Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Ett toppset i kartong väger mellan 1200 och 1300 gram och kostar 84 kronor att skicka med Posten. Om man däremot skickar det som paket kostar det 150 kr, men då är man inte särskilt smart enligt min mening. Bättre att skicka det rekommenderat om man vill ha en spårbar försändelse, då skulle det kostat 122 kr. Allra bäst med Schenker, kostar bara dryga femtiolappen. Jag fattar inte att folk betalar onödigt mycket pengar för samma sak

Ellabay, hade jag varit som du så hade jag låtit säljaren stå för halva frakten. Märkligt också att ni inte gjorde upp detaljerna innan hon skickade?

• Fröken Småland
    Ellabay skrev 2011-05-20 19:23:24 följande:
    Hon har inte skickat än. Verkar vara nåt företag då de reade ut vissa topsett för halva priset. Jag ska skicka ett mail till henne om vad ni sagt annars skiter jag i det. :) då får de va!
    Ja, det låter inte klokt. Men Landskrona sa du va? Undrar om inte det är den privatpersonen som köpte Toddlers konkurslager? *funderar* Kan du länka annonsen?
  • Fröken Småland
    Ellabay skrev 2011-05-23 14:29:02 följande:
    Nu hittade jag priset: 650 kr. 
    Det är liggdelstyg, bottenplatta och de två plastpinnarna i ändarna. Madrass ingår ej.
  • Fröken Småland
    AnPa skrev 2011-05-23 14:52:56 följande:
    Kolla och jämför på blocket med vad andra säljer för. Jag skulle aldrig betala mer än 500:-
    *håller med*
  • Fröken Småland
    3småttingar skrev 2011-05-24 09:04:00 följande:
    Man får väl med madrass i liggdelen? Jag köpte camen när dotter var 1 år så har aldrig öppnat liggdelen.. Ska ha den till bebis nu.
    Jadå, det följer med madrass när man köper en ny vagn. Grattis till kommande bebisen!
  • Fröken Småland
    AnPa skrev 2011-05-24 10:42:58 följande:
    Tycker att det låter väldigt dyrt och som om att hon inte kollat rätt. Skickade som sagt en swift i fredags (ca samma storlek som cam och vikt) och den kostade 280:- med posten
    Vilka mått hade ditt paket, minns du det? Ifall man skall skicka något framöver
  • Fröken Småland

Ni som har den senaste denimen, är det orange sömmar på den också? Funderar på om mitt terracotta-parasoll blir snyggt till

• Fröken Småland
    AnPa skrev 2011-05-24 11:03:36 följande:

Hmm, tror det var 1 meter långt och 104 cm i omkrets. Plockade av hjulen och la de i ett örngott och spände fast i selen i sitsen det vägde 10,6 kilo. Hade det vägt under 10 kilo hade det kostat 230:- Lindade in hela vagnen (först alla chassidelar och handtag, sen hela vagnen några varv) i golvfoam (hade inte någon bubbelplast hemma) och handduk nere vid fotstödet.

På mitt ombud mätte han inte utan använde nog ögonmåttet och vikten på vagnen

bohusbebis skrev 2011-05-24 11:17:38 följande:
    Skickade ett Bugaboo Bee m tillbehör, vägde 13,5 kg (får väga upp till 15 kg) och var under 1,2 m långt. Det var bara vikt och längd (inte omkrets) som vårt ombud gick efter. Kostade åxå 280 kr. Med Posten.
    Hmmm, det är min erfarenhet också att det ligger strax under 300 kr för ett så stort paket men det stämmer ju inte alls med skicka-guiden
  • Fröken Småland
    Ellabay skrev 2011-05-24 11:21:47 följande:
    Oh suck. Ja ja.. Nu har hon som redn skickat den. Vet inte hur hon fick det till 700 kr.
    Det står så när man matar in uppgifterna på Postens hemsida. Jag gjorde det häromdagen och fick samma siffror
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21