• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • sisterinlaw

Haha, jag kan inte heller se det fantastiska i de nya skötväskorna. Jag har hittills inte hittat en enda skötväska som jag skulle kunna tänka mig att köpa. Lutar fortfarande åt att använda en Mulberry Alexa till vår Bugaboo Offwhite edition men ska screena väskmarknaden lite till. 

• Joddan
    sisterinlaw skrev 2010-04-18 14:49:40 följande:
    Haha, jag kan inte heller se det fantastiska i de nya skötväskorna. Jag har hittills inte hittat en enda skötväska som jag skulle kunna tänka mig att köpa. Lutar fortfarande åt att använda en Mulberry Alexa till vår Bugaboo Offwhite edition men ska screena väskmarknaden lite till. 
    Det går ju faktiskt som du säger att ha en "vanlig" väska också. Jag kör på OiOi Hobo (har en "diamond quilt" och en svart med gråa runda ringar) och så har jag en Skip Hop saddlebag också. Fast den har jag bara på cykeln
    Silas 2009-03-03
  • Onyxia
    Joddan skrev 2010-04-18 14:41:59 följande:
    Jag gillar inte alls de nya skötväskorna. Iaf inte att hänga på vagnen, de har alldeles för breda "band". Men smaken är som baken Idag tvingade jag sonen att åka cam, och han somnade till och med efter en del kamp. Suck, tänk om han kunde älska den lika mkt som jag . Nu vet jag ju att det är bara "rykten" om den nya "syskon/dubbelvagnen" som eventuellt kommer, men jag undrar bara. Tror ni den kommer vara framåt eller åt sidan typ UJ? Någon som vet. Jag har en yttepyttehiss och kan inte ha en bredare än cameleon... Och vad tror ni om Baby Jogger City Select, har någon känt på den???
    Såg en mamma som satte sina två barn i den på barnmässan i GBG nyligen. Om vi säger så både hon och jag insåg direkt att den var omöjlig att köra i princip med barnen i. Då gillade jag Britaxen bättre (utan att veta exakt vilka finesser båda har).

www.britax.se/barnvagnar/b-dual

Den kändes bra mycket stabilare i vart fall.
  • Joddan

Har kollat på den med, men tycker att Baby Joggern är snyggare . Och i länken jag hänvisade till ovan så verkar hon nöjd med den iaf. Har inte sett någon bild med Britaxen med liggkorg och sittdel samtidigt? Kanske inte går på den?

Silas 2009-03-03
  • LR75
    Bellbox skrev 2010-04-18 13:09:47 följande:
    MEN är det inte just sol-suffletten vars "luftgaller" klibbar ihop sig om man kör i maskin?? Eller har jag fel? Har för mig att det var enbart handtvätt? (rätta mig gärna!)
    det var något nytt, mitt har inte klibbat ihop iaf.
  • Ms Kanga
    Joddan skrev 2010-04-18 15:24:09 följande:
    Har kollat på den med, men tycker att Baby Joggern är snyggare . Och i länken jag hänvisade till ovan så verkar hon nöjd med den iaf. Har inte sett någon bild med Britaxen med liggkorg och sittdel samtidigt? Kanske inte går på den?
    Jag har provkört båda i affär.
    City selecten funkar inte för att när min 2 åring sitter i vagnen orkar jag inte tippa den uppåt (som man gör när man går över trottoarkanter) och leta efter ramper eller bara köra på plan mark går inte när det är som promenadvagn jag behöver syskonvagnen. 

B-dual går bort för när man har bebisliften i övre sittdelen vänd mot mig med Junior i den nedre sitsen får han den övre sittdelen i huvudet (sen är det en maxvikt på 15 kg per sittdel och han väger redan 13 kg) så den går också bort.

Jag lutar nu åt en UJ men jag vill provköra 2010 modellen innan jag bestämmer mig.

Vad har ni haft för syskonvagnar?
    ♥Junior 071017♥ ♥Lillebror BF 100808♥
  • Kavat
    Ms Ms Kanga skrev 2010-04-18 17:09:20 följande:
    Jag har provkört båda i affär. City selecten funkar inte för att när min 2 åring sitter i vagnen orkar jag inte tippa den uppåt (som man gör när man går över trottoarkanter) och leta efter ramper eller bara köra på plan mark går inte när det är som promenadvagn jag behöver syskonvagnen.  B-dual går bort för när man har bebisliften i övre sittdelen vänd mot mig med Junior i den nedre sitsen får han den övre sittdelen i huvudet (sen är det en maxvikt på 15 kg per sittdel och han väger redan 13 kg) så den går också bort. Jag lutar nu åt en UJ men jag vill provköra 2010 modellen innan jag bestämmer mig. Vad har ni haft för syskonvagnar?
    En MT (Uj dubbel med två fasta hjul) som är suverän, trots de fasta hjulen. Vi har kvar den här hemma på grusvägarna för här funkar inte buggan att köra med. Jätte lätt att svänga i och med att tyngpunkten ligger "rätt" trots två barn på ca 14 och 17 kg i. Den tar naturligtvis hela bagaget, men är ju lätt för att vara dubbel (och billig beg!).
    Sen hade vi även en P&T SP, men den fick åka när barnen blev större så blev det buggan och ståbräda. De fick knappt plats på slutet i P&T och jag upplevde den ändå rätt tungstyrd med två stora barn i. Stora sitsen är ju annars lång i ryggen och har en maxvikt på 25, bak/syskonsäte maxvikt på 15 kg.
  • Joddan

B-dual är maxvikt på tor 30 kilo, men har hört att de lika gärna kan vara 10-20 i sitsarna som 15-15.... Jobbigt att man ska dra sig från att skaffa syskon pga vagn. Vill ha en uj duo 2010 men den får inte plats i hissen. Kanske får flytta

Silas 2009-03-03
  • Kavat
    Kavat skrev 2010-04-18 17:23:51 följande:
    En MT (Uj dubbel med två fasta hjul) som är suverän, trots de fasta hjulen. Vi har kvar den här hemma på grusvägarna för här funkar inte buggan att köra med. Jätte lätt att svänga i och med att tyngpunkten ligger "rätt" trots två barn på ca 14 och 17 kg i. Den tar naturligtvis hela bagaget, men är ju lätt för att vara dubbel (och billig beg!). Sen hade vi även en P&T SP, men den fick åka när barnen blev större så blev det buggan och ståbräda. De fick knappt plats på slutet i P&T och jag upplevde den ändå rätt tungstyrd med två stora barn i. Stora sitsen är ju annars lång i ryggen och har en maxvikt på 25, bak/syskonsäte maxvikt på 15 kg.
    MT liksom UJ är dock platt när man fäller den kanske skulle tilläggas, även om ytan är stor.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21