Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo-tråd nr 21

Joddan skrev 2011-07-18 18:30:22 följande:
    Finns frog i sickla också! jag har cam-hjul och de känns SÅ mycket bättre än frog-hjulen. Och mina froghjul är inte slitna, men fjädringen i cam-hjulen gillar jag!!!
    mumlar något om att häda och slänger blickar åt nacka-hålletFlört
  • modestyclara
    Fröken Småland skrev 2011-07-19 13:48:06 följande:
    Skall skicka in en kompis som just fick en Frog skickad

(Bussgods kostar 475 kr, Posten är billigare)
    tänk på att använda efterkrav elle rmotsvarande så att du betalar först när du hämtar ut (och det  var inte riktat till fröken småland såklart...)
  • modestyclara
    Annan84 skrev 2011-07-19 21:22:55 följande:
    Hej alla Bugaboo-ägare. Jag har precis köpt en begagnad bugga cam på blocket. Jag börjar bli nojjig att det inte skulle va en äkta utan en kopia. Jag har inte ägt ngn innan o de ska visst vara mkt svåra att skilja åt. Nu läste jag på nätet o såg en jämförelse. O det som gör mig rädd är att de hävdar att plastbrickorna i liggdelen vid fot o huvudända är svarta på de äkta o vita på kopiorna! O våra har en plastig/vitaktik färg o inte svarta!!! Snälla kan inte några av er titta på era o skriva vilken färg era har?? Vår ska vara köpt 2010 o är i fint skick o jag skulle aldrig gissa att det är en kopia om jag inte hade läst detta! Tacksam om några av er kunde kolla detta! Bugaboo kan ju ha ändrat detta efter att artikeln va skriven. Tack!
    vad menar du för plastbrickor? *förvirrad* det är väl typ pinnar vid huvud och fotända för att spänna ut tyget är det dessa du menar?

enklast är om du tar kort på vagnen och lägger i ditt galleri så kan vi rätt snabbt bedömma om det är en kopia...
  • modestyclara
    Surkatt skrev 2011-07-19 21:43:23 följande:
    Är denim 007 och denim 107 likadana? Tycker att 007 ser mer vanlig jeansblå ut än denim 107 som jag har. Den är så mörk att den nästan ser svart ut...  men bara nästan... *fortsätter drömma om en helsvart vagn* 

Nån som vet? Har det funnits fler denim versioner än dessa två?  
    men det finns ju en all black?!
  • modestyclara
    malo1234 skrev 2011-07-19 22:06:34 följande:
    Ska nu iväg och kolla på en frog imorgon, är det något särskilt jag ska titta närmare på och fråga om? Vet inte vilken årsmodell det är, men av bilderna att döma på blocket ser den fräsch och fin ut. Fast jag är ju som sagt var nybörjare på det här med bugaboos. Drömmer

Ska kolla vilka hjul det är, har jag förstått. Glad Men nåt mer? 
    om du vill kan du inboxa annons-länken till mig så kan jag kolla på bilderna och kommentera (jag har en frog redan så jag komme rinte sno den från dig )
  • modestyclara
    modestyclara skrev 2011-07-19 22:29:08 följande:
    www.bigbaby.se/artikel.php?id=68

*hjälper till*

japp det var linjalerna vid huvud- och fotända som jag menade. De SKA vara svarta...
    en sak som jag funderar över är om man nu anstränger sig så mycket och tillverkar en såpass bra kopia som detta är -varför gör man så enkla missar som att ha fel färg på plasten och fel grovlek på dragkedjorna? Så dumt!
  • modestyclara
    Annan84 skrev 2011-07-19 23:08:48 följande:
    Ja men det är den sidan jag kollade på. Men jag menar Bugaboo kan ju ha ändrat färg på "linjalerna" eller?? Allt annat stämmer med en riktig. Dragkedjan ser inte grov ut... Men jag har ingen extra liggdelstopp att prova med. Enl art ska inte de passa på de fejkade vagnarna. Därför jag vill att några ska kolla på sina vagnar vad de har för färg! Vill inte lita blint på artikeln... Min liggdelbasfärg e grå om det kan spela roll.
    de har alltid varit svarta...men det kan ju vara så att säljaren har tappat bort sina och ersatt dem med andra?
  • modestyclara
    bohusbebis skrev 2011-07-20 10:07:05 följande:
    Hur smörjer man bäst hjullagren på en Frog? Det går ju inte att skruva loss nåt så man kommer åt...
    5-56 Hjärta spraya!
  • modestyclara
    Machina skrev 2011-07-20 10:16:12 följande:

Går det att få tag på en ny sele till en Frog? Min är dålig och jag har börjat använda vagnen mer och mer då det är den enda dottern sover i.

sidostyckena går att köpa via kidzshop.se iaf... de nya fästar man med kardborreband på ramen...mittbandet och axelremarna sitter ju fastsydda i klädseln...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21