Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo-tråd nr 21

Emindith skrev 2010-11-07 22:11:02 följande:
    Kikar in här hos proffsen och hoppas på att få bra svar!

Hur mycket bättre är den nya Bugga-ståbrädan än den gamla? Är det vettigt att betala 880 för nya modellen (en ny), jämfört med typ hälften som man kan köpa den äldre (begagnad) för? Är det värt dubbla priset liksom?
    det beror på om du har tänkt att ha brädan på jämt eller om du vill kunna klicka av den ofta... den gamla kan du inte ta av samtidigt som du har barn i vagnen...
  • modestyclara
    Emindith skrev 2010-11-07 22:21:44 följande:
    Tack för svar!

Ja, det vet  man väl inte förrän man redan har köpt en? Å suck.

Men den gamla går att fälla upp på något smidigt sätt så att den är ur vägen när man inte vill använda den i alla fall, eller?
    jag har den gamla och tycker den har funkat utmärkt men jag ser också fördelen med den nya som går att klicka av enkelt den gamla går att fälla upp men med liggdel på så hamnar den ändå lit ei vägen....
  • modestyclara
    Emindith skrev 2010-11-07 22:30:44 följande:
    Okej! Men om man använder sittdelen så funkar det bättre?

Tog bort liggdelen rätt kvickt eftersom lilla dottern inte alls hade någon lust att ligga i den. Men nu med sittdel och större bebis (4,5 mån) så gillas vagnen mycket bättre. Men 3,5 åriga storebrorens ben blir rätt trötta...
    absolut -då är det inga problem med gamla varianten!
  • modestyclara
    Miniigirl skrev 2010-11-08 18:53:28 följande:
    Nu kommer jag nog med en ganska dum fråga i en bugabootråd...MEN, såhär är det! Vi köpte oss en cameleon nyligen, med en ståbräda till...och jag är så missnöjd med hur svårt det är att köra vagnen när man har ståbrädan på(kanske för att jag varit bortskämt det en syskonvagn)
    Är det någon här som har ett bra tips på en vagn som är smidigare med ståbräda?
    jag tycker att buggan är den smidigaste vagnen jag kört med ståbräda...har dock bara provat brio panasarvagn och uj med ståbräda också
  • modestyclara
    sara sthlm skrev 2010-11-08 20:03:52 följande:
    Har en bugaboo cameleon som jag använt till första barnet. Nu är nr 2 på gång och vi har köpt en syskonvagn. Där jag tänkte att det kunde ligga en mjuklift eftersom man kan fälla sittdelen i syskonvagnen till fullt liggläge. Nu till min fråga: ngn som vet om det finns mjukliftar som får plats i camelon? Tänkte att om vi ändå ska köpa en till syskonvagnen så skulle det ju vara smidigt om den gick ner i bugaboon också som är den  vagn som ändå kommer användas mest. (Har ca 20 meter till förskolan... )
    typ alla mjukliftar får plats i camen för liggdelen är stoooor så det är troligen din syskonvagn som är dimensionerande för mjukliften...jag hade phil&teds mjuklift i frog och syskon uj...
  • modestyclara
    sara sthlm skrev 2010-11-08 20:22:31 följande:
    aha, det låter ju perfekt. Är det ngn form av liten suflett till den mjukliften du har? Tänkte när den ska ligga i UJ:n sedan.
    nä inte till phil&teds men det finns på ex babytravels...men man måste ju ändå ha liften med bebisens huvud under uj:n sufflett annars får den ju allt blod i huvudet
  • modestyclara
    sara sthlm skrev 2010-11-08 20:22:31 följande:
    aha, det låter ju perfekt. Är det ngn form av liten suflett till den mjukliften du har? Tänkte när den ska ligga i UJ:n sedan.
    kanske ska tillägga att jag körde mjuklift i sittdel på dubbel-uj och mjuklift i hårdlift på trilling-uj... så jag har testat båda...
  • modestyclara
    sara sthlm skrev 2010-11-08 20:31:55 följande:
    ok. tack för infon. Jo det lutar ju åt att man måste ha huvudet under sufleten ändå. Minns bara att sonen var så otroligt känslig för blåst första månaderna... och nu kommer bebis i februari :) Men det blir ju mestadels bugaboon ändå och där är det ju vindskyddat.
    fördelen med phil&teds liften är att man kan dra åt kring huvudet som en sovsäck -mysigt! annars kör du med regnskydd på vagnen
  • modestyclara
    bebbe10 skrev 2010-11-19 21:09:51 följande:
    Hej.

Jo jag tänkte köpa en Bugaboo från blocket.
    Min fråga är om det är någon årsmoddel som inte är bra.
    Eller om det är något jag ska kolla efter.
    om du vill ha höj- och sänkbart handtag så köp helst en som har vingmuttrar för reglering av höjd annar skulle jag satsa på en frog eller gecko. Jag gillar dem bättre.
  • modestyclara
    MissR skrev 2010-11-22 13:38:06 följande:
    Förlåt om ni tröttnar på alla mina frågor.....

Nu har vi bestämt oss, vi beställer en ny Bugaboo Cameleon till Lillebror.
    Någon som beställt från www.kidzshop.se
    Bra service? Snabb leverans?

Berätta allt=)
    kidzshop är min hovleverantörHjärta jag har köpt tre vagnar där (en frog, en bee och en mountain terrain). De är bäst helt enkelt och så kan man ju inte annat än imponeras av ena ägaren som har åtta barn! :-O Följer troget hennes blogg: http://familjenkidz.blogg.se/

Det bästa just nu är att hon kommer med julklappstips -så nu är julklapparna inhandlade också
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21