• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • spigg
    hjärtan81 skrev 2011-07-30 12:55:58 följande:
    Helst från en svensk sajt men vad blir frakten om du vet och hur lång leveranstid har dem?
    Frakten för två dynor blev cirka 20 pund. Jag tror de skickar på direkt så man lär ju få det inom en vecka.
  • Surkatt

Tycket det låtermycket för frakten ändå.... Det var vad det kostade för hela camen. Iofs för terränghjulen också. Det är väl per kolli gissar jag. Undrar hur mycket man kan beställa i ett kolli? 

• spigg
    Surkatt skrev 2011-07-30 13:48:56 följande:
    Tycket det låtermycket för frakten ändå.... Det var vad det kostade för hela camen. Iofs för terränghjulen också. Det är väl per kolli gissar jag. Undrar hur mycket man kan beställa i ett kolli? 
    Precis, tror det är per kolli. Tror att jag antagligen kan beställa en hel del mer än mina två dynor och få samma summa för frakt. Men det blir ju ändå cirka 200 kronor billigare än att köpa dem i Sverige, så jag klagar inte.
  • Allimac 2004

Såg en Bugaboo Cameleon Ocean i Lycksele idag. Så sjukt snygg att jag nog måste övertala maken att vi vill ha en bebis

• Pandamamma

Hej alla bugga-proffs!

Vår vagn har kommit och överlag gick det smidigt att montera ihop den. Men jag är lite konfunderad över varukorgen...den sitter ju enbart fast i kardborreband - hur kan den bära något då? Vilken är maxtyngden som ni vågar ha i korgen? 
    Jag vet, eftersom jag läst igenom tråden, att varukorgen är svårtillgänglig så länge man har liggdel, men på vår vagn ser den även "ihopknölad" ut på bredden, som att den inte får riktigt plats. Jag tycker att det stör rent estetiskt, men kan inte se nåt annat sätt att placera den på.

Nu blev bilden uppochner (jag är lite oteknisk...), hoppas den visar vad jag menar ändå.
  • SchumiFerrari
    Pandamamma skrev 2011-07-30 17:19:16 följande:
    Hej alla bugga-proffs!

Vår vagn har kommit och överlag gick det smidigt att montera ihop den. Men jag är lite konfunderad över varukorgen...den sitter ju enbart fast i kardborreband - hur kan den bära något då? Vilken är maxtyngden som ni vågar ha i korgen? 
    Jag vet, eftersom jag läst igenom tråden, att varukorgen är svårtillgänglig så länge man har liggdel, men på vår vagn ser den även "ihopknölad" ut på bredden, som att den inte får riktigt plats. Jag tycker att det stör rent estetiskt, men kan inte se nåt annat sätt att placera den på.

Nu blev bilden uppochner (jag är lite oteknisk...), hoppas den visar vad jag menar ändå.
    Jag lovar att den rymmer och håller mycket!!! Jag har lastat den med 2 fulla icaplastkassar! Mer än en gång...
    Tror att ni har satt ett kardborre fel... Det ska sitta ett runt den "pinnen" som går mellan däcket och mittpunkten om du fattar.. Testa och se.. 
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09 Fraggeln BFokt-11
  • Surkatt

Den ser onekligen lite stor ut. Sådär sitter inte varukorgen på min split nya cam heller. Kardborrebandet som ska sitta runt "benet" ser ju ut att sitta på rätt plats, för det ska ju vara framåt mot småhjulen. På staget bakåt är det inga kardborreband, inte på min iallafall...

• imaj

Pandamamman: Den ser ut att sitta helt rätt. Maxvikten för varukorgen är 5kg men den rymmer och klarar mer än så.

• MejaKiZnic
    MejaKiZnic skrev 2011-07-30 01:41:56 följande:
    Hej

Behöver lite hjälp, har införskaffat en iphone-hållare men under flytten så tror jag att jag har tappat bort delar till fästena. Minns jag ej fel så kan man snurra hållaren 360 grader men min lossnar bara då. Jag kan vara helt ute och resor då jag endast använde den 1 gång.

Någon som kanske kan fota alla delar som man får till Oskyldig
    puff
    ♥мєℓιηα
  • straw2008

Jag satte mina kardborrar ut på svarta plasten, alltså inte på aluminiumstången. Tyckte den satt bättre då. Märkte jääääättestor skillnad på denim o canvas basen, canvas spricker MKT lättare vid kardborrena medens denimen håller jättejättemkt bättre.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....