Inlägg från: Madebyday |Visa alla inlägg
  • Madebyday

Emmaljunga tråd, Vol 5

stor grön drake skrev 2010-07-29 19:30:05 följande:
    eftersom det är samma pris, och man inte kan se skicket på klädseln på den andra (samt hjulen då) skulle jag sattsa på den första om jag var du. Maila de första och fråga om årsmodell, och hjulen. Kan hända att de bytt för att de inte gillade de nyare hjulen. Fråga även hur länge sedan det är bilden är tagen, ligger ju ett ganska litet barn i den, kan vara att det är en gammal bild, be isåfall att få se nytagna
    Fick svar på mailen igår kväll. Men hade då bara rågat vilket år den är köpt från ÅF, och svaret var -06.
    Därför som det är andra hjul alltså?
    Går nya däcken att sätta på en 06:a?
    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday
    annakohler skrev 2010-07-30 07:55:12 följande:
    det blir en babytravel amsterdam mörkbeige
    Aah, kände på en sån igår när jag följde med en kompis och kikade på syskonvagnar.
    Den är skön, hoppas ni blir nöjda nu Skrattande
  • Madebyday
    Arabis skrev 2010-07-30 14:29:27 följande:
    Nu har jag inte kollat på vad det var för vagn du ev bara skulle ha chassit av, men jag kan ev vara intresserad av enbart en sittdel, om den är OK. Ska passa en duo combi fr 2005, med easy fix fästen.
    Har försökt luska på om det är samma bredd mellan alla easy fix fästen, på alla emmaljungavagnar, oberoende av modell. Vad säger ni som vet??
    Blir det så, är det från en City Cross -06:a i färg Platina.
    Men om det passar på en sådan vagn du har vet jag tyvärr inte.
  • Madebyday
    Arabis skrev 2010-07-30 19:23:57 följande:
    Vi kan väl se om ngn annan vet. Du har inte mått på bredden mellan fästena?? Så kan jag ju mäta med. ( Om du är intresserad av att sälja dvs?)
    Tyvärr har jag inte möjlighet att mäta bredd mellan fästena. Har min CityKorg ner packad i kartong i förrådet. Ser om någon annan skulle kunna mäta bredd mellan fästena på sitt- eller liggdel (eller på chassit) på en CityCross.
  • Madebyday

Tänkte meddela dem som uppärksammat och visat intresse av att köpa en beggad CC sittdel av mig (eftersom jag i stort sett bestämde mig för att köpa 2 vagnar) att 2 vagns köp inte längre är aktuellt för mig.

Velarnas mästare har bestämt sig...
    Kommer köpa en ny CC istället för en beggad Nitro och CC.

Hoppas ni hittat någon sittdel snart, ni som behöver.

• Madebyday

Hehe, ja det är en djungel av velade.
    Lät först sambon bestämma bland alternativen jag hade lagt fram,
    men inte ens hans beslut kunde jag nöja mig med.
    Men idag tror jag att ska det beställas vagn och hoppas den hinner komma innan det är försent.

• Madebyday

Har beställt barnvagn nu...och det slutade med en CityCross, i färg Bordeaux Glad
    Jag vet att jag inte kommer bli besviken, men kommer nog alltid att längta och tråna efter en NitroCity eller liknande, med rörliga framhjul.
    Men barnet växer och våra behov kommer att förändras på vägen och det kommer att komma en dag då vi byter vagn.

Men nu längtar jag bara tills dem ringer från BP och säger att den har kommit Glad

Btw, fick beviljad HP idag, och har 80 dagar kvar till BF, jippie!

• Madebyday
    Saraia skrev 2010-10-04 12:33:10 följande:
    Vilken färg på 2011 tycker ni e finast??? ska köpa en ozone men har svårt o välja färg, vill inte ha svart el blå. Skulle helst velat ha en lila men det finns ju ej... hur e pro bordeaux i färgen? nån som har den o kan lägga in en bild??
    Jag lägger in en bild på Pro Bordeaux i bildtråden :)
  • Madebyday

Vad jag förstått enligt tidigare diskussion om ELs regnskydd (det som ingår vid köp), så är dem inte så jätte motståndskraftiga till regn Rynkar på näsan

Jag vill ha tips på andra regnskydd som passar till en CityCross och som är av bättre motståndskraft än ELs original.
    OBS! Jag vet att detta diskuterats i tråden tidigare, men jag hittar inte tillbaka till sidan det skrevs på!!

Skulle också vara kanon om någon kunde lägga upp en bild (i Bildtråden) på sin EL med annat märkes regnskydd, samt ett omdöme om det regnskyddet.

Tacksam för hjälp!!!

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5