• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Tjejen79 skrev 2010-07-04 18:03:59 följande:
    Vagnen är inte köpt i USA men från Nederländerna via Fruugo.

Min vagn har hål exakt som den begagnade klädseln... Långt ut i sidorna nertill men även två st längre in mot mitten ganska tätt sitter dom. Sen är de fyra hål för axelbanden, på den begagnade finns endast dom övre.
    nä du då har jag ingen aning om vad det kan vara för hål
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-07-05 06:52:46 följande:
    Skulle tro att det är många som inte haft råd med sina nya vagnar egentligen och som nu fått semesterpanik när de inser att de där sex laxarna kunde räckt långt till något annat...
    Jag tror på din teori!
    Tyvärr, liksom jag så blir man jäkligt sugen av att testa en ny vagn som dessutom är snygg och man tror och hoppas att ekonomin kommer lösa sig bara hipp som happ. jag valde iof att inte köpa en vagn just för att jag vet att jag inte har en man som kan stötta ekonomiskt och jag anser att dom pengarna som "blir över" är roligare att lägga på nöjen nu under sommaren.
    tyvärr så förstår många det först efter att man har impuls köpt en ny vagn!
    så den egentliga orsaken tror jag inte beror på att man är missnöjd utan just för att man helt enkelt inte har råd!

sen tror jag oxå att det finns dom som köpt och tror att man snabbt ska bli av med sin andra vagn för ungefär samma summa. men iom att det är semester och blocket svämmas över med barnvagnar som ligger kvar på annons i en evighet så tror jag oxå att en del säkert har båda vagnarna ute och hoppas på att bli av med en av dom!
  • Noiis
    AnnaoSabina skrev 2010-07-05 02:16:47 följande:
    Hejsan.

Jag är HELT NY när det gäller bugaboo CAMELEON då jag alltid ansett att den är för dyr och inte brytt mig så mkt om den vagnen.
    MEN NU.... har jag fått en helt annan syn på den och tänkte faktiskt köpa en som extravagn när min mellantjej är på dagis så vill jag ju inte springa runt med min minsta tjej i syskonvagnen. Det blir alldeles för jobbigt..

Så nu vill jag veta för och nackdelar med bugaboon.

Det jag oxå undrar är vad som menas med att chassit "glider" och från årsvilken modell som det "nya glidande" chassit började användas?

Från vilken årsmodell är det de nya knäppet till teleskophandtaget (alltså då man inte skruvar för att förlänga utan "knäpper upp" för att förlänga.

Vilka årsmodelle är bäst?

Vad bör jag tänka på?

Kramar!
    Personligen så skulle jag köpa en ny! men iom att du bara ska ha den som extra vagn så e de ju rätt dyrt att lägga dom summorna som en ny vagn kostar.
    om du ska köpa en från blocket så skulle jag köpa en som är från i år eller sent 2009 för dom ska inte glida. bugaboo ska ha löst de problemet.
    en annan tanke är att höra med säljaren om denne kan hjälpa till med en ev. reklamation.
    annars så skulle jag titta på en äldre vagn med vingmuttrar. de chassit fanns upp till 2007 och möjligen början av 2008.

men om jag själv skulle köpa en bugaboo vagn så skulle jag satsa på att köpa en frog till en billig penning och investera i en ny klädsel. tror att kidzshop.se fortfarande har nån bas kvar till frog!
  • Noiis

Princepessa, för 1000 spänn hade jag inte tvekat en sek! Jag vill oxå finna sånna fynd

• Noiis
    julmusten skrev 2010-07-06 15:09:59 följande:
    Jag har en Petunia vaska. Den ar snygg, men for tung tycker jag.
    .
    Tung?? vilken modell har du?? ingen av dom jag har tycker jag e speciellt tunga!
    Duntoffla skrev 2010-07-06 18:16:16 följande:
    Lakan set

Jag får ge mig ut på jakt på Babyland, Barnens hus eller liknande tror jag
    Ikea hade när jag väntade Noa i enfärgat som passar i vagga!
    Vagg modeller e mindre än spjälsäng och passar jätte bra i vagnen!
  • Noiis
    annat82 skrev 2010-07-07 14:57:59 följande:
    Nej, tyvärr, men jag har sett annonsen. Fick en känsla att det kanske var den som Mamma på vift skaffat sig, såg i bildtråden ;)
    För övrigt ringde jag på en del andra saker i den annonsen, innan jag fastnade för Petunia, men de var borta fort.

Har sett en till på blocket, men inte den heller i min smak
    Vill helst ha Black Currant, men har ju som sagt skaffat mig en annan färg redan, i värsta fall får det bli två om jag hittar nån som vill ta in den åt mig ;)
    den har barnbutiken på götgatan haft! ring å kolla  om dom har nån kvar!
  • Noiis
    Caeruleus skrev 2010-07-08 16:59:57 följande:
    Kan tänka mig att ni fått frågan 1000ggr.

Hur väl fungerar verkligen Cam på lite dålig terräng. Bor i Älvsjö Stockholm och där är trottoarerna smala och lutar. Det blir MYCKET lyft upp och ner för höga trottoarkanter. Skulle gärna vilja ha en ergonomisk sits men är osäker på om de små hjulen blir för knöliga.

Har haft en Bee och det fungerade absolut inte, gick inte att ta en promenad utan att bli ilsken. Hoppas att Cam är betydligt bättre, är den det?
    jag har kört min cam i älvsjö flera gånger och har aldrig tänkt på att det skulle vara nån skillnad mot att ha vagnen där som här hos mig och jag är jätte nöjd med min vagn!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21