Inlägg från: Madebyday |Visa alla inlägg
  • Madebyday

Emmaljunga tråd, Vol 5

Sandriks skrev 2010-10-05 14:20:16 följande:
    Såg att det inte funkat lägga in din bild i bildtråden (pröva förminska bilden något, om du inte redan gjort det), men du kanske kan lägga upp den i ditt galleri kan dom som vill kika där?

Jag hoppas på att få min Citykorg i Pro Bordeaux kanske nästa vecka, så har ingen fått upp någon bild tills dess kan jag fota min (på cc chassi) och slänga upp!
    Lääängtar tills dom ringer och säger att de har den där!
    Ja, det kanske skulle funka.
    Att jag nyss skaffat ny mobiltelefon (och fotade med den) och inte hunnit förstå mig på allt med den ännu, kanske kan ha sin lilla bakom liggande orsak Flört

Själv så kör jag alla delar till vagnen i Pro Bordeaux, älskar lila Skrattande
    Har både Citykorg, Quadrolift hemma redan. Vagnen hämtar vi ut när det börjar närma sig BF (21 Nov).
    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday
    Saraia skrev 2010-10-06 16:50:34 följande:
    gick det inte att få in ngn bild??
    Jag ska försöka mig på det om en liten stund.
    Skriver igen om jag lyckas ;)
    Sandriks skrev 2010-10-06 11:29:11 följande:
    Haha jaa mycket möjligt! Dagens mobiltelefoner borde nästan säljas med en introduktions-kurs för att man ska hitta alla funktioner

Jaa jag älskar pro bordeaux också och börjar bli otålig nu! Jag vill ha hem den så jag får provrulla vagnen med den på :D
    Oj, haha vi var och köpte vagnen i somras (begad så då måste man ju iofs passa på) och jag har BF i slutet av Januari. (Otålig AB - Kan inte vänta)
    Hehe, precis så....gärna med biler också så man vet vilken knapp man ska trycka på och när :P
    Ja, jag hade också varit otålig om det inte vore för en klumpig kommentar av en bekant tidigare i graviditeten. Men nu är det så nära BF, så kanske tar vi hem dem i början på November, det är ju ganska snart ändå :)
    eec82 skrev 2010-10-06 09:28:19 följande:
    Tycker att de är bättre nu än förr men ananrs är brios mer plastig på insidan å bättre tycker jag iaf. Om man inte vill ha genomskinligt då.
    Okej, tack!
    Vart får man tag på genomskinligt regnskydd?
    Och passar dem på en CC?
  • Madebyday
    Lattjo skrev 2010-10-06 13:09:48 följande:
    Jag har ett Tulsa regnskydd till vagnen. Det sitter jättebra på vagnen tycker jag. Kostade väl 249,- eller något sånt. Bild kan jag ta sen, har inte riktigt tid just nu men när jag hämtar sonen i plugget kan jag dra på det och fota :)
    Tack! Ska ta och kika på ett sånt och ett genomskinligt när jag är på BP eller BH nästa gång :)
    Vore jätte snällt om du kunde göra det. Har du inte tid så har du inte :)
  • Madebyday
    Madebyday skrev 2010-10-06 17:32:32 följande:
    Jag ska försöka mig på det om en liten stund.
    Skriver igen om jag lyckas ;)
    Sandriks skrev 2010-10-06 11:29:11 följande:
    Haha jaa mycket möjligt! Dagens mobiltelefoner borde nästan säljas med en introduktions-kurs för att man ska hitta alla funktioner

