• Noiis
    filippa87 skrev 2010-06-26 20:22:53 följande:
    Går i tankarna om att köpa en bugaboo bee. Har hittat en fin på blocket, men tycker att suffleten är i fel färg, funderar då på att köpa ett nytt. Men är det samma till den gamla bee modellen som den nya bee plus??
    precis som mallan brallan säger så e dom olika. men man kan hitta sufletter till gamla bee hos återförsäljare
  • Noiis
    Mymemlan skrev 2010-06-27 23:18:22 följande:
    straw2008,
    aha.. Men hur mkt kostar en gammal bee då? Och vingarna? Det vet jag faktiskt inte ens vad det är .. Snacka om påläst.. :p Vet bara lite om cameleon. :) Har du nån bild på din vagn före vingborttagandet och utan?
    jag har bilder på själva sittdelen i gamla been med mått å så i mitt galleri om du vill kika. en ny bee skiljer sig inte direkt i pris mot en bee plus om man inte hittar dom på utförsäljning förstås. annars finns de en del bee på blocket.
    Personligen så tyckte jag att vagnen blev mer ombonad i gamla been pga. "vingarna"  men de fanns endel som tyckte att de blev trångt med dom. jag har själv ett väldigt smalt barn så jag tror inte att att jag skulle störa mig på dom även i dag när han han e så stor.
  • Noiis
    Mymemlan skrev 2010-06-27 23:58:28 följande:
    sjukhusmamman,
    min son är också väldigt smal. Men lång. Men jag undrar hur blir det då dom sover? Det finns ju inget benstöd som jag sett? Benen lär ju hänga rakt ner när dom ligger?
    japp det kommer dom att göra. precis så som dom gör på väldigt många barnvagnar Noa har inte störts av det alls! jag tror att de e vi vuxna som tycker att det ser värre ut än vad det är.

MEN jag vill oxå flika in att Noa hade samma problem med camen som din son har!
    så jag sålde oxå min och köpte en bee. och ja... den va ju kul en liten stund
    Sen tog jag beslutet att köpa en ny cam och då älskade Noa den. och nu har vi haft camen i lite mer än ett år och det fungerar fortfarande toppen bra.
    men han lessnade ibland på camen oxå och ville åka brio osv. men så testade jag med att vända sittdelen frammåt vissa stunder på dagen, och då vart vagnen betydligt mer intressant!
    Jag skulle testa lite olika testa att ändra sittläget till max VS halv ligg och testa att skuta bak sufletten helt osv. innan du tar ett beslut att kasta ut vagnen. för de blir rätt dyrt att sälja köpa bee och sen ångra sig
  • Noiis
    Mymemlan skrev 2010-06-28 00:11:18 följande:
    sjukhusmamman,
    vi har faktiskt provat allt du säger.. Men han blir lika tokig. Glad om han får komma upp i famnen. Suck. Arma unge ;p Jag tkr det ser tokigt obehagligt ut då dom bara hänger.. Men ja vi får se hur vi göra. Vi har ju en emmaljunga citycross också så. Men vill ha en liten och smidig vagn också. :)
    testa vagnen i butik eller så om du har möjligheten! eller så köper du en riktigt billig vagn som inte har fotstöd och ser hur han reagerar på det!
  • Noiis
    piggelinlycka skrev 2010-06-28 13:26:49 följande:
    Är det bara maxi-cosy babyskydd som passar på Bugaboo Cameleon eller funkar det även med andra babyskydd? Jag tycker att jag får olika information överallt.

De flesta affärer verkar ju bara sälja adaptrar till Maxi Cosy iallafall.

Någon som vet eller har erfarenhet?
    maxicosi fästena passar även till besafe izisleep. men det finns mer info om dom olika fästena i faq som du finner i ts
    3småttingar skrev 2010-06-28 23:40:59 följande:
    Finns det inga mugghållare kvar?! Hittar ingenstans, mkt tacksam för hjälp! Till en cam
    Jo det borde de finnas, vad jag vet har dom inte slutat produceras kollat hos kidzshop? dom flesta ÅF borde ha dom hemma. kanske inte ligger ute i web butik så ring/maila å fråga
  • Noiis
    imsa skrev 2010-06-28 23:54:22 följande:
    den gamla blå färgen tänker jag på. den som är klarare i färgen än den marina. men om jag inte har fel så är väl det flera år sedan den försvann ur sortimentet så chansen att den ska finnas hos ngn åf är kanske liten. men frågar man inte får man inget veta, så det kanske ska skickas lite mail...hehe :)
    humm.. den som e mer ljus åt det klarblåa är nyare än marin!
    Men då gäller det topklädsel. om de e bas du e ute efter så finns den inte längre!
  • Noiis
    ElismammaEmelie skrev 2010-06-29 23:38:54 följande:
    Tack!
    Jag bor i vanliga fall i Sthlm men skall ner och fira semester hos mina föräldrar.
    Har därför ingen koll alls på var dom säljer Bugaboo och framför allt vilka butiker som har gott service rykten.
    Har hört så mycket negativt om BP i Kungsbacka därför tänkte jag att det var roligare att åka in till GBG!

Har någon tips på en proffsig bugaboo återförsäljare i GBG??
    jag skulle rekomendera att köpa hemma! för då kan du enkelt reklamera om det skulle vara nåt problem. eller köpa på nätet hos typ kidzshop och be dom leverera till dina föräldrar. hos dom kan man skriva in sin adress, men annan lev. adress
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21