• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • fritzie76

Är man helt ute och reser om man köper den röd/rosa jackan på Lindex som då även är tänkt att ha som dagisjacka? Den är ju inte vind- och vattentät som alla pratar om.

Det är väl i och för sig bra att jackorna är det MEN om det är regn så kan man ju ta regnjacka utan på, eller?? Min erfarenhet är att när det regnar så tar vi på regnjacka även om vi haft FIX-jackorna och så gör de på dagis också....

• Hejpådig
    Ruso skrev 2010-03-20 16:16:34 följande:
    Men oj - redan!!??Det låter otroligt... tror knappast min lindex gör det...Nu blev jag verkligen shoppingsugen...
    det var väl udda storlekar kvar antagligen, men köpte den rosa tröjan för 39:- =) =)
  • Ruso
    fritzie76 skrev 2010-03-20 16:48:50 följande:
    Är man helt ute och reser om man köper den röd/rosa jackan på Lindex som då även är tänkt att ha som dagisjacka? Den är ju inte vind- och vattentät som alla pratar om. Det är väl i och för sig bra att jackorna är det MEN om det är regn så kan man ju ta regnjacka utan på, eller?? Min erfarenhet är att när det regnar så tar vi på regnjacka även om vi haft FIX-jackorna och så gör de på dagis också....
    Om du ändå har annan regnjacka utanpå så blir det ju saksamma... men jag fattar inte det synet alls... Min dotter har FIX jackan, och det ÄR även regnjacka. Inte har jag annat som hänger på dagis att ha ovanpå, det låter inte klokt i mina öron att trä en jacka ovanpå en FIX jacka, vad obehagligt det låter, och helt onödigt!

Så alltså, använder du inte en vattentät jacka som regnjacka, utan har typ galon ändå, då spelar det ingen roll! Det regnar ju inte jämt, så den funkar nog bra ändå, och den är säkerligen lite vattenavstötande också. Själv tycker jag vattentäta jackor är så bekvämt just för att man då inte behöver något annat, den duger under alla väderförhållande. Mindre saker som hänger på dagis, eller mindre saker att glömma.
  • fritzie76

Ruso: Jo jag kan hålla med om att det kanske låter konstigt men på dagis tar de regnkläder över FIX-jackan och nu på vintern över FIX-overallen. Det enda som jag tycker är bra med det är att regnkläderna blir smutsiga men inte overallen. Nu blir de så smutsiga av all grus och gyttja som är på gården.

• fritzie76

Har ni en eller två jackor till era barn? En på förskolan och en finjacka t ex?

• jannah
    fritzie76 skrev 2010-03-20 19:42:12 följande:
    Hrm... {#lang_emotions_embarassed} Min dotter har säkert minst 6 jackor nu till våren. Fast då är ju rätt många av dom fleecejackor, och några hade hon redan i höstas (passar alltså fortfarande). Men är man shopoholic så är man... ;)
    ¤ Othilia 080524 ¤
  • Lejån
    fritzie76 skrev 2010-03-20 19:42:12 följande:
    Har flera... men skiljer på dagisjackor och andra jackor ja.
    längtar efter sommar & sol
  • Xgirl83
    Thegran skrev 2010-03-20 12:50:42 följande:
    tack, kikade :) Jättefint kort! Men, har man inget tillbehör (som baljan i ert fall) blir det kanske tråkigt med bara vitt. Vi kör med jeansklänning :) 
    Dottern hade också jeansklänning på sitt 1-årsfoto. En jättefin från Lindex baby, och vit kortärmad tröja (sån där med lite spets typ).

www.ateljekvarnstugan.com/img2/galleri/Selma%202a.jpg

www.ateljekvarnstugan.com/img2/galleri/Selma%203a.jpg
    Lilla S 071116 och kommande nytillskottet BF 100509
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11