Jaa jag älskar pro bordeaux också och börjar bli otålig nu! Jag vill ha hem den så jag får provrulla vagnen med den på :D
    Oj, haha vi var och köpte vagnen i somras (begad så då måste man ju iofs passa på) och jag har BF i slutet av Januari. (Otålig AB - Kan inte vänta)
    Nu lyckades jag och bild ligger upp i bildtråden Skrattande
    Se och njut!!!
  • Madebyday
    Saraia skrev 2010-10-06 20:27:10 följande:
    FIIN! Tack! vad kan man kalla den; typ lila-vinröd??!
    Zelmilainen skrev 2010-10-06 20:31:23 följande:
    jag säger plommonlila
    Jag håller med Zelmilainen, skulle nog kalla den plommonlila!!!
    Och fiiin, där är den verkligen Skrattande
  • Madebyday
    Sandriks skrev 2010-10-07 16:39:38 följande:
    Madebyday: Såg bilden i BT nu. Och den är verkligen fin.
    De ringde f.ö. från butiken och väckte mig imorse - min citykorg har kommit nu också! Nu måste jag bara lyckas vänta tålmodigt tills vi har tid att åka 10 mil enkel väg för att hämta den! gaaah!

Tinkywinky: Hehe, kanske knasig fråga här men.. Vars har du köpt de söta reflexerna du har på din Nitro i BT?
    Ja, visst är den läcker :)
    Då förstår jag att du längtar :)
  • Madebyday

Godmorgon!
    Varje dag, samma sak...sambon ska upp o jobba och jag vaknar när alarmen tjuter...vaknar och bli klar vaken, ingen större idé att försöka somna om. Detta resulterar i att jag går upp och äter frukost, tråkigt att inte kunna sova på morgonen (nu när man kan passa på) fördelen är väl att man förhoppningsvis får något gjort dessa dagar.
    Visst är det skönt att veta att jag FÅR gå hemma (HP) men vad lätt det är att bli rastlös.
    Men idag bär det av till IKEA Skrattande Och det är inte tråkigt någonstans!!!

Tänkte jag skulle berätta att den där handtagsväskan som TinkyWinky har på sin Nitro (bild i BT) fanns på Babyproffsen, i Eskilstuna. Och där fanns både den längre och den korta.
    Det var Momster som var först ut att fråga var hon köpt den och kostade 130 kr.
    Hoppas ni hittar och får tag på en sån, ni som vill ha en.
    För den verkar sjukt smidig!!

• Madebyday
    Uliise skrev 2010-10-11 21:19:29 följande:
    Men var det inte någon som sa att det inte skulle fungera? För jag har väldigt svårt att se att det sjulle gå. Och om Yttermåtten på city korgen och quadron nu skulle vara så lika så vore det ju himla konstigt om quadron ryms inuti city korgen?

Jag var förresten och såg lite nya färger idag.

PP black/red såg jag i en city korg - urläcker!
    pp happy pink var snygg, pp navy lite tråkig, pp offroad/red - gillar jag! pp red, lite väl röd.
    Citykorg och Quadrolift tillsammans fungerar utmärkt.
    Dock har jag ej provar med hård- eller annan mjuklift och vet inte om dem går "lättare" att få i och ur.
    Men det jag provat med Quadron så tycker jag det verkar fungera bra!
  • Madebyday
    stor grön drake skrev 2010-10-13 16:53:51 följande:
    Det efterfrågades bilder på andra regnskydd på emmaljunga vagnar för ett tag sen, här kommer mitt teutonia allväders skydd först på edge, sen på jet (ergonomisk)

Sitter riktigt bra på båda två.
    Känner mig träffad Flört
    Tack!!
    Detta skulle alltså vara bättre och motståndskraftigare än EL egna?
  • Madebyday
    stor grön drake skrev 2010-10-13 22:48:59 följande:
    Det går inte att nämna dem i samma mening
    Jag hade emmaljungas orginal+ett tulsa neon under och de läckte igenom ordentligt på 20 minuter regn. I detta har vagnen varit ute över en timme utan den minsta läckage, plus att det inte rinner in vatten i "hålet" vilket det gjorde med de andra, så även om de hade hållit tätt hade det blivit en pöl inne i vagnen på sonen för suflettvattnet droppade in...
    Hehe, nej okej...då ska jag låta bli Flört
    Det verkar väldigt lovande detta. Tack för hjälpen :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5