Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

AnPa skrev 2011-08-26 09:55:53 följande:
    *rodnar* jag skulle nog göra det om jag orkade. Jag har aldrig fått någon fläck på klädseln av silikonspray, men kan inte svära på att det inte blir det. Så plocka av den för säkerhets skull
    Eller täck över bara, exempelvis bakplåtspapper och tejp tänker jag mig kan funka?
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-08-26 10:43:12 följande:
    oups, jag höst-recondade Frogen igår och sprutade silikonspray och litiumfett hejvilt. Såg nu att det blivit 3 små droppar på suffletten... får försöka få bort dem... galltvål?
    I övrigt är den så fin nu så, den rosa sommarsuffletten sitter kvar för den är så himla snygg - och så rosa bubbelgums fleecetopp på sittdelen. Barnen vill ha en blommig dyna så vi varierar oss duktigt. Åh va jag är glad för det rosa fleece-setet. Även om suffletten är grymt solblekt, men ändå snygg. Och jag trodde att jag skulle tycka fleece var lite äckligt, men den här är som en rosa teddybjörn! 
    Sittdelsöverdraget i fleece är ju fullständigt toppen under de kallare årstiderna. Däremot suffletten... Obestämd

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i själva sittdelsöverdraget, eller snarare har jag aldrig riktigt fattat grejen? Det är ju inte bara där som vagnen blir smutsig så man måste ju ändå tvätta hela basen? Men sittdelsöverdrag i fleece på vintern och frotté på sommaren, det hade jag fattat

Som tur är verkar ju Bugaboo tänka som jag och går ifrån sittdelsöverdraget till förmån för en smartare dyna. Även om jag tycker att dynan borde vara ett sittdelsöverdrag med förlängning ned till fötterna *spårar ur*
  • Fröken Småland
    pysselpussar skrev 2011-08-26 11:07:51 följande:
    Följer tråden slaviskt och suktar efter en bugaboo. Nu kommer en fråga till er proffs
    Är det galet att köpa en frog eller gecko (vilket som nu är smartast) om man är väldigt olika långa? Jag är 160cm å gubben är 187cm!
    Tycker det vore så smart för jag vill inte lägga ner flera tusen på ny (beg) vagn som jag ändå vill pimpa och sy en massa fint till sen förstår jag att man kan ha cam-delar till både frog och gecko? Ska läsa eran braiga FAQ igen men vad föredrar ni?
    Så vad har ni för råd till en novis? tack på förhand!/Ida
    Jag tycker att det låter som en jättebra idé. Det är ju inte skrivet i sten att du skall behålla samma vagn hela vagntiden utan kan byta till en Cameleon om/när barnet växer ur vagnen.

Alla modeller är bra Och välkommen hit!
  • Fröken Småland

Rosa och gult är galet fint ihop och tar man gult sittdelsöverdrag och rosa canvassufflett så får man det bästa av två världar tycker jag.

• Fröken Småland
    standby skrev 2011-08-29 09:29:39 följande:
    Finns bra portoguide på posten.se där man matar in mått och vikt också.
    Fast den stämmer inte när det gäller stora paket. Otroligt men sant.
    SchumiFerrari skrev 2011-08-29 08:15:27 följande:
    Joddan: kolla upp så att inte bussgods är billigare
     Bussgods brukar ta 475 kronor för en barnvagn så Posten är absolut billigare.
  • Fröken Småland

Hmmm, det måste vara någon specialare? Sand har ljust foder; bara orange, denim och ljusgrå har marin foder. Finns det bild? Joddan, byt inte! Frog-sand är champinjonfärgad, till och med "värre" än Cameleons sand *gillar inte sand alls*

• Fröken Småland

Aha, nu tror jag att gåtan är löst. Om det är den på Blocket för 2000 så ser det ut att vara den ljusgrå och inte sand. Då stämmer det med det marinblå fodret

Dessutom har Asereht helt rätt: man byter inte ut utan kompletterar *vet* 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21