• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2010-08-22 17:34:39 följande:
    Hittade!! 7/4 skrev jag så här:
    "Nu har Fröken Småland filosoferat igen och försökt knäcka nöten med vad Bugaboo skall lansera för produkt förutom barnvagnar. Visst var ledtrådarna att produkten var för vuxna och att den skulle ha två hjul? Spontant tänker man ju cykel men det känns så långt ifrån vad de sysslar med idag så jag funderar på om det inte är någon form av resväska? Kanske en kabinväska som får heta "Fly"? {#lang_emotions_dreamer}

Sen har jag en teori om de två helt nya barnvagnsmodellerna som de utlovat (utöver syskonvagnen) och det är en terrängvagn "Caterpillar" och en minisulky "Hummingbird". Vad tror ni? "
    jag tror på dina förslag! till 100% men jag tror inte att bugaboo släpper en vagn med fasta framhjul så terräng vagnen borde bli en 3 hjuling! och jag hoppas faktiskt att bugaboo släpper en 3 hjuling
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Noiis

är man helt koko om man köper en åkpåse till en som nu är 2,5 år? han kommer ju åka vagn ett bra tag till... huummmm

• Noiis
    FridaLee skrev 2010-08-22 21:59:58 följande:
    Nej det tycker jag inte, om barnet åker mycket vagn så behövs nog en åkpåse för att de inte ska bli kalla när de sitter still i vagnen.
    gillar svaret
  • Noiis
    BamMyMan skrev 2010-08-22 23:06:45 följande:
    Igår var jag på KöpBarnvagn och köpte Colour Blocks paketet (åkpåse, suflett och filt).
    Och idag satte jag på sufletten (jisses vad lätt det var att byta!), men jag är lite osäker på om det blev så snyggt...
    har beige bas och brun topp, och jag fick ju bara sufletten nu så ryggen är ju fortfarande brun.
    Vad tror ni, ser det tokigt ut? (Använd fantasin har svårt att ladda upp bilder, hihi...)
    Och var kan jag köpa nya basfärger? Hittar bara en massa toppar, och jag köper gärna begagnat
    jag skulle ta bort de bruna tyget å bara köra på basen. man måste ju inte ha ryggtyget tycker jag!
  • Noiis
    BamMyMan skrev 2010-08-22 23:13:53 följande:

Kan jag alltså köra med bara det beiga??

ja absolut! varför skulle du inte kunna?
  • Noiis
    Haven09 skrev 2010-08-22 23:17:01 följande:
    Jag vill oxå ha buga boo, har Ida Brio sing som tyvärr är jätte bred:(
    Är det någon som vet bredden på buga boo?
    Är det tok fel att köpa en ny vag när Grynet är 13 mån?
    Tack på förhand...ler
    nä de tycker jag inte e ju ca halva barnvagnstiden kvar så varför inte.
  • Noiis
    Haven09 skrev 2010-08-22 23:28:50 följande:
    Så du tror jag kommer köra i ett år till med vagnen?
    Tråkiga med buga boon är att man måste köpa hela paketet:( jag vill bara ha sitt delen, och bee 'n verkar för ostadig för det priset. Synd att man inte köpte bästa på en gång:(
    min son är 2,5 och åker fortfarande vagn.
    liggdelen kan ju ju sälja av eller spara då vagnen bli mer attraktiv på beg. marknaden med oanvända delar. eller spara till nästa barn? annars kan du ju kolla på ex. blocket!
    jag har själv bee och tycker inte att den är ostadig. varesig den nya eller den gamla been är ostadiga enligt mig.
  • Noiis
    bubbelmamman skrev 2010-08-23 07:46:49 följande:
    Hej alla Bugaboo-vänner,

Hoppas på hjälp från er som talar om Bugga ofta.
    Jag har en Cameleon inköpt februari -08. Jag tillhörde dem som fick sitt chassi utbytt pga att handaget gled och inte gick att spänna fast ordentligt.
    På både det gamla chassit och precis nu nyligen det nya chassit har samma problem uppstått. En av två sk "release tabs" har hoppat ur läge och slutat fungera vilket ju gör att handtaget inte hålls uppe.

När jag talat med en av de vänner som har en Cameleon så har samma problem uppstått för henne, men tyvärr för henne på båda sidor, vilket så klart gör vagnen obrukbar. Hos den affär som hon köpt sin vagn påstod de att de aldrig hört talas om detta problem förut och nu ogillar hon Bugaboo rejält eftersom hon inte fick någon hjälp.

Jag har mailat till Babytrader i Holland, varifrån jag  beställt min vagn och de försöker hjälpa mig få chassit utbytt. Tur att jag åtminstone har en bra affär jag handlat från.

Har ni hört om detta problem förut? Har det gått att avhjälpa? Har Bugaboo velat hjälpa er?
    Tacksam för svar från er som kan Buggor.
    :)
    säg åt din kompis att maila bugaboo och be om hjälp. hon ska oxå skriva vilken butik de e som vägrar hjälpa henne, för så får dom inte göra. är en vara trasig och man har garantier ska den givetvis repareras eller utbytas! jag har hört talas om detta problmen förut men de verkar som tur e som att det inte är speciellt vanligt!
    för jag antar att de e som två vita knapparna inne i chassit som gör att man kan svänga handtaget du pratar om?
  • Noiis
    bubbelmamman skrev 2010-08-23 11:32:13 följande:
    Ja, de vita knapparna på insidan som frigör själva handtaget.
    Nja, problemet är väl att det gått mer än två år för oss båda sedan vagnen köptes. Babytrader ska höra med Bugaboo om vad de tycker och kanske de vill byta ut chassit ändå. Annars står jag antagligen där med en fullständigt värdelös vagn som inte går att sälja. :( Jag eller maken har inte sett att det går att komma åt det som finns inne i ramen.

Kan inte Babytrader hjälpa mig så kommer jag att leva rövare med Bugaboo direkt och kommer garanterat att skrämma iväg ett antal kunder för dem. Jag hoppas de visar lite välvilja eftersom detta tydligen händer med både nya chassin (som mitt första) och vagnar som gått i typ två år.
    När man köper en produkt så framgår det tydlig vid köpet hur lång garanti varan har! man godkänner garanti tiden när man väljer den varan. så jag förstår inte vaf du och din kompis blir så sura över när varan pajar efter garantitiden. vagnen är bara garanterad att hålla i dom 2 åren som man har garantitid. all tid efter den tiden är ju bara bonus! det gäller alla varor man köper med garantier. hade du tyckt att de va lika illa om de hade gällt en DVD eller en matmixer som pajar efter garantitiden?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21