• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Thegran
    Xgirl83 skrev 2010-03-20 20:01:05 följande:
    Dottern hade också jeansklänning på sitt 1-årsfoto. En jättefin från Lindex baby, och vit kortärmad tröja (sån där med lite spets typ).www.ateljekvarnstugan.com/img2/galleri/Selma%...www.ateljekvarnstugan.com/img2/galleri/Selma%...
    åh så fint!!

har köpt leggings också. tror det blir både kort med dem och utan :)

lovar att lägga upp foton sen!

TACK alla för hjälpen med klädval!
  • Xgirl83
    star67 skrev 2010-03-20 21:18:10 följande:
    vilken av de är snyggare tycker ni?? vill köpa en sånt till utland resa snart.
    Jag tycker jeansshortsen.
    Lilla S 071116 och kommande nytillskottet BF 100509
  • Karl Fazer
    Ruso skrev 2010-03-20 18:19:36 följande:
    Om du ändå har annan regnjacka utanpå så blir det ju saksamma... men jag fattar inte det synet alls... Min dotter har FIX jackan, och det ÄR även regnjacka. Inte har jag annat som hänger på dagis att ha ovanpå, det låter inte klokt i mina öron att trä en jacka ovanpå en FIX jacka, vad obehagligt det låter, och helt onödigt! Så alltså, använder du inte en vattentät jacka som regnjacka, utan har typ galon ändå, då spelar det ingen roll! Det regnar ju inte jämt, så den funkar nog bra ändå, och den är säkerligen lite vattenavstötande också. Själv tycker jag vattentäta jackor är så bekvämt just för att man då inte behöver något annat, den duger under alla väderförhållande. Mindre saker som hänger på dagis, eller mindre saker att glömma.
    Förstår inte personer som påstår att man inte behöver galonkläder om man har skalkläder. Är ni aldrig ute när det regnar mycket? Vattentäta jackor duger inte om det regnar mycket, då krävs det galon. Det vet dagis tack och lov! Har själv vattentät jacka från Didrikson (som heter regnjacka dessutom!) och är man ute och går när det ösregnar så blir man blöt. Bara galon är helt vattentätt.
  • mollan nu
    Hummelina skrev 2010-03-20 22:00:57 följande:
    Provar igen Nån som testat Lindex regnvantar? Dom här:www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=382...
    ja dom blir blöta i fodret som de övriga vi testat (kappahl, didriksson, abeco) Bäst är ofodrade galonvantar och lös ullvante innuti tycker jag
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Ruso
    Karl Fazer skrev 2010-03-20 21:40:44 följande:
    Förstår inte personer som påstår att man inte behöver galonkläder om man har skalkläder. Är ni aldrig ute när det regnar mycket? Vattentäta jackor duger inte om det regnar mycket, då krävs det galon. Det vet dagis tack och lov! Har själv vattentät jacka från Didrikson (som heter regnjacka dessutom!) och är man ute och går när det ösregnar så blir man blöt. Bara galon är helt vattentätt.
    Nej, det där stämmer faktiskt inte... Vad jag hört så har galon en vattenpelar på 5000, och det finns faktiskt skalkläder som har ännu högre...

Men, det är klart, det är skillnad på vattentät och vattentät... Har för mig att man får kalla det vattentät ända ner till 1500, och då tål det givetvis inte lika mycket.

Dagis är ju ute även om det regnar, men det är ju inte flera timmar då, men för ett par timmars lek så håller våra skalkläder supert. Själv har jag gått en timmes promenad i min vattentäta softshell från Gekås, i rätt så mycket regn - och var helt torr på insidan.

Det enda positiva jag ser är i så fall detta med smutsigheten, tycker smutsen fastnar lättare på skalkläder. Jag har därför ibland köpte var sin galonbyxa till de geggigaste dagarna. Och så kan jag på hösten innan snön kommer sätta på barnen fodrade gummikläder (är ju galonliknande) för att inte nöta i onödan. Jag gillar inte galonen, men just fodrade gummikläder är Ok under en period när det är som skitigaste ute.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11