Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo-tråd nr 21

Armani skrev 2010-08-06 15:59:05 följande:
    Jag måste vara dum eller nåt, men jag fattar inte alls hur parasollet ska sitta Skrikandes ska det inte bara vara att klicka fast på chassiramen? mitt glider då bara omkring då iaf Obestämd
    sätt den på skumgummit på sittdelsramen eller bygeln... man vrider på den
  • modestyclara
    Helene OSV skrev 2010-08-06 17:36:36 följande:
    Själva mugghållaren är väl bra men har man en klåfingrig unge så lär man ju inte få ha sin egen dryck där utan bara barnets!
    (tog bort min efter 5 minuter.)
    vi har festis, vattenflaskor, bananskal, använda våtservetter, vantar m.m. däri -riktig universalpryl... men inga varma drycker såklart...
  • modestyclara
    Joddan skrev 2010-08-06 18:24:11 följande:
    Fast man kan ha det på chassit också! Det har jag alltid haft....
    men det beror väl på vilket fäste man har? om man har ett gammalt parasoll som det inte går att byta fäste är det bara skumgummit som gäller väl?
  • modestyclara
    Joddan skrev 2010-08-06 18:51:17 följande:
    Ja det stämmer säkert. Men om man har alla fästen kan man fästa den lite vart man vill
    japp
  • modestyclara
    LR75 skrev 2010-08-06 20:41:38 följande:
    kommenterar mig själv...på kidz står det svart om man väljer i rullgardinsmenyn och mörkgrå om man kollar på beskrivningen.

vill ju beställa båda dyna och en svart suffla samtidigt men om det "skär" sig med varandra blir jag lite lätt allergisk....
    jag kollar om jag får tag på svaret via fejjan *springer iväg*
  • modestyclara
    LR75 skrev 2010-08-06 21:29:56 följande:
    toppen!!
    äsch...experten hann logga ut Men hon svarar säkert imorgon *återkommer*
  • modestyclara
    Snoppan skrev 2010-08-07 20:09:19 följande:
    Är det meningen att regnskyddet ska va ett projekt att sätta på?
    nej, det finns en instruktion i faq på hur man gör (se länk i ts). när man lärt sig är det inga problem
  • modestyclara
    lissats skrev 2010-08-07 20:49:36 följande:
    Går det inte att göra någonting åt själva dämpningen på vagnen? Den är otroligt stum och mitt barn ligger och "hoppar" i vagnen. Har en grusväg här hemma och den är omöjlig att köra vagnen på. Har provat terränghjulen men dom ger samma effekt. 
    Är det inte meningen att man ska kunna köra vagnen på olika underlag. Just nu känns det som om man bara kan köra den på asfalt och då måste man köra runt alla stenar. 
    Finns det ingen dämpning på vagnen alls?

Jag förstår att det är en stadsvagn men man tycker att man borde kunna köra på lite annat underlag än asfalt?

Det är väl det enda jag är missnöjd med på vagnen. Men ack så störigt :) Gruvar mig inför vintern, gissar på att det gäller att gå ut när det är nyplogat.  
    fjädringen ställer du in genom att flytta fjädrarna på framhjulen i de olika hacken beroende på hur mycket vikt du har i vagnen, 5 kg per hack. Det är dock i prinsip omöjligt att köra på löst packat grus eller mackadam men på en vanlig grusväg är det inga problem. När jag körde phil&teds = noll fjädring  med bebbe i på vintern på frusna fotsteg så var jag tvungen att fråga barnläkaren om de kunde få shaken baby syndrom av allt skump i vagnen. Oj, vad han skrattade Skäms Det är alltså ingen fara med skumpet...
  • modestyclara
    bananna skrev 2010-08-08 13:17:39 följande:
    Är det någon här som vet om man kan ha Cameleon toppsetet på en Bugaboo Frog? Det är framförallt själva sittdelen jag undrar över, om den passar lika bra eller åtminstone nästan lika bra på en Frog-ram? Eller kan man köpa en sittdel till Frog någonstans tro?
    menar du sittdelstopp eller sittdelsbas?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21