Inlägg från: Madebyday |Visa alla inlägg
  • Madebyday

Emmaljunga tråd, Vol 5

t0va skrev 2010-11-21 22:13:34 följande:
    Japp britax babysafe plus har bas och går att sätta på vagnen men man måste ha en extra adapter
    , babysafe plus shr funkar också med adapter. Om du kollar på inlägg 140 här så ser du www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Vad kul att se att mitt inlägg i BT kommer till nytta för andra.

Jag undrar bara om samma adapter passar till Edge?
    Ni ÅF och experter har mer kolla på det än mig, är det EasyFix fästen på en Edge också?
    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday
    t0va skrev 2010-11-21 23:33:36 följande:
    :D Ja visst är det bra. 

Japp är easyfix där med.

Jag trodde inte att vi skulle få nytta av att kunna klicka över babyskyddet på vagnen men så fel jag hade, speciellt nu när lillen inte vill ligga ner på rygg utan sitta mer upp. Han sitter heldre kvar i babyskyddet när vi ska in och handla än att ligga i vagnen och palla upp med kudde går bara korta stunder. För han vägrar sitta still och glider ner hela tiden.  
    Ja, verkligen jätte smidigt.
    Nu har våran mini inte kommit ännu, ligger på BF +1 idag, men tror vi kommer få användning av denna möjligheten spec. när det är handling på schemat och slippa flytta över en ev. sovande mini till vagn eller ställa babyskyddet i kundvagnen, där ska vi ju ha maten ;)
    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday
    svea87 skrev 2010-12-03 09:57:17 följande:
    Ingen som kan svara på mina frågor om nitron?
    Jag valde länge mellan CC och Nitro.
    Men det slutade med en CC, då jag vet att den kommer jag INTE bli besviken på.
    Visst, den är inte lika smidig i butiker som Nitron, men då bebis skulle komma i November (fortfarande inte kikat ut) kom jag tillslut fram till att det fick bli CCn ändå, då den är lättare att ta sig fram i snön med och att jag upplevde att sittdelen hamnar något högre upp än på Nitron (jag är 175 cm lång).
    Har å andra sidan inte hört så många klaga på att Nitron inte tar sig fram i snön, men med fasta större hjul tar man sig lätt fram överallt.
    Sen har vi varukorgen på Nitron som verkar vara svåråtkomlig när du har sittdelen vänd mot dig, medans CC varukorgen hänger längre ner, och KAN i vissa fall upplevas som för låg, ev, at snö kan komma in i den.

Det är väl dem för- och nackdelar som jag kan dela med mig av.
    Lycka till i ditt val!
    MadeByDay - gått över tiden och får en December bebis- www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday
    svea87 skrev 2010-12-03 11:38:38 följande:
    Tack för svar:D Det e så jag tänkt jag hade ju CC till sonen och va super nöjd! Jag upplevde också att nitron va så lågt ner. Jag har tänkt och det blir nog en CC eftersom jag promenerar till förskolan så vill jag ha bra hjul till nästa vinter när jag ska gå till förskolan med sonen : )
    Nej det blir en CC!!
    Ja, dessutom harvi en del kompisar som lite mer lantligt.
    Och lite därför också som det blev en CC, vill inte känna oss begränsade att kunna ta en promenad när man är borta.
    Du kommer inte bli missnöjd!

Men visst, jag går fortfarande och dregglar lite på alla Nitros man ser på stan, men jag kommer inte byta bort min CC på ett bra tag :)
    MadeByDay - gått över tiden och får en December bebis- www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday
    Hulda09 skrev 2010-12-03 22:07:56 följande:
    Är sååå sugen på en EL Nitro, men har ju precis köpt en annan Scooter. Hade en CC tidigare o saknar sittdelen nåt så grymt.
    Hittade en 09:a ProForest idag som jag är lite sugen på, ska bara sälja in idéen hos sambon
    Gillar inte att det är så trångt i Scootern att det blir för trångt med åkpåse också *mutter mutter*
    Dessa I-landsproblem

Nu till min undran (anledningen till inlägget) går det att göra om Quadroliften till åkpåse? Får en nätt 1½åring plats bra i den i så fall?
    Just nu kommer jag visst inte in på manualen för Q-liften på EL hemsida.
    Men här: http://www.emmaljunga.com/se/Kundservice/Manualer-134.html är det bara att klicka på Quadrolift så ska du se att du fixar den till en åkpåse :)
  • Madebyday

Hoppas att någon kan hjälpa mig och svara på detta. Vi har en CityCross och när vi fäller ihop den för att ha i bilen så blir hjulen låsta av chassit??! Chassit ligger alltså emot hjulen och låser dem och försvårar införandet av vagnen i bilen. Ska det vara så, eller är det något fel på vårat chassi eller hjulen?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5