA mer ytterkläder hittåt! Om jag kan håll amig.. Men vem kan motstå en overall för 460 spänn?

Ska bli så kul att se den irl, hoppas den har samma fina röda färg som fjolårets jackor! (overallerna minns jag inte om de fanns i rött..)

♥♥♥ ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★ ♥♥♥
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11