• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Fredriks Mamma

ÅH., va najs med bra rabatt! Hur länge gäller den, och vad är det för kod nu igen? =)

• Tvillingmamma2007
    Fredriks Mamma skrev 2010-08-14 21:54:30 följande:

ÅH., va najs med bra rabatt! Hur länge gäller den, och vad är det för kod nu igen? =)

25% på ett valfritt barnplagg F32001

30% på ett valfritt plagg SELC10321

30% på valfria jeans SELC10322

Gäller tom 29/8

Finns länk till kupongerna att skriva ut längre bak i tråden med...

• Fredriks Mamma

Tusen tack! Jag ska genast beställa en FIX overall!! De verkar ju super! Förra året hade jag ProXtec fr kappahl, och var helnöjd! Men iår får det bli Fix som det låter på er!

• Tvillingmamma2007
    Fredriks Mamma skrev 2010-08-14 22:15:30 följande:
    Tusen tack! Jag ska genast beställa en FIX overall!! De verkar ju super! Förra året hade jag ProXtec fr kappahl, och var helnöjd! Men iår får det bli Fix som det låter på er!
    Just nu är det ju 10% extra på webshoppen med!

Men varför byta om du var nöjd?? Kan det då bli bättre hehe
  • Fredriks Mamma

Jag har inte så mkt att jämföra med... det var första riktiga overallen/setet i vår familj =)

• Cacan

Nån som vet om lindex har kvar sjömansdräkten? Är ute efter en till denna vacka (!)

• Ruso
    Tessou skrev 2010-08-14 18:53:14 följande:
    Hej, behöver lite hjälp från nån expert Har lagt ut 2 mössor på Tradera men kommer inte ihåg vad det fanns i för storlekar..... vet att jag tog största iaf.... Nån som känner igen dom?
    www.tradera.com/Snygg-vandbar-mossa-fran-Fix-...
    www.tradera.com/Snygg-vandbar-mossa-fran-Fix-...
    48/50 och 52/54 tror jag rätt så säkert att det var... Köpte nemligen de, men så lämnade jag tillbaka då sonen var något där emellabn, skulle typ haftr 50/52, men det fanns ju inte..
  • Ruso
    star67 skrev 2010-08-14 19:02:44 följande:
    Ni har diskoterat mycket om skor stl men jag har glömt vad ni tyckte.
    hur många cm ska Skons innerlängd  vara störe än barnet Fotlängd ???hans fot längd är 13 cm nu. 

hittade ett par i stl 22 på copp på halva pris men jag Mät barnet fot med deras mättare och det var 200 mm och skorna var 210 - 213 mm skulle de vara bra tror ni eller är de för små??
    Det beror ju på hur länge skon skall användas. Normalt säger man 1- 1,5 cm på vanliga skor och upp till 2 cm på vintersko. Ju mindre barnet är ju viktigare att skon inte är för sko, och vissa skor (som finskor) sitter ju inte på ordentlig om de är mer än 1 cm långa.
  • Ruso
    Ruso skrev 2010-08-14 23:45:18 följande:
    Det beror ju på hur länge skon skall användas. Normalt säger man 1- 1,5 cm på vanliga skor och upp till 2 cm på vintersko. Ju mindre barnet är ju viktigare att skon inte är för sko, och vissa skor (som finskor) sitter ju inte på ordentlig om de är mer än 1 cm långa.
    ...skickade innan jag var klar

Skall du ha ett par skor som skall användas ett par mnd innan varmare sko skall används kan dessa sko vara OK, de är ju 1-1,3 cm längre än foten. Barnens fötter växer ofta i ryck så det är svårt att veta. En sko behöver vara 5 mm längre än foten, är den mindre är den för liten då detta utrymme behövs när man går.
  • Ruso
    star67 skrev 2010-08-14 19:28:57 följande:
    det var ett par såna om jag inte är fel.
    www.tradera.com/Pax-tennisskor-stl-20-ca-12-7...#pic
    men du... jag tyckte du skrev att hans fötter var 200 mm och skorna 210-213 mm?
    Det kan väl inte stämma om det är str 22...  blev lite förvirrad, du skriver också att foten är 13 cm...
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11