Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

LR75 skrev 2010-06-10 20:53:52 följande:
    jo...men nu har säljarfen satt det priset i annonsen. så jag betalar det och så får jag väl hoppas att det är korrekt.

men hur långt är ett parasoll? lyckas inte få fram den infon nån stanns ifrån...
    Är det via tradera? lite nyfiken. Säljer ganska mycket på tradera just nu, men inte bugaboo-saker :)
    Om det är via tradera så tycker jag Schenker har riktigt bra priser. Man får tradera-rabatt också, så minsta paketet kostar 37:- nästa 43:-, sen vet jag inte riktigt och för 37:- kan man skicka ganska stort och upp till ett kilo. Men jag börjar också undra lite hur långt ett parasoll som kortast kan bli, för det borde väl inte väga särskilt mycket, och om inte annat så kan jag ju kolla vad det är för tradera-priser ungefär.
    För att få skicka som brev på posten så får det inte vara längre än 60 cm, är  det det så måste det skickas som paket och då blir det som ovan sagt åtminstone 150:-

Är det det priset som är sagt för frakt så ska det ju gälla, om inte säljaren reserverat sig för något.
  • annat82
    LR75 skrev 2010-06-10 20:42:33 följande:
    så då borde 62:- med Schener vara ok då?
    Bara lite info, via Schenker med tradera-rabatten kan man skicka paket på storlek 70x40x35 cm (längd bredd höjd) och det får väga upp till och med 5 kg.
    Så det känns som det borde kunna gå för det :) blev för nyfiken så va tvungen att kolla ;)
  • annat82
    eternalstar skrev 2010-07-07 00:47:00 följande:
    Appropå Petuniaväskorna. Finns det någon webbshop som säljer dom? Den var supersnygg! Tror ni dom sitter lika bra på en Bee?
    Jag har sett på kawaiikids.se/ , men därifrån har jag aldrig beställt och de hade inte den färg jag ville ha.
    På kidzshoppen har jag också hittat och mailat och frågat. Där står det 1-2 veckors leveranstid, så jag ville veta att de kan få in den innan jag beställer, men jag har inte fått svar.

Sen var jag in på NK bara för att kolla och de hade ett par kvar, men de ska sluta med Petunia så de rear ut sina för 50% så det blev en lite annan färg än jag hade tänkt från början :)

Sen väntar jag även svar från Bonti i Stockholm om de kan ta in. Har frågat och de skulle ringa och höra om  de fortfarande kan ta in dem. Bonti brukar väl även kunna skicka fast man får ringa och beställa har jag hört och sett någonstans.
    Det är visst inte så många som köper Petunia ändå, tyvärr. Jag har verkligen fastnat för den och den är såå snygg. Har inte hunnit testa den än dock
  • annat82
    MiniM3 skrev 2010-07-07 08:56:23 följande:
    Men på kawaiikids.se kan du beställa..
    tror dom får hem sakerna rätt snabbt fast det står att den inte finns i lager..
    Men du kan ju skicka ett mail till dom :)
    Tänkte att man kanske kunde det, men valde att utforska ett alternativ i taget :)
    Så ska se vad Bonti säger annars kollar jag nog med Kawaiikids. Är ganska så kräsen så har jag väl bestämt mig för vad jag vill ha så har jag lite svårt att ändra mig ;)
    Har sista alternativet, släktingar till sambon som bor i USA och kanske kan tänka sig köpa den där till mig. Juat nu är det rätt färg jag måste hitta

Tyckte det var lite synd att NK ska sluta ta in dem, de är tillräckligt ovanliga som de är enligt mig.
  • annat82
    bohusbebis skrev 2010-07-07 14:14:56 följande:
    Det är inte denna färg du fastnat för? (inte min annons)
    www.blocket.se/uppsala/Skotvaskor_och_Bugaboo...
    Nej, tyvärr, men jag har sett annonsen. Fick en känsla att det kanske var den som Mamma på vift skaffat sig, såg i bildtråden ;)
    För övrigt ringde jag på en del andra saker i den annonsen, innan jag fastnade för Petunia, men de var borta fort.

