Inlägg från: Madebyday |Visa alla inlägg
  • Madebyday

Emmaljunga tråd, Vol 5

Har en fråga ang. suffletten på sittdelen. Vet att det skritivs tidigare i tråden, men orka leta
    Det är så att den faller så lätt bakåt, lite små lös sådär, och jag skulle vilja veta hur man gjorde för att skruva åt det ?!?!?

Har försökt pilla bort fästena (de runda) men det ser popnitat ut och jag vågar inte ta i, med risk att förstöra så att det inte går att trycka dit igen :-/
    Vet att det finns kunniga i tråden, som jag gärna tar hjälp av

(Kan vara bra att veta då jag kommer att försöka tvätta sufflet tyget på Ozonen, sen när den kommer hem!!!)

MadeByDay - Elliot 2010-12-07 <3 - www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday

Ang babysafe och adapter, så var det jag som körde på kombinationen Babysafe II Plus (alltså inte SHR) och vi använde oss av "mellan adapter" (se inlägg 140 i bildtråden).
    Så är det inte ett SHR babyskydd ni köpt (knapp på handtaget) så behöver ni de andra adaptrarna som man klickar fast i BS för att kunna fästa BS på adaptern ni klickat fast på vagnen.
    I vårat fall var det erbjudande på icke-shr och ville ha de billigaste och tyvärr var det säljaren som tänkte fel, därav fick vi "mellan-adaptrarna) utan extra kostnad!

• Madebyday

Uliise: Ja, aubergine var en besvikelse för mig, en inbiten pro bordeaux fan Fick också kika i tygprovskatalogen när jag var på min babyproffsbutik sist, dregglade lite över att få se de nya tygerna, som inte var sååå mycket att hurra för - det fanns ju några guldkorn iaf Men den flukten gjorde min dag och biträdet tyckte jag var rolig som var så vagngalen och kunde så mkt om vagnar (emmaljunga) Man kanske skulle söka jobb där? Hon själv hade sin 16:e vagn och tre barn

• Madebyday

Är det någon här i tråden som är på jakt efter, eller bara rent av funderar på att köpa en
    City Cross Celebration Creme, eller kanske känner någon annan som gör det?!

Det finns en på Barnens Hus i Eskilstuna för under 4000:- (3990  sittdel+chassi.

Om det är för långt bort så finns ju möjlighet att be någon som bor här, att köpa den och skicka med bussgods el dyl.      

• Madebyday
    erika85 skrev 2011-07-13 09:49:07 följande:
    Hej! Har läst i tråden läge men aldrig skrivit tidigare:) är oxå ett stort emmaljunga fan;) men nu tänkte iaf fråga er som haft Lr har en nitro hur den är att köra på grusvägar och på vintern? Är riktigt sugen på en nitro, även fast jag vet att en CC kanske skulle passa bättre;) Visst är väl framhjulen låsbara?
    Ja, dem är låsbara!
    Jag tycker att Nitron funkar på grusvägar, skogsstigar...har inte provkört i snö än.
    Men tycker att den är med lätthanterlig i kuperad terräng när framhjulen är låsta.

Kan inte annat än hålla mig dig om att Crossen passar bättre till sådana ända mål.
    Men att ha två chassin att välja emellan är helt klart det bästa alternativet, enligt mig :)     
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5