Inlägg från: Madebyday |Visa alla inlägg
  • Madebyday

Emmaljunga tråd, Vol 5

Dem vill ha 500:-
    Jag är egentligen ett EL fan rakt igenom.
    Men just på sulky fronten gillar jag inte Spider '(för kal och "platt") och Scooter känns stor som sulky och lite för lik CCn.
    Sonen är bara 1 år än så länge, men är vagnoman och tycker att den kanske kunde vara bra att ha(?)

Elliot 2010-12-07
  • Madebyday

Dem sa att den bara hae två lägen, sitt och viloläge.
    Är det fler lägen på dagens (2011-2012) Race?

Elliot 2010-12-07
  • Madebyday

Varvet, detta inläggr till dig!!!
    Angående ditt fråga, några sidor tillbaka, om ett Britax babysafe plus passar på ett Emmaljunga chassi, så är mitt svar JA!

Läs och se mitt inlägg nr 141 (långt tillbaka i tråden).
    Du behöver ett par extra adaptrar att "stoppa in i" babyskyddet för att kunna fästa det på EL adaptern som man klickar fast på chassit :)
    Lycka till :)

• Madebyday
    Sommarlovet1 skrev 2012-10-03 22:19:55 följande:
    Kan man köpa/beställa endast ett chassi? Har en ozone men cill ha ett chassi med fyra hjul till vintern.

Jag förstår precis vad du menar. Jag har varit i samma sits, fast tvärtom (hade 4 fasta och ville ha chassi med rörliga hjul att variera med) 

Mitt bästa tips är att köpa en begagnad CityCross eller Classic Sport (kolla blocket) som är från 2005 eller senare, för att sittdelarna ska passa med alla chassin.
    Då kan du kombinera sittdel och chassi som du vill, ex Ozone sittdel på CC chassi (ser lit kul ut, men fullt funktionellt) :) Samt att du har både ergonomisk och vanlig sittdel att välja mellan.  
    Elliot 2010-12-07
  • Madebyday

Jag behöver ställa en allmän barnvgnsfråga och hoppas att ni kan komma med era synpunkter.

Jag har ganska nyligen testat positivt med nr 2 och börjar självklart att fundera på syskonvagn, vagn-galen som man är ;)
    Min nummer 1 kommer att vara 2,5 år (30 månader) när 2:an kommer, om den stannar.

Hur har ni med syskon i samma ålders spann gjort med vagn?
    Har ni haft syskonvagn, syskonsits eller någon annan lösning?
    Jag har nämligen redan utsett en syskonvagn, som jag är intresserad av, men jag har inte sett den i verkligheten ännu ;)

Tacksam för hjälp  :)

Elliot 2010-12-07
  • Madebyday

Till bamse10 som lagt upp en bild i bildtråden, på en Scooter 2.0 i lila färg.

Jag vet inte om du fått klarhet i den fråga än men här kommer mina ord:

Det är svårt att säga, genom att bara titta på bilden, om det är en Pro Bordeaux eller en Aubergine.
    Men det du kan göra är att leta efter "klisterlappen" någonstans nere på chassit, där det står ett serienummer, ett "födelsedata" för vagnen. Ex 100812-xxx
    Detta nummer betyder (i mitt ex) att vagnen är tillverkad 12 augusti 2010.

• Madebyday

Fortsätter där jag råkade skicka ;)

Jag har en CC i Pro Bordeaux, tillverkad sensommaren/hösten 2010 (vilket betyder att det är en vagn som tillhör modellår 2011). Vid modellår 2012 togs Pro B bort och Aubergine kom istället.

Så kolla om du hittar klisterlappen med serienumret, skriv den här i tråden så ska vi nog kunna tala om för dig vad din färg heter :)

• Madebyday
    stor grön drake skrev 2012-10-31 17:02:51 följande:
    det går inte så lätt, då blir trådstarten milslång, men kanske dags för en ny tråd? dena börjar bli några spaltkilometer lång...

Ja, just det...tänkte att man bara raderar det tidigare skrivna, men så funkar det ju inte :(
    Son 2010-12
  • Madebyday

UllTussen:
    Ja, du måste köpa en bilstolsadapter, som passar Britax-Emmaljunga, ca 400:- om jag inte minns helt galet :)

• Madebyday

Är, och har nog alltid varit, lite hemligt förälskad i Mondial/Edge med Classic Chrome chassi (vita däcksidor) och helst i Navy/Marin.
    Men till sonen köpte vi en CC i Pro Bordeaux -11 (han föddes dec -10) som vi ff har kvar, men till kommande parvel skulle jag gärna vilja ha en mondial/edge i just den nämnda färgen.
    Dock verkar det som att alla som har denna vagn håller hårt i dem (visserligen bra tecken!), för jag hittar ingen begagnad på Blocket och en spritt ny har vi inte råd med, denna gången också....jag bara VIIIIILL ha :'(

Visst är det ingen större skillnad på det två modellerna, förutom tygdesignen och att Edgen har sufflettkeps?!

• Madebyday

Tack, stor grön drake.

Jag undrar också om Classic Sport finns/funnits med classic chrome chassit (vita däck sidor)?

• Madebyday

The Buppa Brand har en svart åkpåse i Softshell. Vet dock inte hur den sitter en Ozone, men det kanske någon annan kan svara på/visa :)

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5