Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo-tråd nr 21

Amorficlya skrev 2010-04-09 00:13:03 följande:
    Det är Frog framhjul på den nu
    Antingen är det en vanesak eller så är fjädringen för gungig. Jag skulle absolut köpa frog-framhjul. Ring kidzshop och fråga om de kan hjälpa dig.
  • modestyclara
    Amorficlya skrev 2010-04-09 07:32:36 följande:
    Tack ja tycker att fjädringen är JÄTTE gungig lite fööör mycket om ja säger så.. Ja har frågat kidzshop om Froghjul å de kunde inte hjälpa mig :/ Så ja vet inte riktigt vart jag ska få tag på såna. Funkar inte Cameleon bra alls till Frog?
    jodå, cameleon passar men det blir int elika lättkört som med froghjul så man förlorar en del av vitsen med att ha en frog istället för cam *nörd*
  • modestyclara
    Sevilla skrev 2010-04-10 19:56:16 följande:
    Om man ska köpa en cam i butik i Stockholm, vad har de för leveranstider? Bebis är beräknad till slutet av juli - kanske börjar bli dags att beställa vagn?? Vet att det går snabbt via nätet men nu har jag fått för mig att det känns bra att ha en fysisk butik att gå till om det skulle va nåt krångel, när man nu ändå bor nära
    det beror helt på färg och hur stora lager butiken i fråga har... om du är kinkig så är det nog dags att handla snart...

OM du ändrar dig och vill handla från en butik med bra service så rek. jag kidzshop.se {#lang_emotions_heart} Jag handlar alla mina bugga-prylar därifrån{#lang_emotions_foot_in_mouth}
  • modestyclara
    Sevilla skrev 2010-04-10 20:10:39 följande:
    Alltid härligt med snabba svar, tack! Japp jag är kinkig! vet tyvärr inte riktigt vilken färg det blir, men ska jag nu köpa en ny vagn till lillebror/syster så vill jag definitivt ha den färg jag gillar bäst Lutar åt brun bas, kanske också med brun topp (trist eller fint?) tycker att offwitetopen är fin till det bruna också men är nog för drällig för den Är också lite sugen på att komplettera den bruna basen med en retroinspirerad sufflett från nån sån duktig som mamma på vift... Brukar man förresten kunna betala nån sorts bokningsavgift eller måste man lägga hela summan på en gång?
    offwhite är bäst till spädbarn tycker jag, sedan skiter de ner med smutsiga händer och skor
  • modestyclara
    HA82 skrev 2010-04-10 20:38:17 följande:
    Hej Jag har typ tusen frågor till er bugga entusiaster. Har en dotter på 7 månader och en emmaljunga city cross, har varit supernöjd med vagnen och är det fortfarande MEN den börjar kännas rätt klumpig att köra runt med vi vill gärna ha nåt smidigare nu till våren och sommaren och funderar på en bugaboo cameleon. Vi vill ha en lätt vagn som är lätt att köra och är stabil. kan buggan vara nåt för oss? Vi bor i gbg och rör oss mycket i stan, jag undrar hur fjädringen på buggan är? då det är mycket kullersten här i vår vackra stad. Har kollat en del på blocket och sett att många vagnar har nytt chassi från -09, har det varit trassel med chassit innan den årsmodellen (har nog tänkt köpa begagnad) ska man satsa på en med nyare chassi eller spelar det ingen roll? Åker väldigt mycket buss och och funderar en del på om det är svårt att ta sig av på men svängbara framhjul, går alltid av med bakhjulen först och på med framhjulen först, får för mig att det ska bli vingligt med svängbara framhjul . Och hur är den att köra i terräng och i snö? vi kommer iofsig ha kvar emmaljungan men ändå bra att veta Är varukorgen lätt eller svåråtkomlig? blir väääldigt tacksam för svar på mina frågor, vi har ju tänkt åka och klämma innan köp såklart men ändå bra att få lite expertutlåtanden 
    om ni ska ha den som komplement till emmaljungan så skulle ja gnog satsa på nya been istället...
  • modestyclara
    HA82 skrev 2010-04-10 21:02:41 följande:
    jo vi tänker väl som komplement till emmaljungan, har been liggdel? Vill ju gärna kunna använda den från start med nästa barn om det kommer under vår/sommar säsongen vet man ju aldrig 
    finns babysnest som tillval ja...
  • modestyclara
    mollan nu skrev 2010-04-10 22:34:30 följande:
    jag har kört bee ca en månad då vår cam gick sönder. Sonen är 5 månader och en liten tjockis på ca 10kg. Jag skulle inte ha bee som enda vagn, den är ranglig och skumpig. Svår om inte omöjlig att köra i snö, någon cm går bra men inte mer. Perfekt vagn att ha i bilen eller som vi i båten.  Av och på bussen är inga problem med svängbara hjul, man lär sig. Camen är mycket mer rejäl vagn och bee en sulky. Jag gillar varukorgen på bee då den är lätt att komma åt, camens är lite mer som en gigantisk gömma då man kan proppa ner halva livet i den men lite svårt att hitta i. Köper ni en cam kan ni sälja emmaljungan då camen är både rejäl, smidig och lätt att köra. Sulky behövs inte om man inte behöver en liten vagn när den är ihopfälld.
    fast jag tycker de ska behålla EL CC oavsett om de köper bee eller cam... Den är perfekt i skog och snö...
  • modestyclara
    Onyxia skrev 2010-04-15 18:42:13 följande:
    Någon som har tips på var man kan få tag på ny sufflett till den gamla Bugaboo Bee? Gärna svart eller blå och ännu hellre i butik i Skåne (Bor i Malmö). Även solsuffletten är av intresse.
    kidzshop kanske?
  • modestyclara
    thj skrev 2010-04-16 19:40:28 följande:
    Kanske kan de ta hem en till dig
    Åh ser man på vem som tittar in. *gosar* {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_heart}
  • modestyclara

Jag tror jag står emot nya bee, dels för att jag gillar adored, dels för att jag har två vagnar (dubbel UJ och Hesba) som jag inte oooorkar sälja men som måste flytta innan vi flyttar och att då börja sälja en tredje (gamla bee)-näe det orkar jag bara inte.

Dessutom är jag kär i min trehjuling

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21