Inlägg från: Madebyday |Visa alla inlägg
  • Madebyday

Hej tjejer!!
    Med risk för att skapa ett litet uns irritation, då det jag tänker fråga nyligen tagits upp.
    Vill bara göra klart för mig hur det ligger till och hoppas att jag inte köpt fel grejjer!!!!

Det gäller Britax Baby Safe som skall passa på EL vagnar med adapter.

Är det bara BabySafe + SHR som passar på adaptern, eller går det BS + också?

Har nämligen precis, i eftermiddag, varit in på BabyProffsen och köpt ett BS+ och killen som hjälpte oss sa att den skulle passa (adaptern kommer vi hämta ut samtidigt med vagnen om ett par veckor)
    Men nu när jag läser vad tidigare skribent frågat, gällande denna, så uppfattar jag det som att det bara är + SHR som passar...(den med "knappen" på handtaget....)

Är jag dum eller? (Förlåt....)

MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday
    t0va skrev 2010-10-31 18:31:12 följande:
    I manualen för adaptern står det "

Andra bilstolar än Britax BABY-SAFE plus SHR får ej fästas på Adap tern." SHR är den med knappen, "Singel hand relese". Så vad jag har förstått av detta så har du fått fel information. 

Tack!! {#emotions_dlg.flower}
    Inget roligt svar, men ett vettigt svar iaf. Då måste jag ringa dem imorgon. Tydligen inte öppet köp på babyskydd, men det är ju isåfall dem som jag gjort fel!!
    Tyvärr så har jag ju inte adaptern hemma och kan inte läsa det själv (kanske på EL hemsida?)...men jag hoppas dem är läs kunniga på Babyproffsen och kan läsa sig till det själva!!

Man blir ju lessen....
    Någon annan som vet något mer/annat?!
  • Madebyday
    t0va skrev 2010-10-31 18:40:41 följande:
    Men om du har fått fel information så måste du ju få byta kan man tycka. Jag googlade lite och fästet till baby safe plus ser ut såhär. www.babys-mart.co.uk/itemdetl.php/itemprcd/Br... 
    och SHR  www.baby99.co.uk/view-prod/5/99746120141/baby...
    Så det är ju inte lika. 

Om adaptern kan man läsa här http://www.emmaljunga.com/files/se/Britax_adaptor.p df 

hoppas det löser sig för er. 
    Nej, det ser man ju att dem inte är.
    Då hoppas jag att det blir rätt iaf. Men ska ringa imorgon (eller åka dit) och förhoppningvis få prata med någon annan än killen vi pratade med idag :/

Tack snälla du!! Skrattande
  • Madebyday
    t0va skrev 2010-10-31 18:40:41 följande:
    Men om du har fått fel information så måste du ju få byta kan man tycka. Jag googlade lite och fästet till baby safe plus ser ut såhär. www.babys-mart.co.uk/itemdetl.php/itemprcd/Br... 
    och SHR  www.baby99.co.uk/view-prod/5/99746120141/baby...
    Så det är ju inte lika. 

Om adaptern kan man läsa här http://www.emmaljunga.com/files/se/Britax_adaptor.p df 

hoppas det löser sig för er.
    eec82 skrev 2010-10-31 19:15:14 följande:
    du får säkert byta, vi gjorde ett misstag en gång å sålde fel stol å vi bytte samt gav kunden den andra som var dyrare utan att de fick betala mellanskillnaden. Just för att vi begått misstaget!
    Nu har jag pratat med och fått svar från BabyProssen i min stad.
    Och fick svaret att adaptern bara passar med Baby Safe + SHR Rynkar på näsan
    Känns inte så kul när killen som sålde till oss sa att det passade Skrikandes

Öppet köp gäller egentligen inte på Babyskydd, men eftersom dem gjort felet och OM vi vill byta till en SHR så går det bra....MEN....vi får betala 795:- extra!! (BS+ & bältad bas = 1795
    BS+SHR 1895:-, bältad SHR bas 695:- = 2590:-

