Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo-tråd nr 21

Berit82 skrev 2011-03-27 16:49:28 följande:
    puffar lite
    orange och rosa är så fint ihop!
  • modestyclara
    MissR skrev 2011-04-05 20:04:42 följande:
    Nu har vår lillebror äntligen kommit och jag har premiärkört vagnen=) helt underbar!!!!!

Men en fråga, om man har handtaget längst ut kan man "bumpa" vagnen i trappan då? det borde väl inte slita på fästena? Eller?
    Jag har hört att man hellre ska hålla nedanför fästena om man måste bumpa vagnen i trappor men enligt instruktionsboken ska du inte bumpa alls... därför jag kör frog
  • modestyclara
    Tant Pruselius skrev 2011-04-05 23:07:16 följande:
    nej precis glida är ju 0 men jag tänkte att den måste ju gå att sabba genom att bumpa den i trappa...

Lite smått sugen på en groda faktiskt, eller snarare att bygga ihop en blandning vill helst åt ett grodchassi tror jag..... men är dem som camen i handtaget när den är på yttersta?
    Jag körde ju hybrid när jag hade liggdel på men jag gillar äkta groda bäst (fast med camsufflett såklart)
  • modestyclara
    malo1234 skrev 2011-07-18 11:29:24 följande:
    Var idag och provkörde en cam i vår barnbutik och tog med mig mannen för att han skulle bli lika såld som jag. (Igår tvingade jag honom att titta på den 11 minuter långa, eller nåt, reklamfilmen på bugaboos hemsida. Cool) MEN - jag tror att varken han eller jag blev sådär sålda som jag hade tänkt mig. Förvånad

I praktiken älskar jag också den här vagnen, av allt jag läst och sett om den. Men det känns rätt läskigt att lägga nästan tio tusen på en vagn som jag inte är helt hundra på att jag kommer bli nöjd med (vi har hittills haft fyra vagnar och mannen har börjat tröttna lite på att jag aldrig blir nöjd, ehum).

Det började inte så bra, mannen skulle köra ut ur butiken och fastnade direkt i dörröppningen. (Vi är vana vid trehjulingar med stora hjul nu.) Sen provkörde vi lite i stort grus och det var väl ok när vi vände styret, men ändå rätt tungt. Och jag tycker att den känns lite ranglig i stort. Suck!

Så jag funderar ändå på en frog, eftersom det överallt står att den är mer lättkörd. Skulle också vilja provköra en sån... Men passar på att fråga er experter;

- På vilket sätt är den mer lättkörd?
    - Är styret vändbart på frogen också?
    - Hur stor är ramen, vad skiljer det i cm från camen? Har en lååång kille, nu ett halvår bara men han har hela tiden legat långt över på längdkurvan.
    - Har läst att om man byter ram så kan den bli lite framtung, är det nån som upplever detta? Är det ett problem?
    Jag gillar frog bäst och är stolt ägare till en två år gammal pärla Hjärta Jag har haft gecko, cam och bee också så jag kan jämföra upplevelsen men det är lite abstrakt... tror den är mer lättkörd för att den har andra framhjul än cam (se upp med utbytta framhjul så att det inte är cam-hjul på när ni köper begagnat) samt att den har annan tyngdpunkt för att den är mer kompakt. Dock tycker jag både cam, gecko och frog är bäst så länge man har barnet vänt mot sig (vilket jag iofs har med min 2,5-åring också...)
    Styret är vändbart.
    Har inga exakta mått på ramen men det står väl i FAQ vill jag minnas?
    Jag hade cam-ram och cam-liggdel på men sedan när jag bytte till sittdel tyckte jag det var snyggare och mer kompakt med frog-ram...ja med sittdel på blir det inte ultimat balans men det märks mest när man åker buss (att den tippar lite lättare).
  • modestyclara

Just det. Min 2,5-årings huvud nuddar suffletten när hon ligger ner i frog men inte när hon sitter...

och det finns en frog tillgänglig för provkörning i Solna också om det är någon som bor hittåt

• modestyclara

Funderar förresten på att sälja min bee men det tar emot Gråter har ju den läckra adored-suffletten och den är ju bara så finHjärta men OM man bara ska ha en vagn, förutom maclaren paraplyisar, då måste väl frog vara bättre att behålla? med tanke på vinter och snö? eller? suck alltså...

• modestyclara
    Fröken Småland skrev 2011-07-18 15:19:44 följande:
    modesty: det var länge sen, lever du än? Inga fler barn på gång? Flyttat några fler gånger? Drömmer Jag skulle nog ha Bee som enda vagn till en 2,5-åring, även om jag måste erkänna att det var först vid 3 som jag tyckte att lilleman kunde åka framåt i Bee och bakåtvänd tyckte jag inte om den. Fast båda är ju optimalt förstås men det vet du ju
    men vi har en kvarts promenad till förskolan (i snabb takt) -tror du på bee i snö? Obestämd

hmm flyttade senast i oktober -men vissta har jag varit inne här sedan dess?
  • modestyclara
    Tant Pruselius skrev 2011-07-18 16:41:43 följande:
    Mc - det var inte igår ! Hur mår ni och är lilla redan 2,5 var tog tiden vägen? Och jag är nästA i raden med frog i hudd! Mitt frog chassi står rekondat och klart för användning bakom sovrumsdörren Modesty btw varför är inte frog m cam framhjul icke bra?
    Oj verkar som jag har hållit mig undanSkäms Allt bra här -fullt upp med inredning av nya huset och trädgårspyssel och sånt... Frog med cam-framhjul blir mycket mer framåttung tycker jag...tror fortfarande kidzshop kan fixa fram äkta frog-framhjul -kan någon så kan de!Hjärta
  • modestyclara
    Tant Pruselius skrev 2011-07-18 16:48:15 följande:
    Och jag skulle släppt bee och behållt frogen - mer ombonad och möjlighet till terränghul gör den outstanding ! Galojj - jsg har haft både bee och bee+ när vår stora tjej var 2,5 (95-98cm) så var hon förstor för bee på längden och vingarna i klädseln gjorde den för trång. Sålde och köpte en + där har hon växa marginal på kanske 5cm minst och är nu 100cm. Ihopfälld har jag ingen aning på måtten då vi är på semester och vagnen hemma ..med till robinsonön är pt'n
    Jo jag är också inne på terränghjulens fördel...men jag älskar been med adored-sufflettHjärta
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21