Inlägg från: Madebyday |Visa alla inlägg
  • Madebyday

Emmaljunga tråd, Vol 5

Uliise skrev 2011-06-20 19:54:09 följande:
    Du har rätt, det ÄR ett hima rangligt chassi, som dessutom HELT saknar fjädring.. Att det också är det dyraste av de chassin man kan välja till Edgen känns helt vansinnigt!

Det känns ju mycket billigare/plastigare/skrotigare än de andra.
    Visst den blir ju lättare, men nej...det är nog årets (2012) största flopp!!
    MadeByDay - Elliot 2010-12-07 <3 - www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday
    yodi skrev 2011-06-20 20:52:54 följande:
    någon som vet vilken färg den nya färgen aburgine är egentligen? tyckte det var svårt att se på planshen.

Jag är också grymt nyfiken på hur den kommer att se ut.
    Jag har nämligen Pro Bordeaux på min Cross/Nitro och fick nyligen tag i en av de sista fotsackarna i den färgen, som jag jagade efter med blåslampa!! Det efter att Emmaljunga bekräftat i ett mail att Pro B skulle utgå.

Synd att man inte vågade ha lite is i magen, Aubergine kanske skulle passa tok bra till Pro B?!
    Ni som sett Aubergine IRL, vad tror ni, passar Pro B och Aubergine ihop?!

Jag vill nämligen ha en åkpåse också, ska jag behöva leta i hela landet efter en åkpåse också eller borde jag vänta och se om jag inte ska beställa en i Aubergine istället?!

• Madebyday
    Uliise skrev 2011-06-20 22:04:46 följande:
    Classic har samma chassi som Edgens Classic Chassi.
    Smartens chassi har inte EAST-fjädringen, och är inte lika glansigt heller.
    Okej, jag tror jag hänger med
  • Madebyday

Ingen som har den nya modellen av Nitro-varukorgen som ligger och tar onödig plats?
    Letar som en galning efter en sån, min e trasig och har ingen lust att beställa en ny....

Någon med koll på vad en sån kostar att beställa btw?!

• Madebyday
    Uliise skrev 2011-06-24 09:12:31 följande:
    Tror de går på 150 om du beställer en ny, dvs inte alls mycket Har själv Nitrons gamla varukorg och funderar på att beställa den nya eftersom den är större (och snyggare...)

Åh vad bra :) Tack!
    Ja, och den ska väl vara lättare att stuva in saker i, med sittdelen vänd mot sig om jag förstått bilderna rätt?

• Madebyday
    Madebyday skrev 2011-06-26 23:08:57 följande:
    Jag ser inga nya bilder :(
    Okej!
    På startsidan där alla modeller rullar förbi så visas nya "Capri Creme" på Classic Sport.
    Gick in i kikade på Classic OCH på Crossen.
    Klickar man upp en av Cross färgerna och bläddrar vidare så får man se flera (alla?) av de nya färgerna, men det är inte på alla som färgtexten och bilden stämmer överrens,
    Måste säga att Brown Flowers var riktigt snygg :)
  • Madebyday

För ett tag sedan, efter att ha sett i delivery-listan att fotsack i Pro Bordeaux till CC/Nitro var helt slut, så ringde jag runt till olika baby-butiker i halva Sverige för att försöka få tag på en....och lyckades tillslut i Helsingborg som självklart kunde skicka upp den till min BH-butik :D
    Lite senare såg jag, i listan, att även allround åkpåsen var slut :(  Med lite sorg i hjärtat började jag inse att jag kanske blir tvungen att ha en annan färg (ex. grå, svart) på åkpåsen, men tänkte att det kan ju bli snyggt att bryta av med också.
    Fram till igår....då jag gjorde ett spontant besök på min BP-butik. Där hade dem en åkpåse i min färg!!! :D Överlycklig, men fortfarande fundersam över om jag skulle ta en annan färg. Men när butiksbiträdet berättade att ett Pro Bordeaux-par varit inne häromdagen och funderat likadant som jag om ev. annan färg, så gick det fort att bestämma sig - den ska bli min!! :) (det kan ju vara så att hon bara sa så, för att få sälja...;) vad vet jag)
    Men slipper jag leta efter en åkpåse i hela Sverige, det räckte med fotsacken ;)

Dessutom blir ju andrahands värdet lite högre, när man har samma märke och färg på alla delar
    Så i mitt CC/Nitro stall finns nu:
    CC chassi -11
    Nitro chassi -09
    Sittdel Pro Bordeaux -11
    Quadrolift Pro Bordeaux -11
    Fotsack Pro Bordeaux- 11
    Allround åkpåse Pro Bordeaux -11
    Skötväska Sport Pro Titan -11

Dessutom, det som gjorde min dag ÄNNU bättre.
    Jag fick titta och känna på de nya tyg-proverna!!
    Kände mig som ett barn på julafton :D:D

• Madebyday

3busfrön:

Är det värt att köpa till en minimizer sittdyna när man har sittdyna från både allround åkpåse och quadrolift?
    Är det mycket som skiljer dessa 3 sittdynor åt i hålhöjder? Eller är det bara materialet och stoppningen?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5