• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • star67
    etindris skrev 2010-08-15 15:28:16 följande:
    Overaller menar svart + turkost till sonen

Röd overall med röd mössa till dottern eller svart overall med cerise mössa?
    jag tycker röd är finare till flicka än svart.
  • star67

Xgirl83 skrev 2010-08-15 14:43:07 följande:
    Hm, ok, har tyvärr ingen Åhlens i närheten. Var den flickig då, eller såg den typ bara ut som pops randiga mössa? Dotter älskar ju Pippi dock så det kanske hade varit en hit.
    ja den var flickig tyckte inte att en pojke skulle ha den. det var en sånt men marin iställit för rosa och vit.
  • Ruso
    etindris skrev 2010-08-15 15:25:37 följande:

testfakta.se finns det overall tester. Fix fick riktigt bra betyg

Nu smakråd. Sonen skall få en svart och sedan turkos mössa till. Dottern skall antingen få en röd med röd mössa till eller en svart med rosa. Vad blir finast tror ni?

Det är ju förra årets overall som är testat där, hittar ingen ny. Det som drog ner är att den inte andades - min undran är om det verkligen stod att den skulle andas förra året?
    Jag kollade i dag, och då står det i alla fall på att den skall andas, och 10000 i vp.

Vår affär hade även hängt en del blåa från förra året fram, 6000 vp... till samma pris... lite fult tycker jag faktiskt... Men jag kollade inte om det stod på dem att de andas. Ibland har jag sett att det står vindtät, men det har ju inget med andningen att göra...
  • Ruso
    myHappiness skrev 2010-08-15 11:46:32 följande:
    Tack för svar! KAxs har 5000 i vattenpelare men kändes mycket smidigare än fix. Bättre passform. Men är det dubbel vattenpelare på fixen, så kanske man ska överväga den då, synd bara att den kommer i tre färger bara.
    Jag kände på FIX i dag, och jag tyckte den kändeds smidigare är förra året - kan det stämma?

En ny positiv grej med årets overall, förut att vp har ökt från 6000 - 10000 är att den nu tål torkskåp!!!
    Och troligen har den bättre andasfunktin än förra året (då var det ingen...) det står i alla fall på den att den andas.

När det gäller förra årets KAXS så fick byxdelen samma poäng som FIX i vattentät het, medan jackdelen enbart fick 1,1-3,3 mot FIX över 10...
  • Ruso
    Ruso skrev 2010-08-15 16:08:12 följande:
     Men jag kollade inte om det stod på dem att de andas. Ibland har jag sett att det står vindtät, men det har ju inget med andningen att göra...
    --rättar mig själv, det kan visst ha något med andningen att göra, men behöver kanske inte betyda att den har en bra andasfunktion?
  • star67
    Ruso skrev 2010-08-15 16:08:12 följande:
    Det är ju förra årets overall som är testat där, hittar ingen ny. Det som drog ner är att den inte andades - min undran är om det verkligen stod att den skulle andas förra året?
    Jag kollade i dag, och då står det i alla fall på att den skall andas, och 10000 i vp.

Vår affär hade även hängt en del blåa från förra året fram, 6000 vp... till samma pris... lite fult tycker jag faktiskt... Men jag kollade inte om det stod på dem att de andas. Ibland har jag sett att det står vindtät, men det har ju inget med andningen att göra...
    ja i våra butik hade de ganska många på rea för 250 kr st men bara rosa jag frågade om de har blå kvar hon sa ja men de säljer blå med ord pris.
  • star67

synd att lindex har inte en fin cardigan. någon har tips på en fin cardigan. jag funderar på den men svart tror ni den sitter bra på en som är bara 155 cm lång cardigan är 82 cm lång bak??
  • Flerbarnstokan
    star67 skrev 2010-08-15 16:36:56 följande:

synd att lindex har inte en fin cardigan. någon har tips på en fin cardigan. jag funderar på den men svart tror ni den sitter bra på en som är bara 155 cm lång cardigan är 82 cm lång bak??
    de var ju jättefina! men man måste nog testa om de itter snyggt...blev sugen på en sån i svart...
  • Xgirl83
    etindris skrev 2010-08-15 15:25:37 följande:

testfakta.se finns det overall tester. Fix fick riktigt bra betyg

Nu smakråd. Sonen skall få en svart och sedan turkos mössa till. Dottern skall antingen få en röd med röd mössa till eller en svart med rosa. Vad blir finast tror ni?

Det testet jag hittade där är från 2008, så det säger inte så mycket om årets overall. Speciellt inte som de gjort dem vattentätare i år. Men det kanske finns ett nyare test?
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83
    star67 skrev 2010-08-15 15:49:36 följande:
    ja den var flickig tyckte inte att en pojke skulle ha den. det var en sånt men marin iställit för rosa och vit.
    Åh, vill ha!!! Hm, ska bara få tag på en sådan då... Tack för tipset!
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11