Inlägg från: Madebyday |Visa alla inlägg
  • Madebyday

Emmaljunga tråd, Vol 5

ChokladMoshin skrev 2011-05-31 01:31:43 följande:
    Hej hopp,
    slinker in lite här.
    Nån som vet när man kan få första tjuvkiken på färgerna inför 2012:orna?
    Vill så gärna ha en Ozone, men vill nog ha en ny färg.
    Vi är många som är nyfikna
    Men vi får snällt vänta tills efter semestern, någongång i augusti, eller tills någon ÅF i tråden kan komma med smaskig inside information
    MadeByDay - Elliot 2010-12-07 <3 - www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday

Om ett chassit har "regnr" 090803, så är det ju tillverkat 3e aug 2009!! Men räknas det som 2010:a då?!

• Madebyday
    Summermom11 skrev 2011-06-11 19:50:36 följande:
    Hej, jag har en ny emmaljunga citycross som jag bara har kört ett par gånger, har märkt att vänsterbakhjul knarrar.. Nån som vet vad det kan vara för problem? Tänkte om det behöver smörjas eller något?
    Jag har också en CC -11 (Nov-10) och mitt högra bakdäck, knarrar när jag lägger tyngden på de bakre däcken och svänger samtidigt.
    Undrar också varför??!

Verkar inte som det är i navet det knarrar utan mer att det är däcket, gummit, det knarrar om....
  • Madebyday

Om någon är på jakt efter en fotsack i färgen Sunset till Scooter så finns det en på Barnens Hus i Eskilstuna!!

• Madebyday

Kände och klämde aningens litegranna på det nya chassit Uniq (det nya till Mondial/Edge?) på Barnens Hus igår.
    Först tänkte jag inte på det, utan tittade mest på hur mysig och ombonad en Edge är (min lilla kille är 6 mån, så vi ska inte ha en ny liggvagn, men titta och känna och klämma kan man ju göra när som helst!!) ;)

Sen såg jag att det var punkeringsfria däck och funderade länge på om dem misstagit sig och satt Edge liggdelen på ett CC chassi...men nej, det var ju det nya chassit.

Är det någon mer som sett och känt på det som kan hålla med mig att det känns aningens rangligt och ostabilt för att vara till en så stor vagn?! Har alltid tyckt att Edgen är aningens stor och klumpig, men nu känner jag att jag hellre skulle köpa en Egde med sportchassi än Uniqchassi pga ostadigheten.
    Någon med liknade åsikter...eller motsatta?! ;)

• Madebyday
    stor grön drake skrev 2011-06-20 10:45:05 följande:
    classic sport är bara sittdel medans smart har både sitt och liggdel, som jag kommer på såhär direkt

Ok, tack!
    Skulle va kul att se dem bredvid varann för att se skillnaderna.
    Får kika på Blocket om det finns kunniga Smart/Classic säljare där ute ;)

• Madebyday
    bailley skrev 2011-06-20 17:58:37 följande:
    om du köper adaptern från britax (jag har sett den i mölndal)

www.britax.se/bilbarnstol/kompatibilitet

Precis de adaptrarna har vi till våran Babysafe Plus II och de funkar kanon!!
    Vi fick våra "på köpet" då vi var specifikt ute efter ett Babyskydd som passade till vagnen (med den stora vagns-adaptern) men då de sålde "fel" till oss fick vi dessa i gengäld.
    Självklart kunde vi få byta och köpa en SHR istället, men då skulle vi få lägga till pengar och de hade vi ingen lust med

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5