• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Hhelena skrev 2010-06-09 13:38:10 följande:
    Jag tror också absolut att det är bättre och säkrare med väskan men den är så stor och otymplig. Tror inte att våra armar räcker till ytterligare en resväska :) Känns så onödigt också att släpa på väskan under hela resan bara för att ha vagnen i den när vi flyger. Hmm, hmm, hmmm...
    alltså jag reser typ alltid ensam med Noa och jag har släpat både honom och övrigt bagage tillsammans med travelbagen.
    Sist vi reste hade camen ner packad och tog den på axeln, noa i sele och resväskan dragandes i handen. så långt behöver man ju oftast inte gå!
  • Noiis

Ni som har denim, har ert sittdelstyg skavts mot dom runda plast delarna på ramen? min som jag fick i dec har nöts så pass mycket att de e vita cirklar där plastdelarna e och har lixom nötts i tyget så de ser ut som om det skär in i tyget skit trist och jätte fult! jag e lite så där nojig över att de ska gå igenom helt i tyget eller att det ska spricka upp ännu mer!

• Noiis
    Leo och Elliots Mamma skrev 2010-06-15 08:51:08 följande:
    Var tvungen att kolla efter, aldrig tänkt på det...så anade att det inte var så... Jag har haft min sedan dec 2008 å sittdelen sedan febr 2009 å inget som skavts bort på sidorna alls. Däremot har det slitits där lillkillen har sina ben, men det e ju inte så konstigt. Känns som att du borde reklamera?!
    Om det hade skavts av benen eller armarna eller nåt sånt så ja visst de känns ju som att det kan vara okej... men inte att den skavs av själva barnvagnen tyget e lixom "repat" så jag vågar inte använda camen utifall att det skulle spicka upp ännu mer!
    känns så förbannat trist då detta är 3je gången vagnen pajar och jag inte vågar använda den. och sist tog det 4a månader innan några delar kom!
    *sur å bitter*

Men denim finns ju inte längre... hur fasen löser man det då vid en reklamation?
  • Noiis
    Jessiicaa89 skrev 2010-06-18 21:46:29 följande:
    okeej tack :) Dom glider inte ner så mycket då eller?
    Jag har aldrig haft problem med min lodger i nån av mina barnvagnar, däremot vet jag att det finns en del som har gnällt över både elodie och uj då dom e ganska glansiga i tyget så glider dom lätt ner oxå.
    men iaf elodie har satt små remsor på baksidan som glidskydd typ. dock vet jag inte om dom funkar!
  • Noiis
    julmusten skrev 2010-06-19 02:02:18 följande:
    Hej, hej igen traden. Nu sa vet jag att det star att ni inte kan ge begagnatpris, men da undrar jag lite over nypris i Sverige? Far ni svara pa det?

Eller kan ni tipsa om nan bra sida dar jag kan hitta nypriser? Jag behover priser pa tyg och sommarsuflett med, sa inte enbart hela vagnen.

Ahhh, jag har lite angest. Buggan har ju verkligen varit med oss i alla vader, men jag vill ha joggingvagn sa jag kan ut och springa med lillkillen nar dottern ar i skolan, och vi har inte plats for tva vagnar har hemma.
    Klart att vi kan hjälpa till med begagnat priser också. att utrycka en åsikt om vad man kan tycka är rimligt för en barnvagn eller tillbehör är inte samma sak som att vilja köpa eller sälja.
    det handlar om hur man formulerar sig. tex. om du skriver "hej jag vill sälja min vagn för 6000 kr inkl dessa tillbehör. nån som vill köpa"  då får man räkna med att det blir liv i luckan men om man ber om hjälp med vad som är rimligt att betala för en vara så är det en annan sak. då handlar det om råd!  det bästa är endå att kolla på blocket för där finns det mesta i begagnat!
    annars så är kidzshop.se som mamma på vift rekomenderade det bästa stället att kolla på iom att dom har dom flesta reservdelar osv på sin hemsida
  • Noiis
    julmusten skrev 2010-06-20 03:48:02 följande:
    Tack for inputen, skall in och kolla lite da. Jag kollade pa blocket, men blev inte sa mycket klokare av det faktiskt. Det mesta som saldes dar var bara sjalva vagnen och sa. Jag kommer ha akpase, sommarsuflett, och tva tyger, (varav det ena ar Paul Frank), och nat mer, (glommer nu vad det kan tankas vara, men det ligger i min garderob i alla fall ). Raknar folk med att kunna pruta pa blockets priser? Eller far man det man begar? Jag har egentligen inte nagon onskan om att gora en megaaffar pa att salja den, men jag vill inte halla pa att hora fran folk som vill ge 100 spann for vagnen liksom. Det pris jag lagger ut vill jag skall vara ett bra pris, som gor att folk vill kopa den utan att halla pa att pruta och ha sig.

Vad det galler akpase, sa bor ju inte jag i Norrland, men det kan bli riktigt kallt har med, (NYC), och jag har frogens akpase till Cameleonten och det gar bra. Den sitter val inte som en smack, men ar jattevarm och fin och har hallit bada mina illbattingar varma nar det behovs. Jag har i och for sig inte latit dem sova ute och sant, men gatt lite promenader nar det har varit kallt har jag allt gjort utan att det varit nagra problem.
    viss prutar, andra gör det inte lägger man ut till ett rättvist pris finns de ingen anledning att godkänna prutande människor. men du kan ju skriva satt pris gäller i annonsen.

jag tvättar mina i 30 grader bara tvättmedel
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21