Pandamamma skrev 2011-05-09 10:40:35 följande:
Hej alla.
Vi väntar bebis i början på september och har nu bestämt oss för att vi vill ha en Bugaboo.
Jag har några frågor som jag hoppas att jag kan få svar på. Har läst igenom tidigare trådar men risken är förstås att frågorna ställts tidigare, hoppas ändå att någon kan hjälpa mig.
Vi ska köpa en ny vagn och vad jag förstår så ingår endast regnskydd och myggnät. Vad mer behöver man? Bugaboo´s åkpåse är om jag förstår det rätt anpassad för både ligg och sittdel med hål för selen? Ingår bärhandtaget i en ny vagn? Ingår sele till sittdelen?
Vad inkluderas ett nytt topp-set? Suflett och liggdelslock bara, eller även varukorg? Eller är varukorgen en del av basen?
Måste man ha särskilda fästanordningar på handtaget för att man ska kunna hänga skötväskan där?
Tack på förhand!
Jag svarar också så du inte känner dig ignorerad
En komplett vagn är komplett med sittdel, liggdel, lyftbygel, myggnät, regnskydd. Åkpåsen har hål för sele och passar i både ligg- och sittdelen men bäst i sittdelen. Sele sitter fastsydd i sittdelsklädseln och på ramen. I ett toppset ingår sufflett, sittdelsöverdrag (topp) och liggdelslock. Varukorgen räknas som en basdel men har en egen kategori eller vad man skall säga. Man köper varukorg, bas (sitt- eller ligg) och toppset separat om man vill ha en ny färg. Fästanordning har många från Petunia Picklebottom eller Ju-Ju-Be. Hoppas du blev klokare och grattis till ett bra val av vagn!