Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Ellabay skrev 2011-05-26 14:39:18 följande:
    Ooooh varför är jag inte hemma hos mina päron i tälje!!!
    Skicka dit dem?
  • Fröken Småland
    Miss Daisy skrev 2011-05-26 15:23:59 följande:
    Fast jag har inget körkort så då måste vagnen följa med maken till jobbet, och där behövs han ju inte.

På skogspromenader har jag tänkt att bära bebben i en Ergo-sele men det är just det att den ska funka på lite grusiga vägar och så. Och den får inte vara skranglig. Jag kan tänka mig att ha terränghjulen på året om, men då kan jag inte styra med en hand, om jag har förstått det rätt?
    Behövs han inte på jobbet? *missförstår med flit*

Framåtvänd vagn går bort helt för mig, men det är en smaksak. Men det har presenterats en hel del forskning kring det där på sistone som säger att barn skall se sina föräldrar.
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-05-26 15:32:29 följande:
    Nu duckar jag för ruttna tomater och säger kika på Mutsy 4rider, svängbara stora lufthjul och vändbar. Smidig sak faktiskt och inget billigt smäck. Smidigheten hos en bugga men mer terrängvänligt typ UJ/Swift.
    Och jag håller med! Såg den på mässan i april och tyckte den verkar toppen!
  • Fröken Småland
    Katjan skrev 2011-05-30 17:12:39 följande:
    Jag har köpt flera bugaboo vagnar kontant i butiker i Sthlm och fått kvitto utan namn på. Inte har jag heller behövt lämna något namn när jag köpt dem heller.
    Samma här...
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2011-05-31 07:19:53 följande:
    660 kr för helt nya vinterhjul inkl frakt, är det okej pris? Eller finns det bättre pris någonstans?? Misstänker att det kommer behövas i vinter... vi har ju haft rätt mycket snö de senaste vintrarna och snöröjningen här nere på västkusten är ju inte den bästa... tycker jag som är en bortskämd norrlänning
    För helt nya är det ett bra pris
  • Fröken Småland
    MamaPapa skrev 2011-05-31 10:21:58 följande:
    Hej och tack för alla råd (det var jag som frågade om färgråd och om transportväska). Beställde min Bee+ i lördags - blev inte en blå alls utan en gul efter att maken fått vara med och råda Glad  Och så en svart cocoon. Fick mejl igår och den kommer hem på torsdag till mig - längtar så !!

Nästa "projekt" blir att försöka övertyga maken att köpa fler färger till sufletten - men jag låter nog honom smälta detta inköp först  (tog lite tid att få honom att gå med på det eftersom vi har en vagn redan - men den är skruttig och från 2002 och så har vi en sprillans ny Maclaren men den ser man ju inte bebisen i så den tänkte jag börja använda mkt senare).

Längtar nu ..... 
    Grattis! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21