-
Attans vad snyggt det blev!! Visade bilden för sambon som också tyckte det var skitsnyggt. Nu fick jag ju lust att leta på ett billigt begagnat chassi och göra likadant som du :) För vårat -11 chassi tänker jag inte gå loss på :( Då skulle man ju få ytterligare ett chassi att byta med :D *dregglar*Eddam skrev 2011-08-22 22:23:55 följande:Nej, det var verkligen jätteenkelt!
Och jag har aldrig målat något med sprayfärg förut! -
MammaaL skrev 2011-08-26 23:25:38 följande:Den ser ju precis lika dan ut :O vad är det som skiljer??
360 har flipbart styre, man kan alltså väda det över sittdelen och få stora hjulen fram. Har även för mig att 360n har bredare hjulbas än Nitro(?) -
Nej, den finns inte längre. City Cerox 360 fanns fram till 2009 och avlöstes då med den förbättrade verisionen Nitro City :)MammaaL skrev 2011-08-27 11:41:53 följande:Oh okej, men den finns inte i butikerna längre eller? -
RonjaB: jag vet inte säkert, men om du fått tag i de måttuppgifterna så kan dem säkert stämma.
En teori kan vara, att eftersom 360 chassit är bredare över hjulen så går chassit ner emellan dem vid ihopfällt läge, på min Nitro så landar chassit på de stora hjulen (eftersom det chassit är smalare?) :) Bara min teori, har ingen verklig fakta ang det.
Någon anna kanske har det? -
Jag stör mig på den slappa delen av suffletten på min CC!!
Platskrokarna längst ner på den, lossnar från pinnen (som dem skall krokas fast i) hela tiden, oavsett vilket håll jag vänder "krok-öppningen" åt.
Här om dagen på en skogspromenad låg sonen och sov, med fullt liggläge, och vips så hade han den slappa delen i ansiktet, för att kroken hade lossnat. Det känns som att resåren, som kroken sitter i, slappat till sig så fort :( Inte ens haft vagnen ett år!
Någon mer som har samma irriterande problem och vad har ni för smart lösning på det? Eller kan det vara en garanti-sak för att resåren slappat till sig för fort??!
-
t0va; ja, jag har förstått att nya fästet ska vara mkt bättre, men än så länge har jag bara behövt spänna den en gång hos BP, och då fick jag klämma med verktyget själv - starkare än biträdet ;) MKT bra idé med karbinhakarna :) Ska försöka minnas de när jag kommer till någon butik som knäan tänkas ha det, ska nog leta efter några i mindre format, ca 3cm långa max. Tack!
MaammaL; Ja, jag har blivit mer och mer sugen på en Classic sittdel, just för att den har snyggare sufflett och utan den där tunna slappa delen :) Jeans Black är ju inte så dum ;) -
Erfarenheter av Cangaroo sökes!! Har läst om en del negativa, men tar gärna några positiva också
-
-
http://www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_Basic_Kombi_komplett_4999___37317376.htm?ca
Varför står det i annonsen att de är första butik att sälja denna vagn...?
Det är ju en cerox 2.0 på bilden...
Eller ska EL komma ut med en "ny" modell av Ceroxen...fattar inget! :( -
Fick några nyfikna blickar idag när jag gick på väg till Barnens Hus, med min Cross Ozone vagn. Gick ju kalas i den första snön :) Måste bara få ta i en bra och billig åkpåse med dragkedjan mitt på, att ha till Ozone sittdelen. Den andra vagnen, Nitro (sittdel via CC och chassi från Ozone), ligger i bilen och skulle det vara så att nån av oss åker iväg med bilen och den andra gärna vill gå ut, men kommer på det "försent", så behöver även denna vara utrustad med dugliga vinter tillbehör :)
Undra förresten hur det skulle se ut med en shiny-åkpåse i "guld" (från en EL konkorruent) till en Beige Ozone?!