mortillsju skrev 2010-03-22 19:58:29 följande:
Jättefina kläder! de är ju inte vattentäta, men kompleterar du med lite galonisar kommer det alldeles säkert att funka perfekt. Såg jättefina jackor i galon på Lindex i rosa i veckan....
Ruso skrev 2010-03-22 19:26:02 följande:Just de kläder du köpte är ju inte funktioneskläder som är helt vattentäta (som Pops och också Lindex FIX kläder), så man måste ju ha andra regnkläder också om man väljer sådanna kläder. Men det kanske du hade tänkt ändå? ATt köpa Pops har jag slutat med, tycker det är på tok för dyrt, när man numera kan få billigare kläder (typ FIX) mycket billigare. Dock gillar jag funktionskläder, så man slipper köpa regnkläder i tillägg utan har en jacka/byxa i alla väder!Men jättefint var det du hade köpt!!
Tack för era kommentarer!
Jo jag har ett galonställ från Didrikson, som hon hade förra året och som är lagom även i år, så det i kombination med varandra blir nog bra då! Funderade lite på vad funktionskläderna gör för "nytta", men då förstår jag det nu!
Nästa år kanske det blir funktionskläder istället då, när galonstället ändå är för litet.
Nu kändes mitt köp rätt okej ändå, har tvekat här hemma och pratat med sambon som visade minimalt intresse och tyckte jag skulle sluta oroa mig :)