Köpte den för att det skulle passa och dels för att det var kampanjpris, känns inte så kul då att behöva lägga ut 800 kr till, usch vad jag är besviken Gråter 
    Har inte bestämt oss för hur vi ska göra....
  • Madebyday
    Madebyday skrev 2010-11-01 13:06:41 följande:
    eec82 skrev 2010-10-31 19:15:14 följande:
    du får säkert byta, vi gjorde ett misstag en gång å sålde fel stol å vi bytte samt gav kunden den andra som var dyrare utan att de fick betala mellanskillnaden. Just för att vi begått misstaget!
    Nu har jag pratat med och fått svar från BabyProssen i min stad.
    Och fick svaret att adaptern bara passar med Baby Safe + SHR Rynkar på näsan
    Känns inte så kul när killen som sålde till oss sa att det passade Skrikandes

Öppet köp gäller egentligen inte på Babyskydd, men eftersom dem gjort felet och OM vi vill byta till en SHR så går det bra....MEN....vi får betala 795:- extra!! (BS+ & bältad bas = 1795
    BS+SHR 1895:-, bältad SHR bas 695:- = 2590:-

Köpte den för att det skulle passa och dels för att det var kampanjpris, känns inte så kul då att behöva lägga ut 800 kr till, usch vad jag är besviken Gråter 
    Har inte bestämt oss för hur vi ska göra....
    Citerar mig själv, tänkte komma med en liten uppdatering av vad som händer gällande ovan :)

BabyP ringde och meddelade att det finns adaptrar till SHR adaptern (förmodligen andra fästen som TOVA länkade i ett tidigare inlägg). Dessa skulle egentligen kosta 200 kr, men dem kommer alltså att ge oss dem som "ursäkt".
    Ska få sambom att åka dit på onsdag när vi båda är hemma och prova så att det verkligen passar.

När jag fått hem vagnen (om det passar och fungerar vill säga) ska jag ta bilder och lägga upp i BT, så att ni andra också får se Skrattande

Hoppas på gott slut Tungan ute
  • Madebyday
    t0va skrev 2010-11-02 11:32:48 följande:
    Håller tummarna att det stämmer och blir bra :) 
    Dags för lite tjat igen om Britax BabySafe Plus och EL adapter.

Sanningen än nu att man inte måste ha SHR-modellen på babyskyddet för att kunna fästa det vid adaptern på vagnen.

Det som t0va hittade när hon googlade var alltså andra fästen som du fäster på babyskyddet (den utan SHR) och sedan enkelt klickar fast på adaptern.
    Det som sedan skiljer den åt är att babyskyddet med andra fästen har en två hands lossning från adaptern.

Så här såg fästena ut:
    http://www.babys-mart.co.uk/itemdetl.php/itemprcd/Britax-TS-Adapter

Dem kostar ca 200 kr, men vi fick dem av butiken då det var dem som gjort fel.

Slutet gott, allting gott.
    Håller fortfarande mitt löfte om att fota och lägga upp i BT när vi tagit hem vagnen.
  • Madebyday

Äntligen hämtat hem vagnen från BP, med BF om 7 dagar.
    Visat upp och demonstrerat vagnen för blivande morfar, som betalade vagnen.

Imorgon hade jag tänkt ta bilder på vagnen, som är i färgen Pro Bordeaux, LOVE!!!

Och på de extra fästena vi fick till vår Britax Baby Safe + för att kunna fästa den på adaptern, som egentligen bara är till för SHR modellen av Britax Babyskydd.

Nöjda är vi :) Uppvisning under morgondagen i BT :)

• Madebyday
    Fru T skrev 2010-11-16 13:38:08 följande:
    Jättefin, men en liten undran: varför både liggdel och lift?
    Den frågan har jag fått fler gånger Flört
    Vill helst ha liggdel i början, då bebisen hamnar högre upp och det är skonsammare för min ryg.
    Liften är för att vi bor på 3:e våningen UTAN hiss.
    Vagnen kommer stå inlåst i källaren och bär då upp bebis i liften Glad
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5