Inlägg från: Madebyday |Visa alla inlägg
  • Madebyday

Emmaljunga tråd, Vol 5

Uliise skrev 2011-07-16 15:16:00 följande:
    Tindratindra: Antar att det är en brio go du menar att ni haft, och den har ju precis som ozonen ergonomisk (skålad) sits. Så gillar du inte den typen av sits passar antagligen inte ozonen er heller, ergonomisk är alltid ergonomisk. Själv har jag en nitro som jag är jättenöjd med, den är inte tung alls, snarare den mest ultimata vagnen som finns. Mitt tips till er vore att gå och prova nitron vs ozonen i butik!
    Jag tror hon menade att orsaken till att hon inte gillar Brion var att det upprätta sittläget inte var HELT upprätt. Det kan man ju få med Ozonen Glad
    MadeByDay - Elliot 2010-12-07 <3 - www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday
    stor grön drake skrev 2011-07-17 20:17:30 följande:
    Är jätteförvånad!
    Nitrochassit går inte in på längden i bilen hur jag än gör
    Är väldigt förvånad, för det gjorde nämligen edgen med classic-chassi...
    Nå, jag gillar ju vagnen endå, har kört den på dåligt belagda vägar som har mer än 1 meters höjdskildnad innåt i kurvorna, bara jag låste hjulen var det inget problem. Men kottar och nitro är dålig kombo; skulle backa uppför en lite knotig stig på 5 meter, och hela vagnen höll på att tippa mitt i allt, orsaken=en liten jädrans kotte som fått ena framhjulet att ställa sig med bredsidan till utan förvarning...
    Whaaat?! Vad är det du säger?!? Vad har ni för bil?
    I våran Skoda Oktavia (ej kombi) så gick den in på längen med både Ozone- och Nitrosittdelen, lastutrymmet mäter 100x100 cm.
    Men då behöver man ha sittdelen vänd MOT sig (på vagnen sett) och lasta vagnen med de stora hjulen först.
    Om du inte provat så gör det, hoppas det ordnar sig! Glad
  • Madebyday

MissR:
    Självklart kan man fälla Ozonen i ett helt stycke, men sittdelen måste vara HELT bakåt lutad då :) När det är gjort är det bara att fälla ihop :)

• Madebyday
    fialisa80 skrev 2011-07-25 22:44:30 följande:

Idag är jag glad! Skrattande

Jag har köpt en klargrön Emmaljunga Ozone 10 på blocket som jag har hämtat ut idag!

Superfin med matchande fotsack, sittdyna, regnskydd, myggnät och en leksak som man kan fästa på bygeln, allt för bara 2500kr!   Glad 

• Madebyday

Viktors; det var det jag hade hoppats slippa :/ Har iaf frågat henne om bussgods kan vara en möjlighet. Annars kanske det finns någon här inne som kan åka och köpa den åt mig, och att den personen skickar med bussgods?.....

• Madebyday
    jobbel skrev 2011-07-27 07:41:22 följande:
    Har du kollat i butikerna nyligen? Jag köpte en helt ny Ozone på Barnens Hus förra veckan för 4400 kr, de säljer ut -11 nu verkar det som. Tänker mest att det nog är lättare att sälja vidare ett helt nytt chassi.... Men iofs får man ju inga tillbehör med alls från butikerna.

Nej, jag har inte kollat så noga. Men vet iaf att det inte finns någon Ozone Pro Bordeaux i min stad. Och som du säger, i butik får man inte med de tillbehören som fanns i den annonsen. Hur som helst, så har jag betalat en handpenning till personen som har den vagnen nu och nästa vecka kommer hon och maken att åka till Eskilstuna med vagnen Glad Bara att börja fota och skapa Blocket-annons nu då Skrattande
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5