Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2010-12-23 12:48:32 följande:
    Nu måste jag ge mig in i diskussionen. Först och främst vill jag klargöra att jag inte har något alls att göra med annonserna som diskuteras, dvs jag har ingen aning om de är seriösa eller inte. Däremot vill jag säga att jag vid flera tillfällen haft både två och tre buggor här hemma och det kan man ju diskutera hur normalt det är. Men det är fullt möjligt och jag har aldrig idkat några skumma affärer.

God jul!
    Hmm...när jag var som mest illa därann hade jag en gecko, en cam, en bee och en frogSkäms men sen sålde jag ju inte alla på en gång...nu har jag bara en bee och en frog och en uj terrain...och två maclaren...Skäms
  • modestyclara
    Pepsi08 skrev 2011-01-05 23:28:06 följande:
    herjazz: Tack för många intressanta inlägg om bilbarnstolar och babyskydd! Vi har en 7-månaders tjej och håller precis på att titta på bakåtvända stolar att byta till nu efter babyskyddet. Har tittat på Maxi Cosi Mobi eftersom vi har varit mycket nöjda med vår Maxi Cosi Cabrifix med bas. Någon som har någon erfarenhet av Maxi Cosi Mobi? Har för mig att det står från 9 kg eller nåt, så då är det väl bäst att vänta lite (hon väger drygt 8 kg nu)?

Håller verkligen med om att man inte kan lite på försäljare, inte bara för att de kanske inte alltid säger exakt som det är utan snarare för att jag inte litar på att någon har så bra koll när det "bara" gäller försäljning. Har man barn så kollar man ju upp saker 1000 ggr för att verkligen vara på den säkra sidan. Pratade med en försäljare från Maxi Cosi på barnmässan som idiotförklarade mig när jag sa att jag hade en Maxi Cosi Cabriofix med en bas som går att fästa både med bälte och isofix - hon hävdade att det inte fanns och aldrig hade funnits, haha! Kan meddela att vi har fäst den basen från Maxi Cosi på båda sätten så vi VET att den finns. Dessutom är det just den kombinationen som har fått allra högst betyg i Råd & Röns test så man tycker att de borde ha koll på den. 
    vi har alltid haft be safe izi kid och tycker den är toppen! den är lite meckig att montera men sedan sitter den som berg och går inte att rubba
  • modestyclara
    bebbe10 skrev 2011-01-06 11:44:18 följande:
    Tänkte köpa ny sittdel till min bugaboo.

Vet någon var man kan köpa ny?
    hos de flesta åf...jag handlar alltid hos kidzshop.seHjärta
  • modestyclara
    Honey1982 skrev 2011-01-06 20:46:08 följande:
    det finns nog dem som inte har det och de kanske har det lite besvärligt med rådande väglag
    jag tycker att buggan är rätt tungkörd med vinterhjul så jag kompletterar hellre med en annan vagn:
    för småbarn en hesba
    för större barn en UJ

snö är bara ett skäl att köpa en till vagnSkäms
  • modestyclara
    Al Zahra skrev 2011-01-07 20:16:48 följande:
    Vad använder ni för skötväskor?? Tycker den bara glider av styret.. Buu :( Har en ful Brio väska från innan ( då jag hade en Brio Go )
    jag gillar petunia och ju ju be...med petunian följer fästen att sätta på handtaget och till ju ju be kan man köpa ju ju be connected!
  • modestyclara
    ÄrtaMärta skrev 2011-02-24 15:21:34 följande:
    Jag står oxå och funderar på det där med syskonvagn, är gravid med barn nr 2 och det kommer vara 2,5 år mellan ungarna, man behöver väl inte syskonvagn då?
    Vad säger ni andra som har flera barn?
    när min yngsta föddes var syskonen 2,5 år resp. 4 år. Jag hade aldrig klarat mig utan syskonvagn. Men det beror ju mycket på att vi ofta gick långa sträckor som tog åtminstone 1 timme i vuxentempo och det vill iaf inte jag gå i barntempo...
  • modestyclara
    gavagai skrev 2011-03-09 20:52:48 följande:

Jag har ju sytt sufletter för glatta livet sedan jag köpte min begagnade frog för några dagar sedan, men nu börjar jag verkligen fundera över suflettfästena och suflettpinnarna på den. Jag har hört att det ska finnas ett vänster- och ett högerfäste, och att man ska kunna använda frog-suflettpinnarna till cameleon-fästen, men som mina fästen ser ut så är det inte alls så. Höger och vänster fäste är exakt lika, och eftersom en av suflettpinnarna har en ring längst ner, som man fäster på en bult på suflettfästet, förstår jag inte alls hur de ska passa med de cameleon-fästen jag sett. Alltså, vad är det för konstig suflettkonstruktion jag har? Jag bifogar bilder:

Suflettfästen:

Suflettfästena, där ni också ser ändarna på de två suflettpinnarna, där den ena sitter intryckt i suflettfästet och den andra ska hakas på en bult på suflettfästet:

oj så ser inte mina frog-fästen ut...du har antagligen en väldigt gammal frog?
  • modestyclara
    Asereht skrev 2011-03-18 14:05:43 följande:
    Eller så gör man som jag och köper en Frog. Ingen glidrisk.
    Frog är bäst!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21