Inlägg från: Madebyday |Visa alla inlägg
  • Madebyday

Emmaljunga tråd, Vol 5

Fru T skrev 2010-07-20 20:50:05 följande:
    Jag med! Den är underbar!
    Okej, men hur är den på vintern...modd/snö?
    Går det att låsa framhjulen?
    MadeByDay - väntar November bebis
  • Madebyday
    Madebyday skrev 2010-07-20 22:03:18 följande:
    Okej, men hur är den på vintern...modd/snö?
    Går det att låsa framhjulen?
    Vet någon om det någonstans går att köpa enbart chassit och vad det kan tänkas kosta?
    Ingen annan som kan ge sig till känna att ha ett chassi "över" som inte används längre?
  • Madebyday
    emsoca skrev 2010-07-23 15:04:17 följande:
    Hej vi funderar på att köpa en citycross med quadrolift, men vi bor på landet och ska ha barn i början av december. Hur är citycrossen att köra på grusvägar och i snö? Har hört att det kan fastna mycket grus i hjulen. Och hur tycker ni det är med quadroliften känns det konstigt att ha bebisen så långt ner ?
    Det borde inte några beskymmer att köra CCn på grus och i snö.
    Jag har länge stått och velat mellan CCn och Nitro, då Nitron har svängbara hjul och är lättare att manövrera, och vi bor i stan.
    Men eftersom vi kommer att färdas till vagns på grusvägar emellanåt, kommer valet att bli en CC.

Vi har redan köpt en City Korg och kommer att köpa chassi med sittdel och quadrolift.
    Dels för att jag (som är den långa av oss) inte vet hur ryggen kommer att må i höst/vinter och vill inte ha FÖR långt ner till bebis. Vi kommer ha quadroliften som coocoon i CityKorgen, då vi kommer bo på 3:e vån utan hiss.
    Kan tyckas onödigt att vi har City Korgen, men köpte den begagnad till ett bra pris, så det kändes givet.
  • Madebyday
    Armani skrev 2010-07-23 16:38:56 följande:
    Det antar jag eftersom bägge chassin kan ha citykorgen, men 100% säker är jag dock inte.
    vad jag har förstått av tidigare diskussioner ang  om de olika delarna (sitt / lliggdel) passar på olika chassin, så beror de på vilken årsmodell chaassit och/el sitt/liggdelen tillhör.
    jag vet inte exakt vilka årsmodeller, men något år verkar det som dem har bytt fästena.
    Inte meningen att röra till det för dig, men har en starkt minne av att jag läst något om det tidigare i tråden.

Ingen återörsäljare här i tråden som kan hjälpa till med den frågan?
  • Madebyday

Idag har jag blivit med Quadrolift.
    Sparade 200 kr på att köpa den nu mot att beställa den.
    Låter kanske inte så mycket, men det är pengar som kan få gå till något annat.

Har bestämt nu att det blir en City Korg och Quadrolift i färgen Pro Bordeaux.
    Medans sittdelen och skötväskan får bli i Pro Coffee.
    Men är ännu inte klar med beslutet om det blir en City Cross eller Nitro City, ett ständigt velande.

Men glad över dagens kap!

MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday
    mammaveronica77 skrev 2010-07-27 10:48:18 följande:
    Beställde en footsack i pro titan till min förra vagn, det tog fyra veckor och den är fortfarande oanvänd och vagnen är såld.... Nu ska jag vara ute  god tid denna gången, footsacken ska beställas så den är här innan kylan... För inte kan jag ha en pro titan på min pro bordeaux  vagn... *skratt*
    Tycker jag absolut att du kan.
    Jag kommer, när tiden är inne för sittdel och fotsack, att blanda Pro Bordeaux Quadrolift/Fotsack med Pro Coffee sittdel. Har svårt att tro att lila och svart/grå inte skulle passa ihop Glad
  • Madebyday
    the M Bitch skrev 2010-07-27 21:02:29 följande:
    ... men Pro Coffee är tvåtonsbrun, inte svart/grå.
    Jag vet, men Mammaveronica77 har en sittdel i Pro Bordeaux och en fotsack i Pro Titan (som är grå/svart) och hon tyckte inte att man kunde ha så.
    Men jag påstod att hon visst kunde det, för jag ska blanda bordeaux med coffee :)
  • Madebyday

Vet att frågan varit uppe förut, men hittar inte det inlägget...
    Är det någon som vet, vilket år som EL började med click-on/click-off fastsättningen av sitt- och liggdelarna?
    Tänkte köpa 2 olika chassin, varav ett begagnat och då jag har en CityKorg med denna typ att fastsättning vill jag att den ska passa på båda chassina.
    Tacksam för hjälp!

• Madebyday
    stor grön drake skrev 2010-07-28 16:44:33 följande:
    2005 började vagnarna med snabbfäste komma (efter en snabb runtkikning på blocket) men om det är 2006 or uthämtade 2005 eller äkta 05:or vet jag inte, finns dock både gamla och ya fästen på vagnar som skrivs vara frrån 2005
    lilla snöflingan skrev 2010-07-28 18:49:33 följande:
    Det beror på vilken modell det är. Crossway (föregångaren till city cross) kom 2004 och den hade easy-fix fästen redan då. Till Edge och Classic kom easy-fix fästet till årsmodell 2005.
    Okej, så om jag köper en beggad CityCross så borde min CityKorg passa?
  • Madebyday
    lilla snöflingan skrev 2010-07-28 19:09:10 följande:
    Absolut, den ska passa på alla city cross modeller!
    Tack för svaren Snöflinga, Wingtear och Uliise.
    Nu har jag det äntligen klart för mig hur jag ska gå tillväga i mitt val av vagn!
    Kanon, tack! :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5