• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2011-12-06 20:49:25 följande:
    Nämen, rackarns bananer då! Nya tag till våren, bollen är rund
    Absolut  

• Noiis
    Mynta skrev 2011-12-12 08:16:54 följande:
    Frågar här, ni brukar ju ha koll på det mesta. Skip Hop Saddlebag, har den utgått? Googlar och googlar, men hittar den ingenstans.
    kidzshop hade i veckan iaf
  • Noiis
    Tant Pruselius skrev 2011-12-11 19:13:59 följande:
    jag har minsann oxå bebis nu... *ignorerar det faktum att bebban blev 9mån här om dagen*
    och lammskinnet ligger ständigt i kärran här med....
    Noa blir ju förtusan 4 ÅR snart *hjäääälp* men han har ändå sin fäll i vagnen när han väl åker vagn.... *mummlar surt för mig själv*

Fårfäll är bästa köpet! Köpte den när han va precis nykommen och använder den än...
    Vet inte hur många åkpåsar och andra tillbehör jag gjort av med  
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-12-16 15:23:42 följande:
    Nej det går inte att beställa vad jag vet. Framför allt skall de ju sitta fastsydda i klädseln, jag reagerade faktiskt på att de saknades på bilden men tänkte att det kanske var ett sittdelsöverdrag på vagnen där man inte dragit igenom selbanden. Har aldrig sett förut att de saknats.
    Jo! Det går visst vet att en kompis köpte nya för nån månad sedan från familjetorget
  • Noiis
    Becka 77 skrev 2011-12-19 10:19:01 följande:
    Hej alla frälsta. Jag har tänkt att skaffa nytt topset och vinterhjul och undrar om nån vet om det blir billigare att beställa från ex England? Har ni någon butik att rekommendera?
    Ja och speciellt nu när pundet är så lågt
    www.pramworld.co.uk är kanon! 
  • Noiis
    modestyclara skrev 2012-01-07 09:56:52 följande:
    tre i mars blir det ja herregud vad tiden går fort :-O Jag har frog kvar såklart och annars bara två maclaren paraplyisar! Ruten fick diabetes precis innan jul så nu har vi verkligen börjat använda vagn igen. Tur att jag inte hunnit sälja frogHjärta
    åh tösan Hjärta

Och välkommen hit igen  
  • Noiis
    22Maj2012 skrev 2012-01-23 21:57:51 följande:
    Sorry för inlägget igen, inte lätt med fl via mob..
    Nä den i offwhite om du inte menar topset utan hela den vagnen såldes bara i ett fåtal ex. man kan inte köpa dens delar separat tyvärr uatn då får man fynda sig en vagn på blocket. Såg att det fanns en där för nån dag sedan
    den är galet fin!!!! 
  • Noiis
    Milno skrev 2012-02-25 21:19:28 följande:
    Hej på er!

Läst lite i tråden förut då jag funderade på barnvagn :)
    Vem är jag: Relativt ny i Hammrby Sjöstad i Sthlm och fick en liten kille 26/9 förra året och vi älskar våran bugga (lite mindre nu med vinterhjulen men ändock)! Det blev en lite begagnad Red Denim ltd edition som jag blev kär i.
    Nu tänkte jag ställa några jobbiga frågor och ber om ursäkt ifall svar finns någonstans i den väldiga informationsmängden som denna tråd utgör ;) 

Det är så att min sambo skall åka till Kalifornien i slutet på nästa vecka och då tänkte jag be honom köpa med lite grejer till buggan med då det väl (?) är lite billigare och han ändå är där.
    Jag funderar bla på en röd klädsel till sittdelen till sommaren och en röd sommarsufflett då jag fått för mig att det skulle matcha den fina röda bromsen.
    Men jag undrar nu hur det är med sittklädsel, går det att köpa från USA ( dvs är de likadana, tycker jag läst någonstans att det är skillnad)?
    Sedan har jag försökt hitta webbutiker där nu via google för att kolla men jag verker inte vara certifierad surfare för de jag hittar är alla i England, *skäms* någon som känner till någon?
    Sedan är det något annat jag borde passa på att beställa? Någon snygg klädsel som skulle passa eller något annat?
    Parasollet är det något att ha?