Har sett en till på blocket, men inte den heller i min smak
    Vill helst ha Black Currant, men har ju som sagt skaffat mig en annan färg redan, i värsta fall får det bli två om jag hittar nån som vill ta in den åt mig ;)
  • annat82
    Sjukhus Mamman skrev 2010-07-08 00:23:07 följande:
    den har barnbutiken på götgatan haft! ring å kolla  om dom har nån kvar!
    Det måste jag kolla. Tack! :)
  • annat82
    Caeruleus skrev 2010-07-08 16:59:57 följande:
    Kan tänka mig att ni fått frågan 1000ggr.

Hur väl fungerar verkligen Cam på lite dålig terräng. Bor i Älvsjö Stockholm och där är trottoarerna smala och lutar. Det blir MYCKET lyft upp och ner för höga trottoarkanter. Skulle gärna vilja ha en ergonomisk sits men är osäker på om de små hjulen blir för knöliga.

Har haft en Bee och det fungerade absolut inte, gick inte att ta en promenad utan att bli ilsken. Hoppas att Cam är betydligt bättre, är den det?
    Tycker inte det har varit några problem på lite dåligt underlag. Lutar det så drar ju vagnen lite åt sidan, men det gör ju alla med svängbara hjul. Har hittills bara rört mig på ett ställe där jag fick problem och det var för ett par dar sedan när mina föräldrar drog med mig till Sandhamn :) Inga problem på vägarna där, men självklart skulle vi ju gå runt nästan hela ön på stigar och där var det en del bitar som var ganska så knöliga. Höga rötter var problemet. Kanske hade funkat med terränghjulen, men har inte skaffat några sådana än ;)
  • annat82
    Caeruleus skrev 2010-07-09 08:21:07 följande:
    Sjukhusmamma och Annat82 - det låter ju bra. Hoppas det dyker upp någon i krokarna till salu så kan jag provköra på plats sas. Det jag har reagerat på med andra vagnar som har små framhjul att det blir tyngre att häva upp framhjulen när man skall upp för en trottoar. Har ni tänkt på det?
    Förstår nog inte riktigt hur du menar, men jag har aldrig tyckt att trottoarkanter är ett problem. Gör nog oftast så att jag lyfta vagnen så framhjulen precis kommer över kanten, eller slår i lite, inte så mycket så klart. Sen lyfter inte jag så mycketi bakkant utan mer kör hjulen uppför kanten med lite hjälp från mig då. Tycker det har funkat på alla kanter jag mött i Sverige åtminstone :)
    Tycker inte det är nån skillnad mot vår 3-hjuling. Där lyfter jag upp framhjulet och kör tills bakhjulen är nära kanten och sen hjälper till att lyfta bara lite så rullar de precis på kanten och upp.
  • annat82
    Caeruleus skrev 2010-07-10 21:59:17 följande:
    Det är själva lyftet av framhjulen över trottoarkanten. Alltså att trycka ner handtaget så att hjulen kommer upp.

Imorgon skall jag iväg och kolla på en Frog. Finns det något speciellt jag kolla extra?
    Ok, näe, det lyftet tycker iaf inte jag är det minsta jobbigt, kanske lite jobbigare än på vår gamla city cross :) men det tas nog ut av viktskillnaden mellan vagnarna ;)
  • annat82
    Supersmurfen skrev 2010-07-13 08:23:06 följande:
    Ja, den vita är jätte snygg tycker jag... men man vill ju ha den precis så fin precis hela tiden och jag är väl lite klantig av mig och skulle säkert misslyckas med det katastrofalt..

Men visst får man väl vara så könsbunden att man har en klarblå topp om man får en liten grabb alt. en rosa om man får en tjej?
    Tycker också den vita är snygg. Men vi köpte vår vagn begagnad och då med klarblå bas och svart topset. Sen har det dessutom blivit en mörkgrå bas och rosa, mörkblått och rött topset dessutom :)
    Kul att kunna variera och praktiskt att ha två sittdelsbaser märkte jag när det hände en stor olycka häromdagen så den blå behövde en tvätt och vi bara bytte sittdel och kunde ändå använda vagnen under tiden :) Man klarar sig utan men själv tycker jag det är ganska beroende framkallande att kunna byta färg när man känner för det ;)
    Finns mycket fint som säljs begagnat och knappt är använt när man letar extradelar ;)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21