• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Coca cola light skrev 2010-08-23 23:12:14 följande:

Tror ni att det finns någon möjlighet att kunna reklamera ett dåligt chassi från 2009 utan kvitto? Om det är ett konstruktionsfel borde ju inte kvitto spela någon roll.

tror de blir svårt att bevisa när det är köpt. har du betalat chassit med kort?
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Noiis
    Coca cola light skrev 2010-08-23 23:23:58 följande:
    Nej, jag köpte den beg och fick inte med något kvitto. Jag vet att garantier inte gäller andra köparen men om det ändå är ett konstruktionfel borde det ju egentligen inte spela någon roll.
    risken e ju att de e ett reklamerat chassi som du har fått! men i övrigt vet jag faktiskt inte hur bugaboo ställer sig till ev. reklamationer utan kvitton. det är ju den som har varan som ska kunna bevisa när det är köpt för att garantin ska vara giltig.
  • Noiis
    bubbelmamman skrev 2010-08-23 20:35:21 följande:

Ja, om det är ett känt fel som drabbar flera, då kan man minsann sura, tycker jag. :) Och jag blir fundersam när detta har hänt mig och dessutom ytterligare en av de fyra som jag känner med en Cameleon.
    Tillverkar någon produkter som går sönder strax efter garantitiden går ut så tycker nog jag att de förefaller vara taffliga. Naturligtvis kan alla saker gå sönder av ena eller andra anledningen - otur, dålig konstruktion, tveksam hantering osv. Men inte för många. Då behöver man ändra konstruktionen.

Det var naturligtvis därför jag frågar er som pratar Bugaboo mycket oftare än mig om ni känner till att detta har hänt förut. Om inte jag får hjälp så är naturligtvis min avsikt att Bugaboo ska fundera över att ändra på konstruktionen av sina "release tabs" så att de inte tappar kunder.
    Jag har varit mycket förtjust i min Cameleon och jag vill inte avsluta min tid med Buggan med att den säckar ihop efter strax över två år.

fast jag tycker att bugaboo har tagit sitt ansvar när det gäller att se till att deras produker åtgärdas om de e så att det är ett återkommande besvär. och vad jag vet (har hängt i tråden sedan 2008) så är de väldigt sällan just detta fel uppkommer. och om jag inte missminner mig så handlar det inte om fel från fabrik utan handhavade fel för man har skötväska på vagnen!
  • Noiis
    Coca cola light skrev 2010-08-24 22:48:53 följande:
    Har varit i kontakt med tjejen jag köpte vagnen av idag ifall hon kunde hjälpa mig med en ev. reklamation. Vi har en del kommunikationsproblem(pga språket) och det jag fick ut av henne var att hon hade köpt vagnen i en butik i Stockholm 2009 men den har gått i konkurs. Vet ni om det finns någon butik i Stockholm som har sålt Bugaboo av modell 2009  men nu gått i konkurs? Mitt hopp var att hon hade hittat sitt kvitto men det hade hon ej.  
    Precis som findus säger så konkade knodd då! så de kan mycket väl vara dom hon menar. men fråga efter namnet för säkerhetsskull.
    och åter igen så nämner jag kortköp för via dom kan man spåra vilket datum osv. köpet är gjort och kanske att bugaboo kan godta det! men jag är inte säker. men bättre att testa än att inte göra det!
    hoppas de löser sig
  • Noiis
    Karo Lina skrev 2010-08-29 11:09:50 följande:
    Hej!
    Är det någon som vet hur begränsat parti Cameleon All Black finns i och hur länge de kommer säljas? När Denim kom sa de ju också att det var ett begränsat parti men de såldes ju ganska länge och det finns ju jättemånga ute på blocket så det måste ju sålts ganska många i Sverige.
    Jag vill så himla gärna ha en All Black men är inte gravid än och tycker det är dumt att köpa vagn nu eftersom man inte vet NÄR man blir gravid och garantiperioden är ju bara 2 år.
    Hur hade ni gjort?
    Precis som THJ skulle ha gjort skulle jag oxå göra om jag vore du du kan ringa butiken och fråga om du får boka en. och fråga hur länge dom kan hålla den. då får du ju garantin från den dagen du hämtar den kidzshop vet jag brukar vara snälla och generösa på den punkten. tror ävem bonti kan vara en ide att höra av sig till
  • Noiis
    Snoppan skrev 2010-08-30 21:09:32 följande:
    Om vagnen går sönder när vi ska ut o flyga, får jag ersättning från flygbolaget även fast jag köpt den begagnat?
    de beror väl på vad du har för försäkring
  • Noiis
    Snoppan skrev 2010-08-30 21:38:01 följande:
    via resebyrån eller?
    Nån form av reseförsäkring måste ni ha.
    Jag har två vänner som reste och båda deras vagnar hamnade i holland istället för (tror de va belgien) där dom togs isär och dom skar även upp handtagen för att leta efter droger osv.
    dom fick direkt pengar av VISA att köpa nya vagnar för. behövde inget kvitto på dom vagnarna som var borta men däremot intyg från flygbolaget att vagnarna saknades. men de tog väl 3 dar innan pengarna fanns.
  • Noiis
    zasata skrev 2010-08-31 21:06:53 följande:
    Nån som provat lodger bunker i cam? hur sitter det?
    toppen bra! ska se om jag har nån bild men den sitter ju inte fast lika bra som camens egna! men jag körde på den hela förra vintern och jag älskade den!
  • Noiis

Tänk vad många bilder jag har på vagnar å denna data e ändå inte många månader gammal men ändå så har jag lyckats samla på mig sjukt många "gamla" bilder i den dags att rensa kanske

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21