• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annat82

Mammsens: måste faktiskt säga att jag inte haft så mycket framgång att få svar på mail från kidzshoppen, tyvärr. Men de gånger jag ringt har de svarat. Tycker själv det är enklare att maila, men vet att jag också är sämre att svara på mail än i telefon, mycket enklare att glömma

• cirkuspuman
    Lille Mammsen skrev 2011-05-16 09:37:05 följande:
    Där ser man....kanske jag får det snart då 
    Det står/stod på första sidan
    Jag ringde dit ang en order i början på förra veckan och då var det hennes mamma som skötte butiken när hon var borta men hon kunde inget om datorer el mail så de svarar nog idag när de kommit tlllbaka
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • hej att

Jag har bara fått ett svar på mail från kidzshop (men skickat ett antal...) däremot har de varit trevliga och tillmötesgående i telefon. Jag är dock mer en mailperson, hatar att prata i telefon...

• MissEllie

Jag har fått svar på de tre mejl jag skickat till kidzahop innan arbetsdagen varit slut alla gånger!

Men det kanske beror på vilken personal som arbetar...

• rivkale

Hej hej!

Är det ngn här inne som testat sittdynan? Det står att den andas och är bra på sommaren då den för bort svett. Funkar den? Förra året klippte jag bara till ngt lakan som jag satte rakt på sittdelen, såg rätt sunkigt ut. Det finns också specialsydda varianter, som har bomullstyg på ena sidan och fleecetyg på andra, undrar hur de hanterar värmen.. Om det är bättre med buggans egen som andas och det.. Hur stor skillnad kan det vara hm... Fleece låter liksom varmt att ha där under, eller?

väntar på Ester! BF 110530.. =D
  • bohusbebis
    rivkale skrev 2011-05-16 10:26:53 följande:
    Hej hej!

Är det ngn här inne som testat sittdynan? Det står att den andas och är bra på sommaren då den för bort svett. Funkar den? Förra året klippte jag bara till ngt lakan som jag satte rakt på sittdelen, såg rätt sunkigt ut. Det finns också specialsydda varianter, som har bomullstyg på ena sidan och fleecetyg på andra, undrar hur de hanterar värmen.. Om det är bättre med buggans egen som andas och det.. Hur stor skillnad kan det vara hm... Fleece låter liksom varmt att ha där under, eller?
    gillar personligen inte buggans egen. sliskigt material som inte alls verkar skönt eller för den delen speciellt anti-svettande... lite stödstrumpa eller damtrosa modell äldre över den (jag hade en sandfärgad, det kan ha spelat in).
    har sytt egna med bomullstyg/skumgummi/fleece el bomullstyg på baksidan. upplever inte dem som speciellt svettiga...
  • Fröken Småland
    Lille Mammsen skrev 2011-05-16 09:15:05 följande:
    Tror jag bara ringt någon gång till butikerna & sedan mailat då jag ej haft tid att sitta o ringa
    Med risk för att låta som en riktig pms-kärring, men tar det inte längre tid att skriva en massa sur-inlägg här än att ringa någon av butikerna?
  • Asereht

Jag har buggans egen men har int ehunnit använda den så mkt. Hr läst om stödstrumpe/nylonstrumpevarningen men tycker inte att den är så illa faktiskt. Bättre än förväntat. Men vi har inte hunnit ha den över sommaren än så hur den funkar i värmen vet jag inte än.

Jag tycker den påminner om en tempurmadrass, själva innermaterialet är behagligt formande. Ytmaterialet är lite åt nylonhållet men inte alls så obehagligt som väntat. Mjuk och skön. Det finns ju massor av syntetunderställ som andas och leder bort fukt så det kan nog funka med dynan också.

Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Lille Mammsen
    Fröken Småland skrev 2011-05-16 10:34:56 följande:
    Med risk för att låta som en riktig pms-kärring, men tar det inte längre tid att skriva en massa sur-inlägg här än att ringa någon av butikerna?
    Har varit i kontakt med några butiker via mail & telefon    Men dom jag varit i kontakt med skyller på att dom själva ej får svar i från Bugaboo................................................   Därför e jag då nyfiken på vart problemet ligger...är det återförsäljarna eller leverantören? Jag vill ju bara få svar på Om jag kan få beställa/Köpa delarna jag vill ha & behöver,men behöva vänta typ 2 veckor på svar ev längre kallar jag inte service  
    Ni som e hemma kan ske kan sitta o ringa,jag kan det inte...just nu smyg skriver jag här    
  • MissR
    annat82 skrev 2011-05-16 09:42:11 följande:
    MissR: finns väl 3 olika till cam. Denim 007, RED-utgåvan och den nya 107. Till bee+ finns bara 107
    Är det stor skillnad på de tre olika i utseende??