Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo-tråd nr 21

bananna skrev 2010-08-08 15:41:09 följande:
    Jag har inte så bra koll, men jag behöver en ny sittdel då den förra gått sönder, hela sittdelen alltså. Ett toppset innehåller bara en sittdelstopp eller?

kolla med kidzshop om de kan beställa hem som reservdel, de är duktiga på att hjälpa när man befinner sig i nöd Hjärta Ring dem för de är tyvärr inga hejjare på mail...

• modestyclara
    Coca cola light skrev 2010-08-08 18:13:49 följande:
    Hej! Jag har precis varit och köpt mig en Beg cameleon 2009 för fyndpriset 1200 kr. Jag upptäckte tyvärr när jag var hos säljaren att chassiet släpper ca 2 cm på höger sida när jag har handtaget i annat läge än det längsta. Jag har läst om detta problem och var beredd på det pga det låga priset. Vi hade lite svårt att förstå varandra per telefon när jag frågade om det var något problem med chassiet och hon förstod inte vad jag menade när jag påpekade problemet. Jag valde ändå att köpa vagnen, priset var ju kanon. Är det någon som fått reklamera ett chassi utan kvitto? Är det någon som tycker att man ändå utan säkerhetsrisk kan använda vagnen? 

Jag fick inte heller med någon instruktionsmanual och tyckte att vagnen blev väldigt stor ihopfälld. Hr någon någon bild på hur man fäller vagnen eller kan någon hjälpa mig om det finns någon sida där man kan ladda ner en manual. 

för 1200 kr tycker inte jag du ska remklamer vagnen... ett nytt chassi kostar ju över 3000 kr... det ä ringen säkerhetsrisk att chassit glider...stoppa in en gummisnodd så har du löst problemet...

instruktion finns på bugaboos hemsida...fick du med både sitt- och liggdel? annars skulle jag misstänka att det är stöldgods till det priset...
  • modestyclara
    Armani skrev 2010-08-08 17:39:23 följande:
    Har ni nån aning om vad det här fästet är till?

till parasoll eller mugghållare... eller menar du vart det ska sitta?
  • modestyclara
    Coca cola light skrev 2010-08-08 19:07:20 följande:
    Jag hoppas verkligen inte vagnen är stulen, det skulle inte känns bra. Vad menar du med att stoppa in en gummisnodd. Har du någon bild du kan visa?

Jag har hittat en instruktion på youtube på hur man fäller en vagnen
    ">

" target="_blank">

men jag kan inte fälla mitt styre på det sättet det som händer är att mina däck åker ihop och styret åker mer åt andra hållet. Ska man trycka på någon knapp för att få styret att fällas mot bakdäcken?
    fick du med sitt- och liggdelstyg?

klipp sönder en bit gummisnodd, öppna spännet som justerar handtagshöjden, kläm in gummisnodden i glipan där det glider, stäng.

för att fälla vagnen drar du två knappar på insidan av styret uppåt...
  • modestyclara
    Coca cola light skrev 2010-08-08 19:27:11 följande:
    Tack för ditt svar! Nu gick det att fälla vagnen. Ska testa gummisnoddstipset på en gång. Jag fick med både sitt och liggdelstyg men kommer bara att använda vagnen som sittvagn då sonen är 10 månader. 
    i så fall är ju inte vagnen stulen på gatan iaf men sjukt lågt pris du fick den för...
  • modestyclara
    MiaEd skrev 2010-08-12 17:50:03 följande:
    Tror ni att en offwhiteåkpåse blir snyggt till en röd frog?
    njae, int eom du har originalsufflett med pissgult foder...
  • modestyclara
    Armani skrev 2010-08-12 19:56:22 följande:
    Tack!
    Sitter och ska beställa nu men blev så fundersam... Vill ha cam-fästen så jag kan ha en cam-suflett att sitta snyggt på min frog. På fästena som bonti har står det att fästena är till cam, frog och gecko, men det kanske är sak samma? Det kanske är dessa som är till cam, men att dom menar att dom även passar till frog och gecko?
    det är inte samma fästen till dessa vagnar, ring och fråga vad de menar...
  • modestyclara
    MiaEd skrev 2010-08-12 20:07:23 följande:
    Har beställt nya fästen så ska kunna ha camsuffla och då blir det garanterat en röd suffla utan fodret 
    då är det fint med offwhite!{#emotions_dlg.flower}
  • modestyclara
    MiaEd skrev 2010-08-12 20:14:02 följande:
    Perfekt.. För lilltjejen ligger änsålänge i vagnen men lär sitta om ca 2 månader.. (hon är 4 månader nu).. Så innan dess lär jag ju ha fått fästena och kunnat skaffa mig en lämplig suflett utan det där j*vla fula fodret :P tur att sittdelen i sig int eär som liggdelen på insidan ;)
    jag körde camram och camliggdel på frog just av den anledningen...men på sittdel är det bättre med originalram tycker jag... jag kör bara camsuffletter
  • modestyclara
    S a C skrev 2010-08-14 07:58:39 följande:
    Vi köpte vinterhjulen nästan direkt. Dom små hjulen kloggar igen rätt fort av snön.
    Sen tycker jag att mugghållaren är oumbärlig också.  
    parasoll och åkpåse! och mugghållare såklart...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21