Ha det bra! 
    Det är skillnad på basen i usa vs europa.
    I usa så sitter midjebandet i sittdelen och inte på ramen som dom gör här i eu.
    mao du får extra midjeband utöver de är de i ngen skillnad. 

www.pramworld.co.uk e en bra butik i eng
  • Noiis
    MammasSmåHjärtan skrev 2012-03-11 15:03:28 följande:
    PS :

har årsmodell nått att göra med om det passar lr inte? köpte babyskyddet beg från förra lr förr förra året och min cameleon är 1 år gammal  
    du ska ha dom som är till maxi cosi
     http://kidzshop.jetshop.se/bugaboo-adapter-p-3122-c-728.aspx
    hade själv de under 2008-2009 till min son i baby safe izi sleep från 2008 så nej de spelar ingen roll ålder
  • Noiis
    Mammas Kalle skrev 2012-04-03 19:44:26 följande:
    Hej!
    Har en cam till sonen som jag är väldigt nöjd med, men har börjat fundera på en lite mindre vagn till att ha i bagaget. Camen tar alldeles för mycket plats.

Nu kanske jag ställer helt fel fråga iust den här tråden, men vet att barnvagnskunskapen är stor så.. om ni inte hade en bugga vad skulle ni satsa på då? Är bee den ultimata eller finns det alternativ? Behöver ha helt handtag, så lätt som möjligt, liggläge så pojken kan sova ( är 2 år) lösa framhjul, 

Supertacksam för alla tips o förslagGlad 
    jag hade satsat på en babyjogger city mini. underbar vagn och blir jätte liten ihopfälld. är dessutom superlätt att fälla. UJ är jag inte alls sams med om du vill ha en som blir liten!

snart kommer baby jogger GT som är precis som mini men med ett bättre framhjul typ som swiften men hundra ggr smidigare! 

• Noiis
    mamma Linder skrev 2012-04-04 10:52:22 följande:
    har mailat på lite buggor, både C och Frog, endel vagnar är det lite märken på och på en frog jag fastnade för hade barnet bitit sönder bumpern. passar cam delarna på frogen, eller är det bättre att köpa en cam och man vet att det finns delar att få tag på till den?
    du kan köpa en ny båge för 220.. eller va de 260 nu? 
    Delar som passar från cam till frog UTAN problem:
    Samtliga hjul,  bumperbar, chassi.

Delar man kan byta ut med lite "hjälp"
    Stolsram, man bör dock byta till camklädsel då camramen är 5 cm längre.
    Sittdelstyg, som sagt det skiljer 5 cm vilket gör att den blir lite stor men det är mer för ögat! Det går utmärkt.
    Varukorg, samma där.. den blir liiite stor men återigen det sabbar inte funktionen.
    Suflett, man ska dock byta ut suflett färstena till cam då med.  
  • Noiis
    Äntligen dax skrev 2012-07-08 01:12:17 följande:
    Lumikki: tack för svaret. Funderar också på fårskinn. Både mysigt och snyggt.

Någon som har en åsikt om bugaboos parasoll? Värt att köpa? Hade parasoll till teutonian och tyckte det var toppen. Det var en universal dock så den var jättebillig. Är betydligt dyrare till buggan så jag tvekar lite.
    helt ok och snyggt jag tycker dock generellt inte om parasoll och upplevde bugaboos som lite väl stel och inte speciellt böjbart.
  • Noiis
    Emmelinan skrev 2012-07-24 04:27:11 följande:
    Så, jag har Bugaboo Frog till vår dotter och har precis fått veta att vi väntar nr. 2. Funderar på Donkey eftersom jag är så förtjust i min Frog. Det är inte så smart planerat att man kan använda Frog-sitsen till Donkeyn och därmed bara köpa Mono istället för Duo, någon som vet?

Nej det fungerar inte. Inga saker från nån annan vagn passar på åsnan
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21