Inlägg från: Madebyday |Visa alla inlägg
  • Madebyday

Emmaljunga tråd, Vol 5

Madebyday skrev 2011-05-13 15:22:50 följande:
    Vad är det bästa att smörja upp vagnens rörliga delar med?
    Jag har silikonspray, är det något att ha?
    Puff!!
    MadeByDay - Elliot 2010-12-07 <3 - www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday
    stor grön drake skrev 2011-05-14 06:49:55 följande:
    ja, alltså.... limited edition är den visseligen (celebration) med var i hela friden har de fått Fred Perry ifrån?
    De har säkert fått för sig att Fred Perry varit med och designat den, med tanke på "kransarna" som Celebration har på tyget!!
  • Madebyday
    Cia80 skrev 2011-05-17 11:27:03 följande:
    Nu dyker jag upp igen med säkert en superkorkad fråga.
    Nu har jag bestämt mig för att köpa en citykorg, men ska man ha nån typ av åkpåse också då? Eller har man overall? (Om allt går bra föds bebis i januari och förra året var det ju svinkallt!)
    Våran son föddes i Dec -10 och till honom hade vi PoPs Windstopper Fleeceoverall + filt i Citykorgen och så locket. Han blev aldrig kall Glad Under overallen hade han oftast bara mjuka byxor och body, ibland en tunnare tröja om vi skulle vara ute en lite längre stund.
    Åkpåse tycker jag inte att man har något större behov av när dem är så små.
    Lycka Till!
  • Madebyday
    Salamina skrev 2011-05-18 21:26:20 följande:
    Jag sökte både på blocket och tradera, hittade inga till salu. Sökte på Emmaljunga hjul och Citycross hjul. Det fanns andra Emmaljungahjul då, men inte till Citycross. Jag fick glatt punga ut 1000:- på Babyproffsen Rynkar på näsan
    Hoppas du har bättre tur, lycka till!
    1000 kr??
    Har EL höjt priserna? Jag som tänkte köpa nya hjul till våran Nitro...får väl bli utan...
    Det får duga den här sommaren eller så länge det går!!
    I höst/vinter blir det nog mest blir Crossen som används.
  • Madebyday

Kan någon svara på om färgen Pro Bordeaux kommer utgå till 2012 modellerna?!
    Jag kommer nämligen till hösten vilja ha en fotsack  i den färgen!!

Och troligen också en åkpåse inför höst/vinter.

Nu är det ju verkligen inte säsong för varma åkpåsar, men jag vill ha åsikter om erfarenheter kring Allroundåkpåsen och Vinteråkpåsen (ifall färgen utgår och jag skulle få tag på det jag vill ha!)
    Vilken är bäst av allround och vinterpåsen??!

• Madebyday
    Uliise skrev 2011-05-19 22:01:29 följande:
    Ingen aning, det kan vi inte veta förrän de presenterar de nya färgerna.
    Nej det är klart, så är det ju förstås!!

Såg på "delivery" sidan att det var slut på det mesta i Pro Bordeaux... Rynkar på näsan
    Och sen har jag fått känslan av att den inte är såååå populär som andra färger.

Så, vad är era erfarenheter och åsikter kring Allroundåkpåsen Vs Vinteråkpåsen?!
  • Madebyday
    Uliise skrev 2011-05-19 22:13:52 följande:
    Jag har tyvärr aldrig haft vinteråkpåsen eller den nya allroundåkpåsen, men jag har den gamla (från 09 och bakåt) allroundpåsen och den är ganska sladdrig och tunn, inget för vinter.
    Däremot ser den nya allroundåkpåsen mycket gosigare ut, så den skulle jag asbolut kunna tänka mig att ha året-runt! Att köpa vinteråkpåsen för 900 och bara kunna använda den på vintern känns lite maffigt.
    Ja, det har du nog rätt i :) Tack!
    Tror jag ska jaga rätt på en Allroundpåse och en fotsack i min färg.

Och i värsta fall får jag avvakta till Augusti (yeeeey!!) och/eller ev. fundera på en annan färg...som gör sig bra ihop!
  • Madebyday

Nu har jag fått bekräftat från Emmaljunga, via email, att färgen Pro Bordeaux kommer att utgå!! :( Så om någon får syn på en Fotsack och/eller Allroundpåse i era barnvagnsbutiker, får ni mer än gärna skicka iväg ett mail till mig. Tänkte försöka sälja Quadro liften jag har, självklart i Pro Bordeaux, så blir inte inköpet av sack och påse lika dyrt!!

• Madebyday
    pmö80 skrev 2011-05-25 08:46:59 följande:
    Har en fråga om babyskydd :) tänkte att ni kanske kan svara på den! Vilka kan man ha på Emmaljungan och vilken är bäst? Försökte googla lite om det men kom inte fram till något bra! Såg att Emmaljungas egna fick dåligt resultat men det var ju några år sen?!
    bailley skrev 2011-05-25 10:49:06 följande:
    Jag har köpt britax babysafe och nu måste jag köpa adaptern också. Man kan använda emmaljunga, maxi cosi och besafe izi sleep också.

Vi har en Britax Babysafe Plus. Men för att den skulle passa på adaptern (den mellan chassi och babyskydd) var vi tvugna att skaffa adaptrar att sätta direkt på babyskyddet, för att ha något att fästa i på adaptern.
    Se inlägg 140 i BT www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457-14.html

Så allra smidigast, med Britax, blir det om man köper Britax babysafe SHR, då den modellen ha de där extra adaprarna inbygda Skrattande Dessutom har de nyare modellerna av Britax separat solskydd och handtag. På våran så sitter solskyddet fast i handtaget och kan alltså inte fällas fram längre än handtaget, så ganska ofta får killen solen i ögonen, trots solskydd på bilrutorna.
    Vi är jätte nöjda med kombinationen Babyskydd och chassi. Trodde inte vi skulle komma att använda det jätte mycket, men det har verkligen varit till nytta. Exvis vid storhandlingar och korta snabba i och ur hopp till mataffären eller korta ärenden på stan/shoping centrat.

Ni lär inte ångra er!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5