• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Amorficlya

Här hemma bor Phil & Ted Sport gjort sen juli 07 underbar. Mina stora barn älskar den å bråkar om vem som ska sitta i bak. Jag däremot upplever den inte tungstyrd de enda jobbiga är väl att de e jobbigt att ta sig upp för bussen själv när båda stora sutit i vagnen. Sen så har vi ju bugaboo Frog.. Dessa två är mina favoriter.. =)

Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • Ia 70
    Ms Ms Kanga skrev 2010-04-18 17:09:20 följande:
    Jag har provkört båda i affär. City selecten funkar inte för att när min 2 åring sitter i vagnen orkar jag inte tippa den uppåt (som man gör när man går över trottoarkanter) och leta efter ramper eller bara köra på plan mark går inte när det är som promenadvagn jag behöver syskonvagnen.  B-dual går bort för när man har bebisliften i övre sittdelen vänd mot mig med Junior i den nedre sitsen får han den övre sittdelen i huvudet (sen är det en maxvikt på 15 kg per sittdel och han väger redan 13 kg) så den går också bort.Jag lutar nu åt en UJ men jag vill provköra 2010 modellen innan jag bestämmer mig.Vad har ni haft för syskonvagnar?
    Vi har en PT Sport (som Amor *vinkelivink* Mina e 3 år och 7 månader. Varvar den med Bugaboo Cam med ståbräda för kortare turer. Jättenöjd med PT´n som syskonvagn, e ju som en enkel men dubbel. Tycker den e väldigt lätt o än så länge inte svårmanövrerad med två barn (9 kg och 14 kg) lite lång dock vilket kan vara lite bökigt på bussen om det e trångt. Men fördelarna överväger.
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • passau

vi har en PT-sport, gillar den skarpt men stora åker itne så mkt vagn nu... mer bräda och då blir d bb+bräda...

sparar den dock om man ska till liseberg, eller liknande och semestrar där man blir mer låst om man vill vara ute sent och barnen inte orkar...

• thj
    sisterinlaw skrev 2010-04-18 14:49:40 följande:
    Haha, jag kan inte heller se det fantastiska i de nya skötväskorna. Jag har hittills inte hittat en enda skötväska som jag skulle kunna tänka mig att köpa. Lutar fortfarande åt att använda en Mulberry Alexa till vår Bugaboo Offwhite edition men ska screena väskmarknaden lite till. 
    Åh,ska du ha en offwhite edition,den är så fin{#lang_emotions_heart}
    Lev idag,imorgon kan det vara försent!
  • Leo och Elliots Mamma
    sisterinlaw skrev 2010-04-18 14:49:40 följande:
    Haha, jag kan inte heller se det fantastiska i de nya skötväskorna. Jag har hittills inte hittat en enda skötväska som jag skulle kunna tänka mig att köpa. Lutar fortfarande åt att använda en Mulberry Alexa till vår Bugaboo Offwhite edition men ska screena väskmarknaden lite till. 
    Har du verkligen kollat in Gucci´s och Louis Vuitton skötväskorna då? Gucci´s finns ju nu i olika färger och canvas tyger. LV har jag hitintills sett i ett canvas tyg. :) Kolla in dem innan du bestämmer dig. Jag köpte min Gucci 2005 till mitt första barn och är såååå nöjd. Så nu ska jag ha den till mitt tredje barn (även om jag är sugen på en ny)...så då blidde det inte så dyrt heller ;) Hoppas att du tillslut hittar någon du gillar :)
  • Senap

Vad är det för svordomar i tråden?!?!
    Britax-vagn?

My sugar is raw
  • Equal

Hejsan, jag har 2 små tjejer som fortfarande åker vagn, eller nej den stora tjejen på 2½ vill itne längre åka vagn. Tänkte sälja de vagnar jag har och köpa en ny till lilltjejen som är 1 år.
    Då undrar jag om det är shysst att köpa en begagnad, och vilken av de olika buggorna man ska köpa, och går det sätta ståbräda på buggorna?

Tacksam för svar!

• Bellbox
    Equal skrev 2010-04-19 09:47:45 följande:
    Hejsan, jag har 2 små tjejer som fortfarande åker vagn, eller nej den stora tjejen på 2½ vill itne längre åka vagn. Tänkte sälja de vagnar jag har och köpa en ny till lilltjejen som är 1 år. Då undrar jag om det är shysst att köpa en begagnad, och vilken av de olika buggorna man ska köpa, och går det sätta ståbräda på buggorna? Tacksam för svar!
    Har du läst FAQ i trådstarten?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Joddan
    Shoegirl skrev 2010-04-19 07:47:54 följande:
    Vad är det för svordomar i tråden?!?! Britax-vagn?
    Ja tills Bugaboo kommer ut ur garderoben med syskonvagnen i höst *hoppas*
    Silas 2009-03-03
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21