Emmaljunga tråd, Vol 5
Vi pratade om att köpa ett begagnat CC-chassi att ha på vintern men det behovet kom aldrig, nu körde vi sällan i skogen men jag är jättenöjd.
Du kanske kan sno våran tanke och köpa en nitro och sen ett CC-chassi begagnat?
Wingtear; ja det var humor ;) kan bara betyda att hon gillar nitrochassit, med sina svängbara ;) framhjul :P
Surkatt:
Stämmer som t0va säger, 150 kr för en ny varukorg.
Jag beställde en ny på min BP butik och fick vänta ca en vecka, men det är värt, den är så mycket bättre :)
Sandqvist: rådet är att köpa en beg CC med sittdel och ev försöka sälja sittdelen på blocket el dyl. alternativt köpa vagnen ihop med någon som är på jakt efter en ny sittdel/sittdels klädsel. Ett sprillans nytt chassi kostar 3000kr (innan höjningen)
Lycka till!
Syskonmaking:
Ja, -06 har easy fix. Dessa fästen kom -05.
Hmm, kanske en Cerox!!!! :) Dumt att luras i annonser :/
Sandqvist;
Prova kolla på -07 el -08, kanske -09 om du vill ha billigt. Sen beror det på hur kinkig man är, ibland är det ju klädseln som får hela vagnen att se sliten ut, men den ville du ju inte ha.
Tindra Tindra;
Jag har både Ozone och Nitro/CityCross (samma sittdel till de vagnarna) sittdel. Viss skillnad i vikt är det ju, men eftersom chassina är så smidiga så märks det knappt när man kör.
Nitron är klart rymligare, men min son, 7 mån, trivs mkt bra i den ergonomiska Ozonen. Då han kommit in i en "vägra sova när jag är trött"-period, så somnar han lättare i en Ozone eftersom den har så bra lut. Har också läst att det finns dem som tycker att Ozonen blir varmare för barnet då den inte är lika "luftig", men jag kan tänka mig att det främst gäller lite större/äldre. Min kille blir inte varm i den.
Ang varukorgen på Nitron så är det bara årsmod -09 som har den "sämre" varukorgen. Den har högre instoppningskant och lite mindre volym. Men det kostar bara 150 kr att beställa en från din baby-/barnbutik.
Hoppas du är nöjd med svaret, svarar mer om det önskas