Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland
    Sweetheartno1 skrev 2011-05-02 21:20:02 följande:
    Ser ju perfekt ut ! Tack så jätte mycket ! 
    Man borde kunna ha den på sidan också va ?

Japp, finns bild på det också men lura mig inte att leta efter det det för nu måste jag i säng Drömmer
  • Fröken Småland
    mammageno skrev 2011-05-06 10:40:02 följande:
    Nä jag har inte gjort det själv men det går tex på sufflettens utsida. och jag skrev att man inte skall ta på annat än där barnet inte kommer åt...
    Det är inte giftigt hur annars skall man kunna ta det på kläder? Jag läste på min burk och det är inte bra att andas in när man sprayar annars vaporiseras det.
    Det är klart att det är giftigt/skadligt! Bara för att något är tillåtet är det inte ofarligt, kolla bara på Bisphenolflaskorna som påverkar barns hormoner och gör dem sterila Gråter
  • Fröken Småland
    mammageno skrev 2011-05-06 20:16:17 följande:
    Nej jag har inte imprenerat min, jag tycker det är lika bra med regnskydd utan svarade en som ville. men borde kanske inte sagt ngt eller svarat alls, har googlat och det stämmer att det förutom är giftigt är miljöfarligt. Så ta INTE DET!

Ber om ursäkt att jag inte kollade annat än på burken och såklart säger tillverkaren att det inte är farligt

Det är lika mycket gift i nya tyger tex för att de skall hålla sig skrynkelhärdiga. tvätta alltid allt.
    Vi lär så länge vi lever
    Duntoffla skrev 2011-05-07 08:13:45 följande:
    Åh vad jag är sugen på något nytt till min Cam, kan inte riktigt släppa tanken på offwhite suffla. 
    Offwhite är finaste färgen av alla på sommaren Hjärta
  • Fröken Småland
    piip79 skrev 2011-05-09 09:39:30 följande:
    Hellloooo alla!! Någon som vet nåt ställe som säljer billiga Sufletter till bee classic? Eller nån som kanske har en röd, rosa eller blå till salu? ;)
    Kolla på Blocket eller Tradera, men här får du inte efterlysa för då får vi bannor av moderatorerna.
  • Fröken Småland
    hej att skrev 2011-05-09 14:35:58 följande:
    En äldre ståbräda alltså, hade en lite tanke på en såndär sadel att sätta på nämligen. (Det ska bara gå till de gamla har jag för mig.) Men den ståbrädan kanske inte har fästen ens? Det ser dock inte speciellt säkert ut utan...
    Köpte du en begagnad vagn och ståbräda? För i så fall sitter fästena sannolikt på chassit, på bakre staget. Kolla gärna in i mitt galleri på ståbrädebilderna, det är inte lätt att förstå med hjälp av en skriven beskrivning. Vagnen skall läggas på sidan för att man skall kunna få på ståbrädan. Som sagt - kolla i mitt galleri så blir du klokare och i bästa fall hittar du dina fästen på vagnen

Grattis till din nya vagn!
  • Fröken Småland
    Pandamamma skrev 2011-05-09 10:40:35 följande:
    Hej alla.

Vi väntar bebis i början på september och har nu bestämt oss för att vi vill ha en Bugaboo.
    Jag har några frågor som jag hoppas att jag kan få svar på. Har läst igenom tidigare trådar men risken är förstås att frågorna ställts tidigare, hoppas ändå att någon kan hjälpa mig.

Vi ska köpa en ny vagn och vad jag förstår så ingår endast regnskydd och myggnät. Vad mer behöver man? Bugaboo´s åkpåse är om jag förstår det rätt anpassad för både ligg och sittdel med hål för selen? Ingår bärhandtaget i en ny vagn? Ingår sele till sittdelen?
    Vad inkluderas ett nytt topp-set? Suflett och liggdelslock bara, eller även varukorg? Eller är varukorgen en del av basen?
    Måste man ha särskilda fästanordningar på handtaget för att man ska kunna hänga skötväskan där?

Tack på förhand!
    Jag svarar också så du inte känner dig ignorerad

En komplett vagn är komplett med sittdel, liggdel, lyftbygel, myggnät, regnskydd. Åkpåsen har hål för sele och passar i både ligg- och sittdelen men bäst i sittdelen. Sele sitter fastsydd i sittdelsklädseln och på ramen. I ett toppset ingår sufflett, sittdelsöverdrag (topp) och liggdelslock. Varukorgen räknas som en basdel men har en egen kategori eller vad man skall säga. Man köper varukorg, bas (sitt- eller ligg) och toppset separat om man vill ha en ny färg. Fästanordning har många från Petunia Picklebottom eller Ju-Ju-Be. Hoppas du blev klokare och grattis till ett bra val av vagn!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21